خانه English
search icon
  • فرم ورود
  • استرالیا
  • نیوزیلند
  • انگلستان - بریتانیا
  • ایالات متحده
  • کانادا
  • مالزی
  • تحصیل زبان انگلیسی
  • ویزای موقت کار

  • ویزای موقت کار
     

    ویزای موقت کار، یک انتخاب رایج، برای کسانی است که تمایل دارند، در اسرع وقت، برای کار و زندگی به کانادا مهاجرت کنند. بیش از 178000 ویزای موقت کار در سال 2009 صادر شده است. این ویزا، به متقاضیان این اجازه را می دهد که در کانادا زندگی کنند و از مزایای تجربه کاری در آن بهره مند شوند.

       
     
     
    • تجربه بین المللی کانادا (ICE) برنامه های مبادله جوانان

    ویزای برنامه مبادلات بین المللی کانادا  اجازه می دهد تا  دانشجویان خارجی واجد شرایط و کارگران جوان از کشورهای تعیین شده، به منظور یادگیری مهارت های جدید ومواجهه با فرهنگ کانادایی، به طور موقت در کانادا به کار و زندگی مشغول شوند. این برنامه ها از کشوری به کشور دیگر متفاوت است و توسط وزارت امور خارجه مدیریت می شود. بسیاری از این برنامه ها، قانون پردازش هرچه زودتر، مقدم تر را ارائه می دهد، در حالیکه بعضی از برنامه ها از قانون محدودیت فضا در هر سال، پیروی می کنند. هر برنامه حفظ الزامات خاص خود را دارد، سهمیه های تقاضا، مهلت ارسال تقاضا و محدودیت های سن بالا، و قانون پردازش هرچه زودتر، مقدم تر، همه و همه از محدودیت های اخذ مجوز است. در سال گذشته بیش از 50 هزار متقاضی از این برنامه استفاده کردند و برای کار و زندگی به کانادا آمدند.

    ممکن است شرایطی مربوط به ویزا وجود داشته باشد که نوع کار و یا کارفرمایی را که متقاضی برای او کار می کند را محدود کند. هر چند که دارنده ویزا می تواند تعطیلات داشته باشد و به مسافرت در کانادا و دیگر کشورها بپردازد و برای تامین هزینه های سفر خود، مشغول به انجام کار موقت شود.

    تجربه بین المللی کانادا (ICE) شرایط اخذ ویزا

    به منظور واجد شرایط بودن برای ویزای تعطیلات کاری، متقاضیان باید به برنامه های زیر وابسته باشند.

    • شهروند یک کشور واجد شرایط مانند، اتریش، استرالیا، بلژیک، شیلی، کاستاریکا، کرواسی، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فرانسه، آلمان، هنگ کنگ، ایتالیا، ایرلند، ژاپن، کره، لتونی، لیتوانی، مکزیک، هلند، نروژ، نیوزیلند، لهستان، اسلوونی، اسلواکی، اسپانیا، کره جنوبی، سوئد، سوئیس، تایوان، اوکراین، انگلستان، و ایالات متحده آمریکا باشند.
    • یک پاسپورت معتبر، از کشوری که در توافق متقابل با کشور کانادا باشد، داشته باشد؛
    • بین 18-35 سال سن در زمان تقاضا (با توجه به برنامه مربوطه) داشته باشند؛
    • یک دانشجوی تمام وقت باشید و دارای محکومیت کیفری و یا شرایط پزشکی جدی نباشید؛
    • داشتن بیمه درمانی خصوصی وسرمایه کافی برای اقامت مورد نظر؛
    • داشتن شرایط اضافی مناسب برای هر برنامه خاص

    تجربه بین المللی کانادا (IEC) حقوق ویزا

    هنگامی که ویزای تجربه بین المللی کانادا صادر شود، متقاضیان به طور کلی با کمک در سازماندهی سفرشان، جستجوی کار، آشنایی و خوگیری در کانادا پس از ورود و تدارکات اسکان، حمایت می شوند. مدت زمان ویزا معمولا از یک ماه تا 24 ماه، متفاوت است. ویزای تجربه بین المللی کانادا یک فرصت ارزشمند برای افراد جوان است که به کاوش در آنچه کانادا به آنها ارائه کرده است، بپردازند. تقاضاها به صورت سالیانه و براساس قانون پردازش هرچه زودتر، مقدم تر، پذیرفته می شوند. بعضی از ویزاها برای یک بار درتمام طول زندگی، صادر می شوند، در حالی که ویزاهای دیگر ممکن است اجازه تکرار مشارکت را بدهند. دارندگان مجوز موقت کار می توانند مدت اقامت خود در کانادا را  با تقاضا برای ویزاهای دیگر، تمدید کنند.

