خانه English
search icon
  • فرم ورود
  • استرالیا
  • نیوزیلند
  • انگلستان - بریتانیا
  • ایالات متحده
  • کانادا
  • مالزی
  • تحصیل زبان انگلیسی
  • راهنمای تحصیل

  •  

    سفر به استراليا از اينجا آغاز مي شود


    اين صفحه که در حال مطالعه هستيد، تمام اطلاعات مفيد زندگي در استراليا را در اختيار شما قرار خواهد داد.

    تحصيلات شما در استراليا با هر نوع تحصيلي در کشورهاي ديگر متفاوت خواهد بود.موسسه هاي زبان و شيوه هاي آموزشي جديد،کلاس هاي معتبر جهاني،پرورش افکاري خلاق و آفريننده ،شما را يک انسان نيرومند به خانه بر مي گرداند.
    تحصيلات در استراليا،بيش از يک تحصيلات معمولي خارج از کشور براي شما ارزشمند خواهد شد.روابط دوستي و تجربياتي که به دست مي آوريدتا ابد در ذهن شما ماندگارند.امروزه استراليا دانشجويان را از دويست کشور دنيا به خود جذب کرده است. گرچه هر يک از آنها به زبان خود صحبت مي کند اما مفهوم سخن همه آنها يک چيز است:زندگي در استراليا از بهترين سال هاي زندگي من بود.
    اين صفحه حاوي اطلاعات لازمي در مورد زندگي در استرالياو مسائل مهم ويزا در خصوص دانشجويان خارجي است.پس در واقع مي توان گفت راهنمايي است براي آغاز يک زندگي تازه.براي شروع ماجراجويي ادامه دهيد؛
     
     
     قبل از ورود


    زماني که تصميم به تحصيل در يک کشور خارجي مي گيريد،مسائل بسياري مطرح خواهند شد.از اين کتابچه به عنوان راهنمايي در تصميم گيري خود استفاده کنيد.
    چند هفته قبل از ترک کشور خود با اداره امورات بين المللي تماس بگيريد.اين ادارات اطلاعات مفيدي دراختيار شما قرار مي دهند از جمله :پذيرش فرودگاه،محل اقامت موقت،هفته هاي معارفه و هر خدماتي که ممکن است به کار شما آيد.
    بررسي کنيد که رونوشت همه مدارک را به همراه داريد شامل رونوشت پاسپورت،ويزا،رسيدچک مسافرتي،بليت هاي پرواز،مدراک بيمه و کارت هاي اعتباري. اين رونوشت ها را جداگانه قرار دهيد(يعني در کنار هم نگذاريد) تا در مواقع ضروري به راحتي در دسترس باشند. اصل مدراک را نيز به همراه داشته باشيد.رونوشتي از تمامي مدراک را نيز پيش يکي از افراد خانواده بگذاريد.


    علاوه بر مدارک گفته شده ،موارد زير را نيز در نظر بگيريد:

    • بيمه سفر-قبل از سفر مطمئن شويد که از دارايي شما و خود شما محافظت مي شود.علاوه بر اين بررسي کنيد که اين بيمه نامه در صورتي که قرار است خارج از کشور کار کنيد،شما را حمايت مي کند.
    • بيمه ماشين-سعي کنيد بيمه ماشين را در کشور خود تهيه کنيد،بيمه ماشين در استراليا به خصوص براي جوانان گران تمام مي شود.بيشتر بيمه نامه هاي ماشين قابل انتقال به کمپاني بيمه ماشين در استراليا هستند.
    •  محل اقامت-اگر در فکر اجاره منزل هستيد،از صاحبخانه قبلي خود مدرک يا نامه ايي به همرا داشته باشيد.با اين نامه راحت تر مي توانيد قرارداد اجاره ببنديد.به علاوه بهتر است شواهد بانکي تهيه کنيد که نشان دهد شما قادر به پرداخت اجاره ماهيانه خود هستيد.
    •  گزارش پزشکي-در صورتي که نياز به تجويز دارو داريد ،گزارشات پزشکي و نسخه هاي پزشک خود را به همراه داشته باشيد .به علاوه بايد ترجمه انگليسي اين مدراک را نيز نشان دهيد.
    •  عکس پاسپورت-چند قطعه عکس پاسپورتي اضافي نيز داشته باشيد .اين عکس ها لازم مي شوند به خصوص زماني که کارت هاي عضويت يا ويزاهاي تفريحي مي خواهيد.
    •  پول-در ابتداي ورود بايد پول نقدي لازم براي چند روز اول را داشته باشيد . و حدود 1500 تا 3500 $ در حساب بانکي يا به صورت چک مسافرتي ( به نام خود شما).

