خانه English
search icon
  • فرم ورود
  • استرالیا
  • نیوزیلند
  • انگلستان - بریتانیا
  • ایالات متحده
  • کانادا
  • مالزی
  • تحصیل زبان انگلیسی
  • پروسه پذیرش دانشجو در استرالیا (کشورهای مورد تحریم)

  • پروسه پذیرش دانشجو در استرالیا (کشورهای مورد تحریم)

    دانشگاه های استرالیا ملزم به رعایت قوانین تحریم مرتبط به متقاضیان برخی کشورها و برخی رشته ها هستند این بدین معنی است که دانشگاه ملزم به انجام بررسی های تکمیلی در مورد برخی رشته های تحقیقاتی می باشد که ممکن است این بررسی در داخل دانشگاه و یا حتی توسط سازمانی خارج از دانشگاه صورت گیرد تا اطمینان حاصل گردد موضوع تحقیقاتی متقاضی با قوانین تحریم مغایرت نداشته باشد، به همین دلیل روند بررسی برخی پرونده ها طولانی تر از حالت معمول خواهد شد. دانشگاه ها حداکثر تا 12 ماه بعد از دریافت درخواست، پرونده را به صورت فعال نگاه می دارند تا نتیجه بررسی های درون و برون دانشگاهی مشخص گردد.

    برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحریم های اعمال شده لطفا به سایت زیر مراجعه نمایید:

    http://www.dfat.gov.au/sanctions/sanctions%E2%80%90regimes/iran.html

    روند بررسی تقاضا

    در ابتدا باید نام و سوابق تمام متقاضیان با ملیت کشورهای مورد تحریم همانند ایران مورد بررسی قرار گیرند تا مشخص گردد ارتباطی با لیست افراد و صنایع تحریم شده از طرف کشور استرالیا نداشته باشند.

    این روند به دو روش انجام می پذیرد:

    1. رشته های غیر تحقیقاتی – ابتدا نام و سوابق هر متقاضی مورد بررسی قرار می گیرد و پس از کسب اطمینان و تایید عدم ارتباط متقاضی با افراد و صنایع تحریم شده، پرونده به بخش اداری جهت بررسی آکادمیک ارسال می گردد. این روند 3 تا 5 روز کاری به طول خواهد انجامید.
    2. رشته ها و دوره های تحقیقاتی – متقاضیان دوره های تحقیقاتی نیز الزاما باید روند بررسی شخصیتی که در بالا ذکر شد را طی نمایند، علاوه بر این پیشنهاد تحقیقاتی (Research proposal) آنها نیز باید به طور جداگانه مورد بررسی قرار گیرد.

    پیشنهاد تحقیقاتی ابتدا توسط دانشکده مربوطه بررسی می شود سپس به کارگروه تحریم جهت ارزیابی موضوع تحقیقاتی ارسال می گردد. لطفا توجه داشته باشید که موضوعات تحقیقاتی مورد تحریم قبل از این توسط دولت استرالیا اعلام شده است و از طریق لینک زیر در دسترس می باشد.

    http://www.dfat.gov.au/sanctions/sanctions%E2%80%90regimes/iran.html

    مدارک مالی

    در زمینه مدارک مالی تمام دفاتر نمایندگی ملزم به بررسی شرایط مالی متقاضی هستند تا مطمئن شوند متقاضی از توان مالی لازم برای پرداخت شهریه و هزینه زندگی خود و همراهان (درصورت وجود) برخوردار می باشد. لطفا توجه داشته باشید برخی از بانک ها و موسسات مالی نیز توسط دولت استرالیا تحریم شده اند که لیست کامل آن را می توانید در لینک زیر مشاهده کنید:

     لیست بانک ها طبق آخرین به روز رسانی به شرح زیر می باشد:

     

    بانک سپه

    بانک انصار

    بانک آریان

    بانک کارگشایی

    بانک ملت

    بانک ملی

    بانک صنعت و معدن

    بانک رفاه کارگران

    بانک صادرات

    بانک توسعه صادرات

    بانک آینده

    بانک مهر

    بانک افتخار

    بانک بین المللی پارسیا

    پست بانک

    بانک سینا

    بانک تجارت

    بانک بازرگانی پایتخت

    بانک توسعه تجارت

    بانک توسعه تعاون

    بانک مرکزی ایران

    First east Export Bank

    Onerbank ZAO

    Honour Bank

    Trade capital Bank

     

     

    لطفا مطلع باشید که این لیست به صورت مرتب توسط DFAT (وزارت امورخارجه و بازرگانی  استرالیا) به روز می شود.

    اگر متقاضی در یکی از بانک های ذکرشده صاحب حساب است ملزم به انتقال آن به بانک دیگر می باشد. این موضوع باید در همان مراحل ابتدایی تقاضا به متقاضی اعلام گردد.

    علاوه بر نکات ذکر شده متقاضیان ایرانی باید از OSAS (Online Sanctions Administration System) نیز نامه تایید دریافت نمایند.