     

     

    • ویزای موقت کار

    ویزای موقت کار، یک انتخاب رایج، برای کسانی است که تمایل دارند، در اسرع وقت، برای کار و زندگی به کانادا مهاجرت کنند. بیش از 178000 ویزای موقت کار  در سال 2009 صادر شده است. این ویزا، به متقاضیان این اجازه را می دهد که در کانادا زندگی کنند و از مزایای تجربه کاری در آن بهره مند شوند. دولت فدرال، در برنامه کارگران خارجی، اجازه می دهد تا کارگران واجد شرایط خارجی برای یک دوره زمانی مجاز در کانادا کار کنند، مشروط بر آنکه کارفرمایان آنها ثابت کنند که  قادر به پیدا کردن شهروندان کانادایی مناسب برای انجام کارشان نیستند و همچنین ورود این کارگران تاثیر منفی بر بازار کار کانادا ندارد.

    کارگران خارجی برای انواع مشاغل بازرگانی و با طیف گسترده ای از مهارت ها، برای جبران کمبود نیروی موقت کار، می توانند به کار گرفته شوند. به دارندگان ویزای کار، پس از گرفتن ویزا، اجازه داده می شود که به کانادا بیایند و برای کارهای بخصوص برای کارفرمایان معرفی شده کار کنند. همسران و کودکان آنها نیز، ممکن است واجد شرایط  کار و تحصیل شوند.

    شرایط اخذ ویزای موقت کار

    برخی از کارگران موقت نیاز به ویزای کار دارند و برخی ندارند. برای برخی از این کارگران ویزا سریعتر صادر می شود. الزامات و زمان پردازش ویزا، بستگی به نوع کاری که متقاضی در زمان ورود به کانادا انجام خواهد داد، دارد.

    برای استخدام در کانادا، کارگران خارجی باید نظر مثبت بازار کار کانادا (LMO)  را از مرکز خدمات کانادا به دست آورند مگر این که گروه کار از LMO معاف باشند. LMO تایید می کند که کارفرمای کانادایی مجاز به استخدام یک کارگر خارجی می باشد. بنابراین، کارگران خارجی باید در یک سفارت کانادایی در خارج از کشور، برای ویزای کار درخواست بدهند. بسته به نوع کاری که آنها در کانادا، انجام خواهند داد و محل اقامت سال گذشته آنها، کارگران خارجی ممکن است قبل از ورود به کانادا، نیاز به معاینات پزشکی داشته باشند.

    حقوق ویزای موقت کار

    هنگامی که ویزای موقت کار صادر شود، به دارنده ویزا اجازه داده می شود که به کانادا بیاید و و درآنجا برای مدت زمان مشخصی کار کند، این مدت زمان معمولا از 6 ماه تا 2 سال متغیر است. همسر و فرزندان دارنده ویزا نیز ممکن است مجاز باشند که در طول این مدت در کانادا کار کنند و و یا ادامه تحصیل دهند.

    کارگران خارجی نیز ممکن است برای درخواست اقامت دائم در طول اقامت موقت خود در کانادا واجد شرایط  باشند ، و زمانی که با تقاضای آنها موافقت شود، می توانند به عنوان مقیم دائم کانادا ساکن این کشور شوند.

     

    • ویزای کار پرستار خانگی

    این برنامه که به طور گسترده ای استفاده می شود، به متقاضیان اجازه می دهد تا به کانادا بیایند و با یک خانواده کانادایی زندگی کنند و برای آنها کار کنند. کسب تجربه کار کانادایی، و واجد شرایط بودن درخواست اقامت دائم پس از 2 سال اشتغال در کانادا، از مزایای این طرح است. پس از اعطای ویزا، به پرستارهای خانگی، موقعیتی داده می شود که با خانواده های کانادایی تا 4 سال و 3 ماه زندگی کنند و برای آنها کار کنند.

    پرستارهای خانگی، افرادی هستند که برای مراقبت از کودکان، افراد مسن و یا افراد معلول در خانه های شخصی خودشان، واجد شرایط هستند. پرستارهای خانگی باید در خانه های شخصی که کار می کنند،زندگی هم بکنند و این تجربه کاری بسیار ارزشمندی است.