    هزينه هاي  زندگي-براي کسب اطلاعات بيشتر در اين زمينه به اين سايت مراجعه کنيد:
     
     
    از اين فهرست براي بررسي مدراک لازمي که بايد به همراه داشته باشيد استفاده کنيد:
     

    • بليت هواپيما،پاسپورت معتبر،ويزاي دانشجويي
    • نامه پذيرش شما در دانشگاه و يا موسسه آموزشي و يا مدرک نشان دهنده ثبت نام
    • رسيد همه هزينه هاي مادي که پرداخته ايد شامل ؛رسيد شهريه،بيمه پزشکي و ...
    • مدرک بورسيه(اگر بورسيه هستيد)
    • رونوشت معتبر يا اصل مدارک آکادميک 
    • ترجمه انگليسي نسخه پزشکي که به همراه داريد
    • مدارک شخصي شامل گواهي نامه رانندگي،کارت شناسايي به همراه ترجمه آنها.
    • بيمه پزشکي

     
    کيف دستي شما


    هنگام جمع کردن وسائل،به خاطر داشته باشيد که کيف دستي شما نبايد بيشتر از 30 کيلوگرم وزن داشته باشد.کيف شما بر چسب مي خورد و روي اين برچسب نام شما،آدرس،و آدرس موسسه نوشته مي شود.
    بهتر است که در کيف را قفل کنيد،اما اگر کيف شما نياز به بازرسي داشته باشد ،ممکن است قفل شکسته شود.هرگز لوازم غير مجاز يا غير قانوني را داخل کيف خود نگذاريد،در غير اين صورت جريمه خواهيد شد.پاسپورت،اجازه ورود و يا گواهي ثبت نام و جزئيات اداره امورات بين المللي که با آن در ارتباط هستيد را هميشه به همراه داشته باشيد.اگر در فرودگاه به مشکلي برخورد کرديد حتما از ماموران فرودگاه سوال کنيد.ماموران فرودگاه هميشه در پاسخگويي به شما حاضرند.
     
     
    ورود به استراليا


    هنگام ورود به استراليا،کارت ورود مسافر و پاسپورت را حاضر کنيد،و آماده رفتن به اداره مهاجرين باشيد.سپس کيف و چمدان هاي خود را برداريد و آنها را براي بازرسي حاضر کنيد.
     

     

    گمرک و قوانين قرنطينه

    ·        اگر در وسايل خود، مورد خاصي براي  نشان دادن داريد، کانال سبز را دنبال کنيد .
    ·        اگر چيزي براي نشان دادن نداريد کانال قرمز را دنبال کنيد.
     
    مواردي که هنگام ورود بايد گزارش دهيد:
    ·        مواد گياهي(شامل گياهان رنگ شده،جلا زده شده،چوب هاي حکاکي شده و صنايع دستي و انواع سوغاتي هاي گياهي، محصولات حصيري،خيزران،سبدهاي چوبي،نيشکر،عطر گل،گل هاي خشک و گل هاي تازه،و هر موادي که از پوست درختان باشد)
    ·        محصولات حيواني(شامل پر، استخوان،شاخ،پشم،مو،پوست،خز،صدف، مرجان،محصولات زنبور عسل،تخم پرندگان،حيوانات زنده و ...)
    ·        تمامي حيوانات/خيات وحش حفاظت شده
    ·        محصولات دارويي
    ·        غذا(شامل غذاي خام و پخته،ميوه هاي خشک شده و سبزيجات،محصولات گوشتي کنسرو شده،لبنيات،ماهي و محصولات دريايي،برنج و ماکاروني،ادويه،بيسکويت،کيک،شيريني، چاي،قهوه و نوشيدني هاي ديگر،بذر و دانه، آجيل) و ؛
    ·        اسلحه گرم، تفنگ،و مهمات
    نکته: اگر مبلغ 10000 $ استراليا و يا بيشتر و يا معادل پول خارجي آن را به همراه داريد،بايد به فرودگاه اطلاع دهيد.
     
