خانه English
search icon
  • فرم ورود
  • استرالیا
  • نیوزیلند
  • انگلستان - بریتانیا
  • ایالات متحده
  • کانادا
  • مالزی
  • تحصیل زبان انگلیسی
  • آموزش متوسطه

  • آموزش متوسطه
     

    آموزش متوسطه در کانادا مدارس، برنامه ها و فرمت های متنوعی را به منظور پاسخگویی به نیازهای دانش آموزان مختلف ارائه می دهد.سیستم آموزش متوسطه کانادا شامل مدارس بین المللی عمومی، مدارس بین المللی خصوصی، مدارس شبانه روزی، مدارس تمام دختران، مدارس تمام پسران ومدارس کاتولیک یا دیگر مدارس مسیحی می باشد.این حجم وسیع از گزینه ها، به دانش آموزان این امکان را می دهد که به مدارس کانادا به عنوان یک انتخاب بزرگ برای تحصیل خود نگاه کنند. تفاوت قابل توجهی درسیستم آموزشی مدارس در ایالت های مختلف وجود دارد و یا حتی در بین مدارس مختلف در داخل یک ایالت. این تفاوت ها شامل زبان آموزشی،مقدار سال های تحصیل،برنامه ریزی تحصیلی و برنامه های آموزشی می باشد.

    بسیاری از مدارس برنامه های فشرده و بخصوصی را تحت عنوان انگلیسی به عنوان زبان دوم یا فرانسه به عنوان زبان دوم، به دانش آموزان بین المللی، ارائه می دهند و دانش آموزان را برای ورود به کالج یا دانشگاه آماده می کنند.


    به همین ترتیب، شهریه، بسته به اینکه آیا دانش آموز به دنبال حضور در دبیرستان کانادایی عمومی، در یک دبیرستان مذهبی و یا یک مدرسه خصوصی باشد، متفاوت است.صرفنظر از نوع وابستگی، مکان، هزینه ها یا نوع مدارس، آموزش متوسطه در کانادا تحت استانداردهای دولتی ایالتی اداره می شود وتمام دانش آموزان بین المللی دبیرستان های کانادا می توانند از فرصت آموزش در یک کلاس جهانی اطمینان حاصل کنند.

    تجربه آموزش متوسطه در کانادا

    تجربه تحصیل در هر یک از دبیرستان های کانادا، تجربه ای بی نظیر است. سالهایی که شما در دبیرستان می گذرانید از نظر توسعه علمی و شخصی بسیار مهم است.و طیف گسترده ای از مدارس، برنامه ها و محیط های کانادا، یک فرصت فوق العاده برای به دست آوردن چیزی بیشتر از آموزش، هم در داخل و هم در خارج از کلاس درس به شما ارائه می دهد. 


    دبیرستان های کانادا از عمومی تا خصوصی، روزانه وشبانه، مذهبی و غیر مذهبی متغیر هستند.سیستم آموزش متوسطه کانادا، سیستمی در سطح جهانی است و شما می توانید از معلمان، اساتید و مدیران مجرب، مطمئن باشید. دبیرستان های کانادا به شما این اطمینان را می دهند که برای تحصیلات دانشگاهی چه در کانادا و یا هر جای دیگر جهان ازآمادگی بسیار خوبی برخوردارید.

    آمادگی برای دبیرستان های کانادا

    آماده سازی برای تحصیل در دبیرستان های کانادا شامل هم آمادگی تحصیلی و هم آمادگی شخصی می باشد. آنچه شما باید برای آماده سازی انجام دهید تاحدی بستگی به نوع برنامه  و شرایط خاص مدرسه مورد نظر شما دارد.


    آمادگی تحصیلی

    از آنجا که الزامات و یا آزمون های ارزیابی ممکن است از دبیرستان تا دبیرستان دیگر متفاوت باشد، دانش آموزان بین المللی باید هر چه سریع تر شروع به برنامه ریزی کنند. هر چه زمان بیشتری به آماده سازی خود اختصاص دهید، فرایند پذیزش نیزراحت تر خواهد بود.