    شرایط اخذ ویزای کار پرستار خانگی

    ویزای کار پرستار خانگی، به متقاضیان پس از حداقل 6 ماه آموزش یا حداقل 12 ماه تجربه کاری، اجازه می دهد که برای تشکیل پرونده اقدام کنند. آنها همچنین باید برخی از شرایط اضافی جزئیات زیر را تامین کنند.

    • نامه تایید کار از یک کارفرمای کانادایی؛
    • یک قرارداد کتبی با کارفرمای آتی از جمله شرایط الزامی مشخص؛
    • پایان موفقیت آمیز معادل دبیرستان در کانادا، حداقل 6 ماه آموزش و یا حداقل یکسال تجربه کاری با حقوق، در طول سه سال اخیر؛

    علاوه بر این، آنها باید تسلط خوبی روی زبان انگلیسی یا فرانسه داشته باشند. آموزش و تجربه در زمینه مراقبت از سالمندان، مراقبت های دوران اولیه کودکی، پرستاری کودکان یا مراقبت های کمک های اولیه، می تواند بسیار مفید باشد.

    حقوق ویزای کار پرستار خانگی

    پرستارهای خانگی اجازه دارند که برای یک دوره یکساله در کانادا کار و زندگی کنند که البته این دوره تا 4 سال و 3 ماه قابل تمدید است. در حالیکه معمولا این کار مرتبط با یک فرمانروای خاص است، اما امکان تعویض کارفرما درطول دوره اقامت در کانادا وجود دارد. پس از آنکه پرستارهای خانگی حداقل 2 سال تجربه کار در کانادا پیدا کردند، می توانند برای کار آزاد برای هر کارفرمایی و یا حتی برای اقامت دائم خود در کانادا اقدام کنند. متقاضیان می توانند برای کار آزاد، درست در همان زمانی که برای اقامت دائم اقدام می کنند، در خواست دهند. آنها همچنین می توانند برای اقامت دائم اعضای خانواده خود، نیز اقدام کنند.

     

    • ویزای کانادایی کارکنان فناوری اطلاعات

    ویزای کارکنان فناوری اطلاعات (IT) مخصوص پردازش تقاضای ویزا برای متخصصین ماهر در صنعت نرم افزار است، که به دنبال به دست آوردن تجربه های ارزشمند کار در کانادا به صورت موقت هستند. ویزای کار فناوری اطلاعات اجازه می دهد تا متقاضیان با آموزش و تجربه لازم در محصولات مشخص و یا فن آوری های مورد تقاضا برای مشاغل خاص برای درخواست تحت این برنامه متنوع اقدام کنند.

    متقاضیان باید قادر به برقراری ارتباط به زبان انگلیسی یا فرانسه، باشند ومدارک لازم، دال بر تجربه کافی در صنایع IT و تکنولوژی ها و محصولات مشخص، ارائه دهند. پس از تایید، برای متقاضیان اجازه کار صادر می شود و متقاضیان واجد شرایط، می توانند برای تمدید ویزای کار اقدام کنند.

    شرایط اخذ ویزای کارکنان فناوری اطلاعات

    به منظور درخواست ویزای کارکنان فناوری اطلاعات، متقاضیان باید تحصیلات و تجربه لازم در محصولات مشخص یا تکنولوژی های مورد نیاز برای مشاغل خاص را داشته باشند. متقاضیان همچنین باید مهارت کار کردن در محیط کار به زبان انگلیسی و یا فرانسه را داشته باشند.

    حقوق ویزای کارکنان فناوری اطلاعات

    هنگامی که ویزای کارکنان فناوری اطلاعات صادر شد، متقاضیان اجازه خواهند داشت برای زندگی و کار در کانادا برای یک دوره زمانی مشخص، که معمولا بین 6 ماه تا 2 سال متغیر است، اقدام کنند. همسر و فرزندان آنان نیز ممکن است واجد شرایط کار و تحصیل در طول دوره اقامت خود در کاناداشوند. از آنجائیکه این متقاضیان، وابسته به ارائه شغل بخصوصی هستند، ممکن است که بتوانند ویزای کار خود را تمدید کنند. ویزای کارکنان فناوری اطلاعات، ممکن است به اخذ اقامت دائم کانادا، منجر شود.