    تمام کيف ها وچمدان ها هنگام ورود با اشعه X بررسي مي شوند.بايد گزارش تمام وسايل خود را بدهيد .در صورتي که گزارش کامل يا گزارش صحيح ندهيد و يکي از موارد ذکر شده در بالا بين لوازم شما پيدا شود دستگير خواهيد شد.سپس شما را نقدا به مبلغ 220 $  جريمه مي کنند و يا مورد پيگرد قانوني قرار مي گيريد و بيش از 60000$ جريمه شويد و يا 10 سال به زندان برويد.در صورتي که گزارش تمام وسايل خود را بدهيد،جريمه نخواهيد شد.
    بيانيه :" چه وسايلي را نمي توانم به استراليا ببرم؟ " و " چه مواردي را نمي توانم به استراليا بفرستم؟ " توسط اداره قرنطينه و بازرسي استراليا کاملا شرح داده شده است و فهرستي کامل از همه لوازم و سايل ممنوعه نوشته شده است.براي کسب اطلاعات بيشتر به اين آدرس مراجعه کنيد:


    www.aqis.gov.au.
     


    به علاوه، برخي داروها ممنوعيت ورود دارند.فهرست داروهاي ممنوعه را در اداره درماني استراليا بررسي کنيد:


    www.tga.gov.au.
     


      در خصوص برخي وسائل بايد گمرکي بپردازيد اما برخي ديگر نيز نيازي به گمرکي ندارند:
    ·        لوازمي که 900$ ارزش دارند (به غير از االکل و تنباکو).تا مبلغ 450$ براي مسافزين زير 18 سال .به عنوان مثال:دوربين،تجهيزات الکترونيکي،عطر،لوازم چرمي،جواهرات،ساعت و لوازم ورزشي؛و
    ·        2.25 ليتر نوشيدني الکلي،250 عدد سيگار و يا 250 گرم سيگار يا تنباکو براي مسافرين زير 18 سال.
    ·        اگر ارزش لوازم شما بيش از 900$ شد گمرکي آن را حساب مي کنند .براي اطلاعات بيشتر به اين سايت مراجعه کنيد:


    www.customs.gov.au
    .
     
     
     


    روزهاي اوليه ورود
     
     
    بيشتر موسسات آموزشي سرويس هايي در فرودگاه براي دانشجويان ارائه مي دهند .اين سرويس ها در ازاي مبلغي ناچيز دانشجو را به محل مورد نظر مي رسانند.هماهنگي هاي لازم با اين سرويس ها را مي توانيد در کشور خود ،چند هفته قبل از ورود به استراليا نيز انجام دهيد .به خاطر داشته باشيد که نام و شماره تلفن اداره پذيرش خود ،زمان و مکان ملاقات را يادداشت کنيد و در کيف خود بگذاريد تا در موقع لازم به آن دسترسي داشته باشيد.


    در فرودگاه هاي بين المللي،انواع وسائل نقليه حضور دارند؛ اتوبوس،تاکسي و قطار.فراموش نکنيد پس از ورود خبر رسيدن خود را به خانواده اطلاع دهيد. 

     
    کارهايي که بايد انجام دهيد:
    o       با اداره امورات خارجي موسسه خود تماس بگيريد
    o       کارت دانشجويي و کارت تخفيف
    o       در برنامه هاي معارفه ايي که دانشگاه يا موسسه تحصيلي فراهم مي کند ثبت نام و شرکت کنيد.
    o       در صورتي که تا کنون حساب بانکي نداريد حتما يک حساب بانکي باز کنيد.
    o       محل اقامت دائمي ترتيب دهيد.
     