    بسیار مهم است که مدنظر داشته باشید از اول مارس 2012 تمام تراکنش های بالغ بر 20 هزار دلار میان ایران و استرالیا بدون تایید DFAT ممنوع می باشند. این قانون بدون توجه به نوع تراکنش اعم از کردیت کارد، تلگرافیک ترنسفر، ترنسفر الکترونیکی و ... اعمال می گردد به همین دلیل قبل از انجام هرگونه پرداخت به دانشگاه ثبت در سامانه OSAS و اخذ تاییدیه الزامی است. برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا به وب سایت زیر مراجعه کنید:

    http://www.dfat.gov.au/sanctions/sanctions%E2%80%90regimes/iran.html

    دانشجویان قبل از تایید OSAS به هیچ وجه واجد شرایط دریافت پذیرش کامل از دانشگاه نیستند.

    بعد از دریافت تاییدیه از OSAS متقاضی باید مدارک تمکن مالی را ارائه نماید. مبلغ حساب بانکی می بایست هزینه های تحصیل، زندگی و بیمه خدمات درمانی (OSHC) متقاضی و همراهان را برای کل دوره تحصیل پوشش دهد. به عنوان مثال هزینه زندگی متقاضی 18610 دلار در سال محاسبه شده است در حالیکه هزینه برای نفر همراه و یک فرزند به ترتیب 6515  و 3720 دلار برآورد شده است و هزینه زندگی فرزند دوم به بعد 2790 دلار در سال می باشد. اطلاعاتی تکمیلی در وب سایت زیر قابل مشاهده است:

    http://www.dfat.gov.au/sanctions/osas.html

    اگر متقاضی صاحب فرزندی دبستانی است هزینه تحصیل فرزند نیز می بایست در نامه تمکن مالی لحاظ گردد.

    مدارک تمکن مالی علاوه بر نامه بانکی شامل تاییدیه منبع درآمد ضامن نیز می باشد. دانشگاه ها بر طبق قانون دولتی SVP (Streamline Visa Processing) ملزم هستند اطمینان حاصل نمایند متقاضی دانشجوی واقعی است و قادر به تامین هزینه های تحصیل و زندگی خود و همراهان می باشد.

    موارد معاف از ارائه مدارک مالی

    اگر متقاضی بورسیه کامل که هزینه های تحصیل و زندگی را پوشش می دهد دریافت کرده باشد معاف از ارائه مدارک مالی خواهد بود، این متقاضی از دریافت نامه تاییدیه OSAS هم معاف می باشد اما ارائه نامه بورسیه خصوصا اگر از طرف یک منبعی خارج از دانشگاه ارائه شده باشد الزامی است.

    اگر بورسیه اعطا شده فقط بخشی از هزینه ها را پوشش دهد ارائه مدارک مالی و اخذ تاییدیه OSAS طبق روال ذکر شده در بالا الزامی می باشد.

    به تمام متقاضیان ایرانی توصیه می گردد با توجه به نکات ذکر شده فرم تقاضای خود را از طریق نمایندگی های معتبر دانشگاه های استرالیا در ایران ثبت نمایند تا روند اخذ پذیرش به کاملترین شکل ممکن انجام گیرد. این اقدام شما را قادر می سازد از تجارب و اطلاعات آنها جهت تسهیل روند پذیرش و ویزا استفاده نمایید از طرفی سبب می گردد دانشگاه نتیجه نهایی را با صرف زمان کمتری به متقاضی اعلام نماید. جزییات نمایندگان دانشگاه RMIT را د رلینک زیر مشاهده بفرمایید:

    https://www.international.rmit.edu.


     

     

    جهت کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر ما تماس حاصل نمایید.

    سازمان آموزش و تعلیم | ایلیاد بین الملل | امید راه آینده | آرمان پرشین خاورمیانه

    ونک: ۸۳۸۷۰-۰۲۱  |  ۴۲۳۴۹۰۰۰-۰۲۱  |  ۸۸۲۰۷۰۷۸-۰۲۱  |  ۸۸۲۰۷۰۷۹-۰۲۱

    نیاوران: ۲۶۱۰۴۲۰۴-۰۲۱  |  ۲۶۱۴۸۲۱۸-۰۲۱  |  ۲۶۱۴۸۵۰۹-۰۲۱  |  ۲۶۱۵۰۱۱۸-۰۲۱
    سعادت‌آباد:  ۲۲۳۸۵۶۳۹-۰۲۱  |  ۲۲۳۸۵۶۷۱-۰۲۱  |  ۲۲۳۸۵۸۹۷-۰۲۱  |  ۲۲۳۸۵۹۸۶-۰۲۱
    آخرین بروز رسانی: 22 خرداد 1394
    ویراستار:
                                                 Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF
  • این مطلب را به اشتراک بگذارید
    • facebook share google plus share linkedin share telegram share twitter share