     

    • ویزای پروژه آزمایشی کم مهارت

    ویزای پروژه آزمایشی کم مهارت، یک گزینه ایده آل برای کارکنانی است که در جستجوی کار موقت برای مشاغلی هستند که حداکثر به دیپلم دبیرستان و یا نهایتا 2 سال آموزش کار خاص، نیاز داشته باشند. این برنامه هیجان انگیز و متنوع، در پی پر کردن کمبود نیروی کار فوری است که در آن کمبود نیروی کار کانادایی، برای مشاغلی که نیاز به سطوح پایین تر از آموزش رسمی دارند، قابل اثبات است.

    پس از اعطا، ویزای پروژه آزمایشی کم مهارت اجازه ورود کارکنان خارجی برای کار در مشاغل کم مهارت، برای مدت زمان مشخص را می دهد، به دست آوردن تجربه کاری در کانادا و اجازه تمدید ویزا تا 2 سال نیز از مزایای این طرح است.

    شرایط اخذ ویزای پروژه آزمایشی کم مهارت

    به منظور به دست آوردن ویزای آزمایشی کم مهارت، متقاضی نیاز به یک پیشنهاد کار از یک کارفرمای کانادایی در یک شغل به اصطلاح کم مهارت را دارد. در پیشنهاد کار باید چکیده ای از مطالب زیر مشخص شده باشد:

    • دستمزدها، وظایف و شرایط کار؛
    • مزایای مربوط به هزینه های حمل ونقل
    • پوشش پزشکی در کانادا و پوشش برای طرح مناسب غرامت کارگران استانی

    در کانادا، مشاغل کم مهارت، به عنوان مشاغلی که حداکثر نیاز به دیپلم دبیرستان و یا نهایتا دو سال آموزش کار خاص دارد، در نظر گرفته می شود. متقاضیان باید شرایط برای اقامت موقت، و همچنین شرایط برای صدور مجوز کار از جمله آموزش، تجربه و مدرک مورد نیاز پیشنهاد کارفرما را داشته باشند.

    حقوق ویزای پروژه آزمایشی کم مهارت

    زمانی که ویزای آزمایشی کم مهارت، صادر شد، متقاضیان اجازه دارند که برای مدت مشخصی در کانادا زندگی کنند و در آنجا کار کنند، این مدت زمان معمولا از 6 ماه تا یک سال متغیر است. از آنجا که این ویزا به پیشنهاد کار خاصی وابسته است، می شود برای تمدید ویزا که حداکثر مدت 24 ماه است، اقدام کرد. متقاضیان پس از 24 ماه باید کشور کانادا را ترک کنند، مگر اینکه برای تمدید ویزا و یا ویزای کار جدید اقدام کنند.

     

    • ویزای کار خارج از دانشگاه

    ویزای کار خارج از دانشگاه، اجازه می دهد تا دانشجویان تمام وقت که در موسسات مشخص شده بعد از تحصیلات دبیرستان ثبت نام می کنند، در خارج از محیط دانشگاه، کار پاره وقت انجام دهند. این اجازه کار موقت برای دانشجویان خارجی در کانادا در حال حاضر اجازه می دهد تا دانشجویان با استفاده از بسیاری از فرصت های شغلی متنوع بدون نیاز به یک پیشنهاد کار خاص و یا داشتن یک مجموعه ای از اعتبار و یا تجربه مورد نیاز، مشغول کار شوند.

    پس از اعطای ویزا، دانشجویان مجاز هستند که 20 ساعت در هفته برای هر کارفرمایی، یا هر شغلی، کار خارج از دانشگاه انجام دهند. آنها در طول معافیت های مدرسه و تعطیلات، مجاز به انجام کار تمام وقت، می باشند. به علاوه، این ویزا ممکن است منجر به اقامت دائم در کانادا شود.

    شرایط اخذ ویزای کار خارج از دانشگاه

    دانشجویان خارجی ممکن است از این اجازه کار موقت استفاده کنند، اگر شرایط زیر را برآورده کنند:

    • اجازه تحصیل معتبر داشته باشند و تمایل به ادامه اجازه تحصیل و یا کاری که یک بار صادر شده، داشته باشند؛
    • به صورت تمام وقت مشغول به تحصیل باشند و قبل از اینکه تقاضای کار تمام وقت داشته باشند، حداقل شش ماه از دوازده ماه تحصیل خود را انجام داده باشند؛
    • برنامه تحصیلی خود به عنوان یک دانشجوی تمام وقت را ادامه دهند؛
    • شرایط اجازه تحصیل و اجازه کا را در صورت لزوم ادامه دهند.