    استقرار

    مطمئنا اولين روز ورودبه استراليا،روزي شلوغ و پردردسر خواهد بود.قبل از شروع کلاس ها خيلي کار داريد؛ از جمله يافتن مکان اقامت دائمي و ثبت نام در کلاس ها.ممکن است براي خانواده،دوستان و محيط سرزمين خود دلتنگ شويد.پس در اين دوره بحراني بهتر است بدانيد که چه کار بايد بکنيد و چه چيز به شما کمک خواهد کرد.
    ابتدا با سياحت در محيط دانشکده و شهر آغاز کنيد.مغازه ها،و يا وسايل حمل و نقل عمومي.مي توانيد يک روزنامه محلي تهيه کنيد تا از امکانات منطقه مانند انواع کلوب،و تجهيزات ورزشي با خبر شويد.کلوب ها مکان هاي مناسبي براي دوست يابي و عضويت هستند.آگهي تبليغاتي کنسرت ها و بازارها را نيز در اين روزنامه ها مي توانيد بيابيد.
     


    از کجا مي توان راهنمايي و کمک دريافت کرد؟
     
    اداره امورات بين المللي شما،بهترين مکان براي کسب هر نوع اطلاعات است. از گشودن يک حساب بانکي گرفته تا ثبت نام دانشگاه.به محض ورود به استراليا ،خود را به اين اداره معرفي کنيد تا از خدمات آن بهره ببريد.علاوه بر اين ،موسسه آموزشي شما مشاوراني دارد که مي توانند به شما کمک کنند.
    وب سايت هاي ايالتي و قلمرويي حاوي اطلاعات بسيار مفيدي هستند ،از جمله:
    نقشه،اطلاعات سرويس هاي حمل و نقل،انواع کلوب ها،سوريس هاي مشاوره،اطلاعات فراساختارها،جذابيت ها توريستي منطقه،امکانات ورزشي و هنري و لينک هاي اطلاعاتي مفيد ديگر.
     

    South Australia
    www.sa.gov.au
     
      
    Australian Capital Territory
    www.act.gov.au
     
     
     
    Tasmania
    www.tas.gov.au
      
    New South Wales
    www.nsw.gov.au
     
     
    Victoria
    www.vic.gov.au
      
    Northern Territory
    www.nt.gov.au
     
    Western Australia
    www.wa.gov.au
      
    Queensland
    www.qld.gov.au 
     

     
    محل اقامت دائمي

    در انتخاب محل اقامت دائمي متناسب با بودجه شما،گزينه هاي بسياري پيش رو داريد شامل؛خوابگاه هاي دانشجويي و پانسيون در خانواده استراليايي. شراکت با دانشجويان ديگر گزينه مناسبي است.آگهي تبليغاتي خانه هاي اجاره ايي،انواع اتاق و آپارتمان را مي توانيد در تابلو اعلانات و يا روزنامه ها بيابيد.برخي موسسه ها مکان هاي خالي را در وب سايت خود مي نويسند.
    بيشتر اين مکان ها (به غير از پانسيون )،فاقد تجهيزات الکتريکي،تخت خواب،لوازم منزل و آشپزخانه اند.لوازم منزل را مي توانيد به ميزان ارزان تر از مغازه هاي دست دوم فروشي تهيه کنيد.آگهي تبليغاتي اين وسايل را در تابلو اعلانات و روزنامه ها پيداکنيد.اگر برايتان مقدور است، برخي از لوازم منزل را به همراه خود بياوريد.
    اداره امورات بين المللي در انتخاب صحيح مکان مناسب شما را ياري مي کند.به عنوان مثال مي تواند ،تا يافتن محل اقامت دائمي مناسب، محل اقامت موقتي براي شما ترتيب دهد .
    پانسيون(هفته ايي 110$ تا 270& )
    پانسيون ها براي دانش آموزان جوان تر و دوره هاي کوتاه آموزش زبان مناسب اند.اتاق هاي يک نفره و چند نفره با انواع کرايه ها موجود مي باشند.معمولا به دانشجويان غذا داده مي شود اما در منازل پانسيون مي توان با هزينه کمتر،غذا تهيه کرد.گزينه ديگر منازل واقع در مناطق روستايي است. سرويس دهي به اين منازل مانند ديگر خوابگاه هاي دانشجويي است.موسسات آموزشي در طول سال، با خانواده هايي سالم در ارتباط مي مانند تا دانشجويان خارجي را جهت پانسيون به آنها ارجاع دهند.
    اجاره منازل پانسيون را (معمولا معادل 4 هفته)،در صورتي که قبل از ورود به استراليا نپرداخته ايد،در ابتداي ورود بايد بپردازيد. مطمئن باشيد که در ازاي پرداخت هر اجاره،رسيد دريافت مي کنيد.اگر در منزل يک خانواده پذيرفته شديد،از شما انتظار مي رود که محيط خود را پاکيزه نگه داريد.به خصوص در مکان هاي شراکتي.قبل از آوردن هر نوع وسيله ايي به منزل،بايد از افراد خانواده مجوز بگيريد،مثل تلويزيون در اتاق .هر مشکلي که پيدا کرديد با ميزبان خود در ميان بگذاريد.در صورت مشکلات بيشتر با موسسه خود يا مشاوران خود تماس بگيريد.