    • نمرات خود را بالا نگه دارید تا به درخواست شما کمک کند. با این حال شرایط لازم برای پذیرش بین مدارس متفاوت است. برخی، حداقل الزامات علمی را در نظر میگیرند و برخی دیگر مورد به مورد، تمام برنامه ها را مورد قضاوت قرار می دهند. از آنجا که هیچ استاندارد جهانی برای پذیرش مدارس وجود ندارد، بهترین راه برای آماده شدن این است که در بهترین وضعیت تحصیلی باشید.
    • با معلمان و دیگر مسئولین مدرسه خود در رابطه باشید. برخی از دبیرستان ها در کانادا یک تاییدیه از معلمان و یا مسئولین مدرسه شما درخواست می کنند. این همچنین به معنی تایید سابقه انضباطی شما نیز می باشد.
    • بر روی مهارت های زبانی خود کار کنید. مدارس مختلف نیز، فاکتورهای متفاوتی برای مهارت های زبان انگلیسی یا فرانسه در نظر گرفته اند. بعضی از آنها به حداقل مهارت در صحبت به این دو زبان رضایت می دهند و برخی انتظارات بیشتری دارند. حتی برخی از آنها ممکن است بدون نیاز به مهارت زبان، پذیرش دهند. این خیلی مهم است که بسته به دبیرستان مورد نظر، مهارت زبانی خود را تقویت کنید.

    آمادگی شخصی

    آمادگی شخصی نیز به اندازه آمادگی تحصیلی اهمیت دارد. کارهای زیادی می توانید انجام دهید تا برای زندگی و تحصیل در کانادا آماده شوید.

    • با زبان منطقه ای که می خواهید در آن تحصیل کنید، آشنا شوید (انگلیسی یا فرانسه). این کار را می توانید با مطالعه کتاب ها، مجلات، روزنامه و یاحتی مطالب طنز، انجام دهید. شما می توانید مکالمه خود را به وسیله ارتباط با دوست انگلیسی زبان یا فرانسه زبان خود تقویت کنید. شما همچنین می توانید از طریق تماشای فیلم، زبان خود را تقویت کنید.
    • در مورد فعالیت های فوق برنامه مدرسه مورد نظر خود تحقیق کنید. ممکن است ورزش یا فعالیت مورد علاقه خود را در آنجا بیابید. در هر صورت این به شما کمک می کند، درگیر اجتماعی شوید که قرار است در آن، قدم بگذارید.
    • با دیگر دانش آموزان بین المللی که در حال حاضر مشغول به تحصیل، در دبیرستان مورد علاقه شما هستند، ارتباط داشته باشید. ممکن است مدیریت مدرسه قادر به برقراری ارتباط شما با سایر دانش آموزان بین المللی باشد. این دانش آموزان می توانند تجارب و نظرات خود را با شما به اشتراک بگذارند.

    انتخاب دبیرستان در کانادا

    انتخاب دبیرستان در کانادا، یک تصمیم بسیار مهمی برای آینده شماست. گزینه های فوق العاده ای برای انتخاب دبیرستان در کانادا وجود دارد. مقایسه مدارس و پیدا کردن یکی که به بهترین وجه، مناسب نیازهای علمی و شخصی شما باشد، نیاز به کمی تحقیق دارد.

    مواردی که باید زمان انتخاب دبیرستان در نظر گرفته شود:

    برنامه تحصیلی و برنامه های ارائه شده:
    طیف وسیعی از گزینه ها برای تحصیلات دبیرستانی در کانادا وجود دارند. بهتر است، در نظر بگیریم، برنامه تحصیلی مدرسه روی چه چیزی تمرکز دارد و چه برنامه هایی را پیشنهاد می دهد. برنامه هایی از قبیل برنامه های زبان، دیپلم بین المللی و یا آمادگی برای دانشگاه.

    الزامات علمی و زبانی: شما باید این را در نظر بگیرید به چه الزامات تحصیلی و نمرات پایه ای نیاز پیدا خواهید کرد و همچنین چه نمراتی را در آزمون زبان باید کسب کنید. مضاف بر این، باید در نظر داشته باشید، مدرسه چه نوع پشتیبانی را برای زبان شما انجام می دهد.

    مکان: آب و هوا و موقعیت جوی، همچنین مزایا و چالش های شهرهای کوچک، شهرهای متوسط و شهرهای بزرگ را در نظر بگیرید.