    حقوق ویزای کار خارج از دانشگاه

    زمانی که ویزای کار خارج از دانشگاه صادر شد، متقاضی اجازه دارد که به مدت 20 ساعت در هفته کار کند و همچنین می تواند در طول تعطیلات به صورت تمام وقت کار کند (به عنوان مثال در طول تعطیلات زمستانی و یا تابستانی).

    متقاضیان اجازه خواهند داشت که در هر شغلی کار کنند و هر زمان که تمایل داشتند، شغل خود را تغییر دهند. این ویزا تضمینی برای یافتن کار به متقاضی نمی دهد و این به عهده خود متقاضی است که کاری برای خود پیدا کند. حتی اگر آنها در خارج از محیط دانشگاه کار می کنند،تحصیلشان باید دلیل اصلی اقامت آنها در کانادا باشد. همسر و فرزندان آنها، ممکن است واجد شرایط کار و تحصیل در کانادا شوند. ویزای کار خارج از دانشگاه ممکن است برای دستیابی به اقامت دائم به آنها کمک کند.

     

     

    • ویزای شریک دارنده مجوز کار/ تحصیل

    ویزای شریک دارنده مجوز کار/تحصیل، به همسران یا شرکای قانونی، اجازه می دهد تا در کانادا استخدام شوند، در حالی که آنها همسران /شرکای خود را که دارای مجوز کار و یا تحصیل هستند، همراهی می کنند.

    ویزای شریک دارنده مجوز کار/تحصیل، به همسران وشرکای دارنده ویزای کار یا تحصیل، اجازه می دهد تا با استفاده از بسیاری از فرصت های شغلی متنوع برای کارگران خارجی و بدون نیاز به یک پیشنهاد کار خاص و یا داشتن یک مجموعه ای از اعتبار و یا تجربه مورد نیاز، مشغول کار شوند. بعد از صدور ویزا، می توانند در هر موقعیتی و با هر کارفرمایی، در طول مدت اعتبار ویزای خود، مشغول به کار شوند.

    شرایط اخذ ویزای شریک دارنده مجوز کار/ تحصیل

    متقاضیان می توانند برای مدت زمان اعتبار ویزای شریک زندگی خود برای دریافت اجازه کار واجد شرایط، شوند. برای استفاده از این ویزا، پیشنهاد کار مورد نیاز نیست، اما به هر حال شرایط خاصی مورد نیاز است. هم متقاضی و هم شریک زندگی او، هر دو باید در کانادا اقامت داشته باشند.

    به منظور دریافت ویزا، به عنوان شریک دارنده مجوز کار، همسر یا شریک متقاضی باید در کانادا باشد و مجوز کار معتبر در مشاغل حرفه ای یا نیمه حرفه ای را به مدت حداقل 6 ماه داشته باشد. این مهارت ها عبارتند از: مشاغل مدیریتی، حرفه ای، فنی و تجاری.

    به منظور دریافت ویزا، به عنوان شریک دارنده مجوز تحصیل، همسر یا شریک متقاضی باید در کانادا باشد و مجوز تحصیل داشته باشد و همچنین حضور تمام وقت در یک موسسه بعد از تحصیلات دبیرستان داشته باشد.

    هیچگونه نیازی به پیشنهاد کار، برای متقاضی که به دنبال ویزای شریک دارنده مجوز کار/ تحصیل، است، وجود ندارد. برای متقاضی مجوز کاری صادر می شود که در آن کارفرما و یا موقعیت کار را محدود نمی کند.

    حقوق ویزای شریک دارنده مجوز کار/ تحصیل

    هنگامی که ویزای شریک دارنده مجوز کار/ تحصیل صادر شد، متقاضیان اجازه دارند که در طول یک دوره مشخص در کانادا زندگی کنند و در آنجا کار کنند. و طول این دوره معمولا از 6 ماه تا 2 سال متغیر است. همسر و فرزندان آنها نیزممکن است واجد شرایط کار و یا تحصیل در کانادا بشوند. این ویزا قابل تمدید است. ویزای شریک دارنده ویزای کار/ تحصیل، ممکن است به متقاضیان برای اقامت دائم کمک کند.