    بهتر است در بدو ورود خود موضوعات زير را با ميزبان خود در ميان بگذاريد.در اين صورت بهتر مي توانيد ارتباط برقرار کنيد.
    ·        چه زماني بايد اجاره يا پول تلفن را بپردازم؟
    ·        قوانين آشپزخانه،لباسشويي و رفت و آمد با دوستانم چيست؟
    ·        تا چه ساعتي از شب مي توانم تماس تلفني دريافت کنم؟
    ·        تا چه ساعتي مي توانم بيرون از منزل باشم؟(براي دانش آموزان دبيرستاني و زير 18 سال)
    ·        اگر تصميم به ترک منزل گرفتم،چه ميزان بايد توجه خود را معطوف اين مسئله کنم؟کي مي توانم بيعانه خود را پس بگيرم؟
    هتل و مهمان سرا(هفته ايي 80$ تا 135$ )
    معمولا هتل ها توسط سازمان هايي مثل(YHA ) Youth Hostels Australia ، و (YMCA )the Young Men’s Christian Association.در اين هتل ها آشپزخانه و سرويس هاي بهداشتي مشترک اند.
     
    منازل شراکتي(هفته ايي 50$ تا 160$) و منازل اجاره ايي (هفته ايي 70$ تا 350$)
    ·        دانشجويان معمولا با دانشجويان ديگر به صورت شراکتي زندگي مي کنند.هنگامي که منزلي را اجاره مي کنيد،صاحبخانه از شما انتظار دارد پول پيش منزل (معادل 4 هفته کرايه ) و پول اجاره را سر وقت بپردازيد.اين پول پيش در صورتي که خسارتي به منزل وارد نکرده باشيد،به شما باز گردانده مي شود.در ازاي هر پرداخت رسيد دريافت کنيد.
    ·        اگر تصميم بر اجاره منزل داريد قبل از اقدام قيمت ها را در اداره امورات بين المللي،بنگاه هاي معاملات ملکي،تابلو اعلانات دانشگاه ها،روزنامه هاي محلي و دانشجويي،و وب سايت هاي موسسه خود بررسي کنيد.از آنجاييکه بيشتر اين مکان ها بدون وسايل منزل هستند ،هزينه خريد اين وسايل را نيز در نظر بگيريد؛ تهيه وسايل الکتريکي،گازي و تلفن.

