خانه English
search icon
  • فرم ورود
  • استرالیا
  • نیوزیلند
  • انگلستان - بریتانیا
  • ایالات متحده
  • کانادا
  • مالزی
  • تحصیل زبان انگلیسی
  • دوره های زبان انگلیسی

  • دوره های زبان انگلیسی
     

    برنامه زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم (ESL)  در کانادا، یک فرصت فوق العاده برای دانشجویان بین المللی، ارائه می دهد. زبان انگلیسی، یکی از دو زبان رسمی در کانادا و در اکثر ایالت های پر جمعیت است.سیستم آموزشی کانادا در سطح جهان به رسمیت شناخته شده و برنامه های انگلیسی به عنوان زبان دوم در آن بسیار معتبر است و کیفیت بالای آموزشی را تضمین می کند.

    دانشجویان برای گذراندن دوره زبان در کانادا، گزینه های زیادی از جمله آموزش آنلاین و آموزش حضوری، در محیط دانشگاه، کالج، دبیرستان و یا کالج های زبان مستقل را پیش رو دارند.
    شاخه های زبان شامل زبان تجاری، زبان مکالمه، زبان انگلیسی برای محل کار، انگلیسی برای اهداف علمی، آماده سازی دانشگاه، آمادگی آزمون زبان وسایر موارد می شود. برنامه آموزش زبان در کانادا شامل سطوح مبتدی، متوسط و پیشرفته می شود. برنامه دوره ها نیز، شامل برنامه ترم های کامل یا ترم های تابستانه و بهاره می شود.

    دانشجویان، گزینه های متنوعی از نظر نوع اقامت،  از جمله خوابگاه های داخل دانشگاه، اقامت گاه های مختلف و یا آپارتمان های مستقل خارج از دانشگاه را پیش رو دارند. همه این گزینه ها به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد تا به تناسب نیازهای علمی و شخصی خود، بهترین کلاس زبان را برای خود انتخاب کنند.

    دوره های آموزش زبان

    دوره ها و برنامه های متنوعی در کانادا برای آموزش انگلیسی به عنوان زبان دوم(ESL)، وجود دارد که شامل:

    • زبان انگلیسی تجاری
    • زبان انگلیسی محاوره ای
    • انگلیسی برای اهداف خاص (پزشکی، حقوقی، آموزشی و غیره)
    • زبان انگلیسی برای محل کار
    • زبان انگلیسی برای آماده سازی دانشگاه
    • زبان انگلیسی برای آماده سازی دبیرستان
    • برنامه های یکپارچه (خواندن، نوشتن، گوش دادن، صحبت کردن)
    • برنامه های زبان برای بچه های 12 ساله و کمتر از آن
    • برنامه های آموزش معلم (CELTA/TESL/TESOL, etc)
    • تسلط به زبان انگلیسی و آمادگی برای آزمون های زبان (CAEL, TOEFL, TOEIC, IELTS)

    این برنامه ها ممکن است در سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته ارائه گردد. طول مدت دوره ها از 5 هفته تا 15 هفته متغیر است. برخی برنامه ها فردی یا گروهی طراحی شده اند. برنامه زبان، بسته به اینکه شما آن را در دانشگاه، کالج، دبیرستان و یا کالج های خصوصی بگذرانید، متفاوت است. دوره ها و برنامه های مختلف نیز به اهداف مختلف منجر می شود. برخی از آنها به شما یک گواهی معتبر اعطا می کنند و برخی دیگر به روز رسانی مهارت های زبانی را در پی دارند. با توجه به تنوع گزینه ها شما باید قادر به پیدا کردن گزینه مناسب، بسته به نوع نیازهای خود باشید.

    آمادگی برای دوره زبان در کانادا

    آمادگی برای دوره های زبان در کانادا تا حدودی، به برنامه و کلاسی که انتخاب می کنید، بستگی دارد. دوره زبان ممکن است بخشی از دانشگاه، کالج، دبیرستان یا مدرسه خصوصی باشد؛ بنابراین، باید ببینید برای آماده سازی، آنها چه توصیه ای برای شما دارند. با اینحال، برخی از چیزهایی که شما می توانید برای آماده شدن در برنامه آموزش زبان از آن استفاده کنید، وجود دارند.

    آزمون زبان

    بعضی از دوره ها نیاز دارد که شما در یک آزمون تشخیصی مانند آزمون زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی (TEOFL)، آزمون زبان انگلیسی برای ارتباطات بین الملل (TOEIC)، سیستم آزمون بین المللی زبان انگلیسی (IELTS) و یا ارزیابی علمی زبان انگلیسی کانادایی (CAEL)، شرکت کنید. این آزمون اولیه نشان می دهد که شما برای چه سطحی از زبان آمادگی دارید. برخی از کالج ها نیز ممکن است آزمون تعیین سطح مخصوص خود را داشته باشند.