     

     

    • ویزای کار خیریه یا مذهبی

    ویزای کار خیریه یا مذهبی، یک گزینه مناسب برای متقاضیانی است که به دنبال انجام وظایف برای یک سازمان مذهبی یا خیریه کانادایی هستند. این ویزا به متقاضیان اجازه کار و زندگی در کانادا را می دهد و فرصت تجربه کاری ارزشمند را به آنان می بخشد. دارندگان این ویزا باید تجربه، اعتبار و مهارت های لازم برای موقعیت مورد نیاز را داشته باشند.

    پس از صدور این ویزا، برنامه ویزای کار خیریه یا مذهبی، به کارکنان خارجی اجازه می دهد تا به کانادا بیایند و برای سازمان های خیریه یا مذهبی، انجام وظیفه کنند. کار در سازمان های خیریه یا مذهبی ممکن است به متقاضیان برای به دست آوردن اقامت دائم کمک کند.

    شرایط اخذ ویزای کار خیریه یا مذهبی

    متقاضیان این ویزا باید مستندات حمایت از مشروعیت پیشنهاد استخدام، اطلاعات درباره کارفرمای  کانادایی و توانایی خود را در کار کردن با گروه مشخص شده  فراهم کنند.

     اخذ ویزای کار خیریه یا مذهبی، شامل شرایط زیر می شود:

    • متقاضی مقرری برای هزینه های زندگی را از کارفرما دریافت می کند؛
    • سازمانی که مسئولیت حمایت از کارگر را به عهده دارد، از منابع ارائه خدمات برای کارگران خارجی، هیچگونه  پاداشی دریافت نمی کند.
    • کار انجام شده، فراتر از کار عادی ارائه شده در بازار کار باشد.

    حقوق ویزای کار خیریه یا مذهبی

    بعد از صدور ویزا، متقاضیان اجازه خواهند داشت که برای یک دوره مشخص، معمولا بین 1 تا 37 ماه، برای زندگی و کار به کانادا بیایند. همسران و فرزندان کارگران خارجی در طول مدت اقامت خود ، می توانند واجد شرایط کار و یا تحصیل در کانادا شوند. از آنجا که این ویزا وابسته به شرایط کاری بخصوصی است، امکان تمدید مجوز کار وجود دارد. ویزای کار خیریه یا مذهبی، ممکن است به اخذ اقامت دائم در کانادا کمک کند.

     

     

    • ویزای فرهنگی، علمی یا تحقیقاتی

    کانادا به دنبال ترویج و توسعه روابط بین المللی و جامعه هنری و آموزشی قوی و پر جنب و جوش است. کانادا دارای یکی از متنوع ترین جمعیت های فرهنگی در جهان است. بنابراین، افرادی که به دنبال کار به طور موقت در کانادا در یک شغل هیجان انگیز مربوط به هنر، بخش دانشگاهی یا آموزش، یا پژوهش در کانادا هستند، ممکن است به این ویزا نیاز داشته باشند.

    به متقاضیان موفق با فرصت های عالی برای رشد، مبادله و فرصت برای کار حرفه ای دررشته انتخابی خود، امتیاز داده می شود. پس از اعطای ویزا، دارندگان این ویزا اجازه خواهند داشت تا برای مدت زمان مشخصی که در ویزای کار آنها درج شده است، برای کار و زندگی به کانادا بیایند. این ویزا ممکن است نسبت به واجد شرایط بودن برای ویزای کارگر ماهر برای اقامت دائم به متقاضیان، کمک کند.

    شرایط اخذ ویزای فرهنگی، علمی یا تحقیقاتی

    به منظور درخواست برای ویزای هنرهای اجرایی و نمایشی، متقاضی باید یک پیشنهاد کار در یک شغل واجد شرایط داشته باشد، همچنین دارای مهارت و تجربه لازم باشد و نیازهای اولیه اخذ ویزا را برآورده کند. نیاز های اولیه،در موارد مختلف، بر اساس شغل، پیشنهاد استخدام و ویژگی های مختلف دیگر متفاوت است. زیر مجموعه ویزاها در زیر مشخص شده است.

    جریان کارکنان هنرهای نمایشی و اجرایی در فیلم اجازه می دهد تا تقاضاها برای کار در فیلم وهنرهای نمایشی، به موقع بررسی شود. ورود چنین کارکنان خارجی، اجازه ورود استعداد بی نظیر بین المللی به کانادا را می دهد و از تبادل فرهنگی حمایت می کند.