    هزینه ها: هزینه های زندگی، شهریه و هزینه هایی مثل هزینه یونیفرم، رفت و آمد و لوازم التحریر را در نظر بگیرید.

    بورسیه و کمک های مالی: بسته به نوع دبیرستانی که شما انتخاب می کنید، ممکن است پاداش مالی و کمک هزینه تحصیلی، برای پیشرفت تحصیلی به دانش آموزان اعطا شود.


    تجربه دیگر دانش آموزان بین المللی: گاهی اوقات بهترین اطلاعات را از دیگر دانش آموزان بین المللی دریافت می کنید. داستان های موفقیت دیگر دانش آموزان بین المللی که در دبیرستان های کانادا تحصیل کرده اند را در نظر بگیرید و با آنها در ارتباط باشید.

    درخواست برای یک دبیرستان در کانادا

    درخواست برای پذیرش در دبیرستان های مختلف کانادا، پروسه های متفاوتی را می طلبد. با این حال بعضی از دستورالعمل های عمومی، برای درخواست در دبیرستان های کانادا وجود دارد.

    انتخاب مدرسه

    اولین گام، تحقیق در مورد دیرستان های کانادا و پس از آن انتخاب گزینه ای که با معیارهای شما تطابق داشته باشد.

    درخواست پذیرش به صورت حضوری در مدرسه

    اکثر مدارس در کانادا، فرم درخواست مخصوص خود را دارند. شما باید به صورت حضوری، فرم های پذیرش را از مدرسه دریافت کنید. ممکن است در آنجا از شما یک سری مدارک درخواست شود که اگر مدارک شما با زبان آموزشی در دبیرستان، متفاوت باشد، احتیاج به ترجمه مدارک خود دارید. شما همچنین بر طبق مهلت ثبت نام باید زمان بندی مشخصی داشته باشید.

    پرداخت هزینه درخواست وسایر هزینه ها

    بسیاری از مدارس هزینه های درخواست پذیرش و یا حتی قسمتی از شهریه را قبل از صدور نامه پذیرش از شما درخواست می کنند. از آنجا که صدور ویزای تحصیلی، به صدور نامه پذیرش بستگی دارد، این مرحله بسیار مهم است.اکثر موسسات، اگر به هر دلیلی ویزای دانشجویی برای شما صادر نشود، هزینه ها را به شما باز می گردانند.

    درخواست برای ویزای تحصیلی

    هر زمان که نامه پذیرش خود را از دبیرستان دریافت کردید، می توانید برای ویزای تحصیلی اقدام کنید. این ویزا برای تمام دانشجویان بین المللی که مدت تحصیل آنها بیشتر از شش ماه طول بکشد، الزامی است. این مجوز توسط اداره شهروندی و مهاجرت کانادا (CIC) صادر می شود. این پروسه ممکن است کمی زمان بر باشد، بنابراین خیلی مهم است که از زمان صدور نامه پذیرش تا شروع کلاس ها زمان کافی در اختیار داشته باشید.

     

     

    جهت کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر ما تماس حاصل نمایید.

    سازمان آموزش و تعلیم | ایلیاد بین الملل | امید راه آینده | آرمان پرشین خاورمیانه

    ونک: ۸۳۸۷۰-۰۲۱  |  ۴۲۳۴۹۰۰۰-۰۲۱  |  ۸۸۲۰۷۰۷۸-۰۲۱  |  ۸۸۲۰۷۰۷۹-۰۲۱

    نیاوران: ۲۶۱۰۴۲۰۴-۰۲۱  |  ۲۶۱۴۸۲۱۸-۰۲۱  |  ۲۶۱۴۸۵۰۹-۰۲۱  |  ۲۶۱۵۰۱۱۸-۰۲۱
    سعادت‌آباد:  ۲۲۳۸۵۶۳۹-۰۲۱  |  ۲۲۳۸۵۶۷۱-۰۲۱  |  ۲۲۳۸۵۸۹۷-۰۲۱  |  ۲۲۳۸۵۹۸۶-۰۲۱
    آخرین بروز رسانی: 21 دي 1391
    ویراستار:
                                                 Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF
  • این مطلب را به اشتراک بگذارید
    • facebook share google plus share linkedin share telegram share twitter share