    آمادگی شخصی

    فهرست کارهایی که شما می توانید انجام دهید تا آمادگی شخصی برای شرکت در دوره های زبان در کانادا را پیدا کنید:

    • تماشای فیلم به زبان انگلیسی، گوش کردن موسیقی به زبان انگلیسی و درحد امکان ارتباط با دیگر انگلیسی زبانان، از جمله روش های تمرینی برای بهبود زبان شماست.
    • با فرهنگ کانادا،آداب و رسوم و جزئیات روز به روز زندگی در کانادا، آشنا شوید. این به شما کمک می کند تا با کشور میزبان خود بیشتر آشنا شوید.
    • چیزهایی که شما را به یاد خانه و وطن می اندازد از قبیل کتاب ها، فیلم ها و سوغاتی های ارزشمند را با خود همراه داشته باشید که اگر دچار غربت زدگی شدید، با نگاه کردن به آنها احساس آرامش کنید.
    • در مورد فعالیت های فوق برنامه کالج مورد نظر خود تحقیق کنید. ممکن است ورزش یا فعالیت مورد علاقه خود را در آنجا بیابید.
    • با دیگر دانش آموزان بین المللی که در حال حاضر مشغول به تحصیل، در کالج مورد علاقه شما هستند، ارتباط داشته باشید.ممکن است مدیریت کالج قادر به برقراری ارتباط شما با سایر دانش آموزان بین المللی باشد. این دانش آموزان می توانند تجارب و نظرات خود را با شما به اشتراک بگذارند.

    انتخاب دوره زبان در کانادا

    انتخاب دوره زبان در کانادا گام بسیار مهمی است. اینکه آیا شما فقط برای یادگیری زبان به کانادا می آیید یا اینکه زبان را برای ادامه تحصیل خود در دانشگاه، فرا می گیرید، انتخاب برنامه شما را متمایز می کند. دوره های زبان متنوعی در کانادا، در دسترس هستند، که با توجه به دانش آموزان مختلف و نیازهای متفاوت آنها، طراحی شده اند. چند نکته برای کمک به انتخاب دوره زبان مناسب :

    تمرکز روی برنامه

    شماممکن است، به دنبال زبان تجاری، زبان محاوره ای، زبان برای اهداف علمی یا زبان برای محل کار باشید. شما ممکن است زبان را به صورت گروهی بهتر یاد بگیرید و یا اینکه از مزایای برنامه مناسب فردی بهره مند باشید. شاید شما استعداد خود را در برگزاری دوره آنلاین، شکوفا می کنید یا اینکه احساس می کنید دوره های زبان در کالج، دانشگاه و یا موسسات خصوصی برای شما مفیدتر است. نیاز شما هر چه که باشدشما باید مطمئن باشید، برنامه ای که انتخاب می کنید، با مهارت های فعلی شما همخوانی دارد و فضا را برای پیشرفت شما آماده می کند.

    شناخت برنامه
    دوره زبانی که شما انتخاب می کنید باید با استانداردهای تعیین شده توسط آژانس مجوز رسمی آموزش زبان، از جمله کمیته اعتبار بخشی برنامه زبان انگلیسی (CEA) و یا یک سازمان مشابه، همخوانی داشته باشد. این برنامه همچنین باید از کیفیت نظارت مستمر برخوردار باشد. شناخت برنامه می تواند،  تمام تفاوت ها در بکارگیری دستاوردهای مهارت زبان شما را برآورده کند.

    کیفیت آموزش
    آیا زبان انگلیسی، زبان مادری معلمان شما در کالج است؟ آیا آنها به صورت حرفه ای تدریس می کنند؟ چه آموزش هایی دیده اند؟ آیا آنها تاکنون زندگی و کار در کشورهای دیگر را تجربه کرده اند؟ به غیر از سخت کوشی و پشتکار شما، معلم شما، بیشترین تاثیر را روی مقدار یادگیری و سرعت یادگیری شما دارد.شما باید مطمئن شوید که بهترین آموزش ممکن را کسب می کنید.

    امکانات

    آزمایشگاه زبان، تجهیزات صوتی و تصویری، کامپیوتر با دسترسی به اینترنت و برنامه های آموزشی تعاملی، همه از مزیت های بزرگ در یک برنامه آموزش زبان است.

    گزینه های مسکن
    گزینه های مختلف مسکن در کانادا برای دانشجویان بین المللی (از قبیل اسکان در خوابگاه، منزل ویلایی یا آپارتمان های خارج از محوطه دانشگاه)، بستگی به این دارد که کالج مورد نظر در کدام منطقه واقع شده باشد.

    در هنگام انتخاب گزینه مسکن، در ذهن داشته باشیم که چیزی شبیه به اقامتگاه به شما فرصت های بیشتر برای تمرین زبان انگلیسی، به صورت روزانه ارائه می دهد.

    محل
    دوره های زبان، تقریبا در همه جای کانادا در دسترس هستند که البته به شما امکان حجم وسیعی از انتخاب ها را می دهد. شما ممکن است علاقه داشته باشید که در یک شهر بزرگ دوره خود را بگذرانید یا اینکه ترجیح می دهید در یک شهر کوچکتر به تحصیل بپردازید. شما باید شرایط جوی و آب و هوا را نیز در نظر بگیرید، همچنین هزینه های زندگی، فاکتور مهمی برای انتخاب میباشد.