    جریان دانشگاهیان خارجی اجازه می دهد تا دانشگاهیان واجد شرایط خارجی، در موسسات آموزشی بعد از دبیرستان در کانادا استخدام شوند و به تبادل دانش و تخصص در سراسر دانشگاه های کانادا تشویق شوند.

    جریان مبادلات علمی اجازه می دهد تا مبادلات و تحرک در سطح کارشناسی ارشد برای افراد از جمله سخنرانان مهمان، معلمان و اساتید فراهم شود.

    حقوق ویزای فرهنگی، علمی یا تحقیقاتی

    پس از آنکه ویزای فرهنگی، علمی یا تحقیقاتی صادر شد، متقاضیان اجازه خواهند داشت تا برای یک دوره مشخص، که معمولا از 6 ماه تا 2 سال متغیر است، به کانادا بیایند و در آنجا کار کنند. همسر و فرزندان آنها نیز ممکن است واجد شرایط کار یا تحصیل شوند. از آنجا که این ویزا وابسته به پیشنهاد کاری به خصوصی است، در صورت تمایل متقاضی قابل تمدید است. ویزای فرهنگی، علمی یا تحقیقاتی، ممکن است در اخذ اقامت دائم کانادا به متقاضی کمک کند.

     

     

    • ویزای توافقنامه بین المللی تجارت آزاد

    کانادا به عنوان یکی از امضا کنندگان توافق نامه های بین المللی، از قاره آمریکا است که از تحرک منحصر به فرد کارگران که شرایط مشخص شده در موافقت نامه های مختلف و تجارت بزرگ، تبادل مهارت، نیروی کار و تشویق به تحرک را برآورده می سازند، برخوردار است.

    متقاضیان مناسب، به طور کلی بدون نیاز به ارزیابی توسط خدمات کانادا، ویزایشان سریعا صادر می شود. پس از اعطای ویزای توافق نامه های بین المللی همه کاره، به کارگران خارجی فرصت  کار و زندگی در کانادا برای مدت مشخصی که در مجوز کار درج شده است، داده می شود.

    شرایط اخذ ویزای توافقنامه بین المللی تجارت آزاد

    چهار توافقنامه بین المللی تجارت آزاد که توسط متقاضیان مورد استفاده قرار می گیرد، در زیر مشخص شده است:

    با استفاده از توافقنامه تجارت آزاد آمریکای شمالی (NAFTA)، شهروندان کانادا، ایالات متحده و مکزیک می تواند ورود موقت سریع تر و آسان تر به این سه کشور به دست آورند و به انجام فعالیت های کسب و کار و یا سرمایه گذاری، بپردازند. تجار تحت پوشش NAFTA  با این حال، باید مقررات عمومی در مورد ورود موقت به کانادا را رعایت کنند. NAFTA برای بازدیدکنندگان تجاری، متخصصین، معامله گران و سرمایه گذاران، کاربرد دارد.

    با توافق نامه عمومی خدمات تجارت  (GATS)، کانادا، برای برخی از بازرگانان ارائه دهندگان خدمات خارجی که در بخش های خاص برای دسترسی به بازار کانادا فعالیت می کنند، شرایط را آسان تر می کند. GATS به بیش از 140 کشورعضو سازمان تجارت جهانی، خدمات ارائه می کند. GATS برای بازدیدکنندگان تجاری، متخصصین و انتقال دهندگان بین شرکتی، کاربرد دارد.

    توافق نامه تجارت آزاد کانادا-شیلی (CCFTA)، پس از NAFTA تشکیل شده است و ورود موقت شهروندان کانادایی و شیلی را به هر یک از این دو کشور، آسان تر می کند و برای بازدیدکنندگان تجاری، متخصصین، معامله گران و سرمایه گذاران، کاربرد دارد.

    توافق نامه تجارت آزاد کانادا-پرو (CPFTA)، پس از NAFTA تشکیل شده است و ورود موقت شهروندان کانادایی و پرویی را به هر یک از این دو کشور، آسان تر می کند و برای بازدیدکنندگان تجاری، متخصصین، معامله گران و تکنسین ها، کاربرد دارد.