     

    نکاتي در باب اجاره

    ·        هرگز تا زماني که از مناسب بودن محل اقامت  خود مطمئن نشده ايد ، خاطر جمع نشويد.
    ·        همه وسايل منزل را بررسي کنيد تا آنچه را که نياز داريد موجود باشد.سالم بودن همه لوازم را بررسي کنيد از جمله:موکت ،سراميک،ديوارها،تلفن،لوازم برقي،سقف،چراغ ها،لوازم حمام و آشپزخانه.در صورتي که يکي از لوازم کار نمي کند،مي توانيد به صاحبخانه و بنگاه معاملات ملکي اطلاع دهيد.
    ·        زماني که تصميم داريد ملکي را اجاره کنيد،بايد اجاره نامه ايي مبني بر مجوز صاحبخانه و بقيه مستاجران تنظيم کنيد.مدت اين اجاره بايد مشخص باشد(معمولا 6 تا 12 ماه) و طرفين بايد بر اين تاريخ توافق کنند.در اين اجاره نامه بايد قيد شود که ؛همه لوازم منزل به درستي کار مي کنند و مستاجران از لوازم مراقبت مي کنند.
    ·        قبل از اجاره منزل،فهرستي از تمام وسايل منزل و شرايط کنوني آنها تهيه کنيد.اين فهرست توسط شما،صاحبخانه و بنگاه امضا مي شود.با تهيه اين فهرست خرابي هايي را که مسبب آن شما نيستيد مشخص خواهد شد. به عنوان مثال خرابي هايي که مستاجران ديگر مسبب بوده اند.
    ·        هرگز سندي را بدون مطالعه کامل امضا نکنيد،از اداره امورات بين المللي در مواقع لازم سوال کنيد.
    ·        براي هر مبلغي که پرداخته ايد ،رسيد دريافت کنيد شامل:اجاره،پول پيش،سپرده.از تمامي مدارک رو نوشت تهيه کنيد.
    ·        مي توانيد اشياي قيمتي خود را بيمه کنيد.
    مسلما براي پرداخت هزينه وصل و مصرف :برق،آب،گاز،تلفون،مسئول هستيد.پول پيش شما ،هزينه هاي اتصال اوليه را نيز شامل مي شود.اين هزينه ها در هر ايالت متناسب با آب و هوا تغيير مي کنند.اما به طور متوسط اين هزينه ها را بايد انتظار داشته باشيد: اتصال برق 30$ ،گاز 30 $،آب 60$ و تلفن 60$.
     
    خوابگاه هاي دانش آموزي(سالانه 8000$ تا 11000$)


    بسياري از دبيرستان هاي خصوصي،خوابگاه در اختيار دانشجو قرار مي دهند.به علاوه غذا و تجهيزات شست و شوي لباس.شهريه خوابگاه ها به شهريه تحصيلات اضافه مي شود.اين خوابگاه ها مختلط نيستند و تحت نظارت مي باشند.
     
    خوابگاه هاي دانشجويي(هفته ايي 80$ تا 259$)
    اکثر دانشگاه ها خوابگاه در اختيار دانشجو قرار مي دهند.اين خوابگاه ها در خارج يا داخل دانشگاه هستند و هزينه آنها بسته به نوع خوابگاه متفاوت است.
    کالج هاي مسکوني دانشگاه معمولا گران ترند و به دانشجويان غذا داده مي شود.علاوه بر اين مجهز به امکانات ديگري مانند تجهيزات ورزشي،امکانات اجتماعي،راهنماي دانشجويي،کتابخانه و کامپيوتر نيز هستند.
    عمارت هاي دانشجويي (halls of resident ) داخل يا نزديک دانشگاه قرار دارند و ارزان تر مي باشند.معمولا غذا و امکانات نظافت در اختيار دانشجو قرار مي گيرد.فقط دانشجويان تمام وقت پذيرفته مي شوند .جهت رزرو بايد زود اقدام کنيد زيرا متقاضي اين خوابگاه ها زياد است.
    خوابگاه هاي اختصاصي زنانه و مردانه
    در خوابگاه هاي دانش آموزي،و عمارت هاي دانشجويي که قرار است در اتاق هاي مشترک زندگي کنيد ،افراد همه از يک جنس اند.انتخاب خوابگاه هاي مختلط يا غير مختلط بر عهده خود شما خواهد بود.در اکثر آگهي هاي تبليغاتي منازل مي خوانيد: "ترجيحا غير مختلط ."