    اندازه
    اندازه دانشگاه، تعداد دانشجویان بین المللی، همچنین اندازه کلاس و نسبت معلمان به دانش آموزان را در نظر بگیرید.

     

    درخواست برای دوره زبان

    درخواست برای دوره زبان در کانادا، فرایندی است که در برنامه و نوع مدرسه متفاوت است . ممکن است برنامه توسط یک دبیرستان، کالج، دانشگاه و یا موسسات خصوصی ارائه شود. در هر صورت فاکتورهای زیر را می توانید در نظر بگیرید:

    گام نخست: انتخاب برنامه
    گام نخست، تحقیق در مورد برنامه های دوره زبان در کانادا است. برنامه ای که به بهترین وجه نیاز های شما را برآورده کند. کانادا حجم وسیعی از برنامه های متنوع را ارائه می دهد، بنابراین شما هیچ گونه مشکلی برای یافتن برنامه مناسب خود نخواهید داشت.

    گام دوم: چک کردن دوباره الزامات ورود
    دوره های مختلف آموزش زبان در کالج های متفاوت، الزامات متفاوتی دارند از جمله حداقل نمره، حداقل سن (برخی از کالج ها برای پذیرش محدودیت سنی دارند) ، سطح زبان مشخص و یا نمره معین در آزمون های مشخص شده زبان (CAEL, TOEFL, TOEIC, IELTS, etc
    )

    گام سوم: دانستن زمان مناسب برای درخواست
    برخی از کالج ها و موسسات آموزش زبان، فرجه مشخصی برای دانشجویان بین المللی دارند و برخی از آنها در تمام طول سال برنامه پذیرش را انجام می دهند. بهترین تصمیم این است که در حداقل زمان ممکن برای پذیرش اقدام کنید.

    گام چهارم: پرداخت هزینه درخواست و سایر هزینه ها
    بسیاری از موسسات زبان، هزینه های درخواست پذیرش و یا حتی قسمتی از شهریه را قبل از صدور نامه پذیرش از شما درخواست می کنند. (معمولا هزینه پیش پرداخت بین200 تا800 دلارکانادا متغیر است). از آنجا که صدور ویزای تحصیلی، به صدور نامه پذیرش بستگی دارد، این مرحله بسیار مهم است.

    گام پنجم: درخواست برای ویزای تحصیلی
    هر زمان که نامه پذیرش خود را از دبیرستان دریافت کردید، می توانید برای ویزای تحصیلی اقدام کنید. این ویزا برای تمام دانشجویان بین المللی که مدت تحصیل آنها بیشتر از شش ماه طول بکشد، الزامی است. این مجوز توسط اداره شهروندی و مهاجرت کانادا (CIC) صادر می شود. این پروسه ممکن است کمی زمان بر باشد، بنابراین خیلی مهم است که از زمان صدور نامه پذیرش تا شروع کلاس ها زمان کافی در اختیار داشته باشید.

    نظرات دانشجویان
       

    فارغ التحصیل دوره زبان از دانشگاه ویکتوریا

    مشاور بخش بین المللی شرکت مرسدس بنز در برزیل

    جولیانا سوزا از کشور برزیل

    اگر من بخواهم تجربه خود را در یک کلمه توصیف کنم، آن کلمه دانشگاه ویکتوریا است.مکانی شگفت انگیز که شادی در آن هرگز به پایان نمیرسد. این دانشگاه کاملا تمیز، مدرن و مجهز به پیشرفته ترین تکنولوژی هاست. باغ های زیبا، امکانات ورزشی، مراکز تناسب اندام، سینما ها و کافه ها از امکانات دانشگاه است.

    کلاس های زبان این دانشگاه واقعا عالی است. معلمان از روش های پویا و سرگرم کننده استفاده می کنند. آنها واقعا صبور و کارآمد هستند.

     

     

    جهت کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر ما تماس حاصل نمایید.

    سازمان آموزش و تعلیم | ایلیاد بین الملل | امید راه آینده | آرمان پرشین خاورمیانه

    ونک: ۸۳۸۷۰-۰۲۱  |  ۴۲۳۴۹۰۰۰-۰۲۱  |  ۸۸۲۰۷۰۷۸-۰۲۱  |  ۸۸۲۰۷۰۷۹-۰۲۱

    نیاوران: ۲۶۱۰۴۲۰۴-۰۲۱  |  ۲۶۱۴۸۲۱۸-۰۲۱  |  ۲۶۱۴۸۵۰۹-۰۲۱  |  ۲۶۱۵۰۱۱۸-۰۲۱
    سعادت‌آباد:  ۲۲۳۸۵۶۳۹-۰۲۱  |  ۲۲۳۸۵۶۷۱-۰۲۱  |  ۲۲۳۸۵۸۹۷-۰۲۱  |  ۲۲۳۸۵۹۸۶-۰۲۱
    آخرین بروز رسانی: 24 دي 1391
    ویراستار:
                                                 Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF
  • این مطلب را به اشتراک بگذارید
    • facebook share google plus share linkedin share telegram share twitter share