    حقوق ویزای توافقنامه بین المللی تجارت آزاد

    پس ازآنکه ویزای توافق نامه بین المللی تجارت آزاد، صادر شد، به متقاضیان اجازه داده می شود تا برای مدت مشخصی که معمولا از 3 ماه تا 7 سال متغیر است، در کانادا زندگی کنند و به کار مشغول شوند. همسر و فرزندان آنها نیز ممکن است واجد شرایط کار یا تحصیل در کانادا شوند. از آنجا که این ویزا وابسته به تقاضای کار مشخصی است، متقاضی می تواند برای تمدید آن اقدام کند. ویزای توافق نامه بین المللی تجارت آزاد، ممکن است در اخذ اقامت دائم به متقاضیان کمک کند.

     

     

    • ویزای کار پس از فارغ التحصیلی

    ویزای کار پس از فارغ التحصیلی، برای دانشجویان خارجی که از یک موسسه کانادایی پس از دبیرستان فارغ التحصیل شده اند، یک موقعیت عالی برای به دست آوردن تجربه کار کانادایی مرتبط با زمینه تحصیلی خود، فراهم می کند.

    پس از اعطا، دارندگان ویزای کار می توانند، دانش به دست آورده خود را برای استفاده در بازار کار کانادا، به کار ببرند. همچنین آنها ممکن است برای اخذ اقامت دائم، واجد شرایط شوند. مجوز کار، تحت ویزای کار پس از فارغ التحصیلی، برای مدت زمان معادل طول برنامه تحصیلی دانشجو، به او اعطا می شود.

    شرایط اخذ ویزای کار پس از فارغ التحصیلی

    برای دریافت اجازه کار تحت این برنامه، متقاضیان باید شرایط زیر را تامین کنند:

    • داشتن اجازه تحصیل معتبر؛
    • داشتن برنامه تحصیلی به صورت تمام وقت و حفظ جایگاه علمی رضایت بخش در برنامه تحصیلی در موسسه مورد نظر برای حداقل هشت ماه، قبل از تقاضا برای ویزای کار پس از فارغ التحصیلی، فارغ التحصیلی از یکی از موسسات واجد شرایط و درخواست برای ویزای کار ظرف 90 روز از زمان دریافت تاییدیه از الزامات مورد نیاز برای تکمیل برنامه؛
    • داشتن تقاضای کار خارج از دانشگاه در موسسه مورد نظر؛
    • ادامه تحقق شرایط و ضوابط مجوز تحصیل و مجوز کار، در صورت ممکن؛

    متقاضیان از نهادهای غیر واجد شرایط کانادایی نمی توانند در این برنامه شرکت کنند.

    حقوق ویزای کار پس از فارغ التحصیلی

    پس از آنکه ویزای کار پس از فارغ التحصیلی، صادر شد، متقاضیان اجازه خواهند داشت که در کانادا زندگی کنند و در آنجا برای مدت زمان مشخصی، که معمولا از هشت ماه تا سه سال متغیر است، کار کنند. همسر و فرزندان آنها نیز ممکن است واجد شرایط کار و تحصیل در طول این دوره شوند. از آنجا که این ویزا به پیشنهاد کار به خصوصی وابسته است، در صورت تمایل متقاضی، این ویزا قابل تمدید است. ویزای کار پس از فارغ التحصیلی، ممکن است به اقامت دائم متقاضی منجر شود.

     

     

    جهت کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر ما تماس حاصل نمایید.

    سازمان آموزش و تعلیم | ایلیاد بین الملل | امید راه آینده | آرمان پرشین خاورمیانه

    ونک: ۸۳۸۷۰-۰۲۱  |  ۴۲۳۴۹۰۰۰-۰۲۱  |  ۸۸۲۰۷۰۷۸-۰۲۱  |  ۸۸۲۰۷۰۷۹-۰۲۱

    نیاوران: ۲۶۱۰۴۲۰۴-۰۲۱  |  ۲۶۱۴۸۲۱۸-۰۲۱  |  ۲۶۱۴۸۵۰۹-۰۲۱  |  ۲۶۱۵۰۱۱۸-۰۲۱
    سعادت‌آباد:  ۲۲۳۸۵۶۳۹-۰۲۱  |  ۲۲۳۸۵۶۷۱-۰۲۱  |  ۲۲۳۸۵۸۹۷-۰۲۱  |  ۲۲۳۸۵۹۸۶-۰۲۱
    آخرین بروز رسانی: 26 شهريور 1392
    ویراستار: Negar Zandipour
                                                 Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF
  • این مطلب را به اشتراک بگذارید
    • facebook share google plus share linkedin share telegram share twitter share