    زندگي در استراليا

     اولين ماه هاي زندگي در يک کشور جديد،نياز به تطبيق و سازگاري بالاي شخص دارد.به خصوص اگر اولين سفر خارجي فرد باشد.در اين قسمت کتاب، حقايقي در مورد زندگي در استراليا،نکاتي در باره تطبيق و سازگاري بيشتر،و اطلاعات خدمات مختلف در استراليا را مطالعه مي کنيد.

    واقعیتهای جامعه استرالیایی

    حقايق ذکر شده در زير،مسائلي در مورد زندگي در استراليا هستند.براي کسب اطلاعات بيشتر در اين باره مي توانيد به وب سايت هاي زير مراجعه کنيد:


    www.australia.com


     
     
    مردم ما
    بين کشورهاي دنيا،استراليا يکي از ايالت هايي است که بالاترين استانداردهاي زندگي را دارد.يک کشور انگليسي زبان با حدود 21 ميليون جمعيت.اين جمعيت از 190 کشور جهان جمع شده اند. حداقل يکي از پنج کودک استراليايي در خارج از استراليا متولد شده است.تنوع فرهنگي يکي از مشخصه هاي ملي استراليا و يکي از مهم ترين دلايل استحکام استرالياست .

     

    دولت ما
    در استراليا 3 تراز دولتي وجود دارد:دولت فدرال،دولت هاي ايالتي و قلمرويي،دولت هاي محلي(شورا).دولت فدرال استراليا واقع در پارلمان کنبرا است و توسط نخست وزير اداره مي شود.

     

    قانون ما
    به عنوان يک دانشجوي خارجي در استراليا، تحت تاثير تمام قوانين ايالت قرار خواهيد گرفت.سن قانوني مصرف دخانيات و الکل 18 سال است.در صورتي که قوانين را زير پا بگذاريد(بسته به ميزان گناه)ويزاي دانشجويي شما لغو خواهد شد و اخراج مي شويد.  
    گشت هاي نظامي محلي ما به انواع؛ ماشين هاي نشان دار و بي نشان،پياده يا دوچرخه سوار،و گاهي سوار بر اسب در شهر حضور دارند و در مواقع نياز به کمک قابل دسترس اند،حتي اگر اين کمک پيدا کردن يک آدرس باشد.هر گونه جرم و خلافي را که ديگران نسبت به شما مرتکب شده اند ،به اين پليس ها گزارش دهيد.


     
    ساعت جغرافيايي
     
    در ايالت استراليا ،3 ساعت مختلف جغرافيايي ديده مي شود.در برخي ماه هاي تابستان در استراليا تغيير ساعت اعمال مي شود.
     

    Australian Eastern Standard Time (AEST): Greenwich Mean Time plus 10
    hours (Australian Capital Territory, New South Wales, Victoria, Tasmania and Queensland)
     
     
    Central Standard Time: AEST minus 30 minutes
    (South Australia and the Northern Territory)
     
     
    Western Standard Time: AEST minus two hours (Western Australia)
     

     

     

    جهت کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر ما تماس حاصل نمایید.

    سازمان آموزش و تعلیم | ایلیاد بین الملل | امید راه آینده | آرمان پرشین خاورمیانه

    ونک: ۸۳۸۷۰-۰۲۱  |  ۴۲۳۴۹۰۰۰-۰۲۱  |  ۸۸۲۰۷۰۷۸-۰۲۱  |  ۸۸۲۰۷۰۷۹-۰۲۱

    نیاوران: ۲۶۱۰۴۲۰۴-۰۲۱  |  ۲۶۱۴۸۲۱۸-۰۲۱  |  ۲۶۱۴۸۵۰۹-۰۲۱  |  ۲۶۱۵۰۱۱۸-۰۲۱
    سعادت‌آباد:  ۲۲۳۸۵۶۳۹-۰۲۱  |  ۲۲۳۸۵۶۷۱-۰۲۱  |  ۲۲۳۸۵۸۹۷-۰۲۱  |  ۲۲۳۸۵۹۸۶-۰۲۱
    آخرین بروز رسانی: 13 آبان 1391
    ویراستار: Nina Zarabi
                                                 Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF
  • این مطلب را به اشتراک بگذارید
    • facebook share google plus share linkedin share telegram share twitter share