خانه English
search icon
  • فرم ورود
  • استرالیا
  • نیوزیلند
  • انگلستان - بریتانیا
  • ایالات متحده
  • کانادا
  • مالزی
  • تحصیل زبان انگلیسی
  • دانشگاه موناش

  • دانشگاه موناش (Monash University)
    دانشگاه تحقيقاتي موناش بزرگترين دانشگاه استراليا، يک دانشگاه دولتي واقع در شهر ملبورن است که دومين دانشگاه قديمي در ايالت ويکتوريا نيز مي باشد، در سال 1958 تاسيس گشته است. 
    دانشگاه موناش عضو دانشگاه هاي گروه هشت، عضو دانشگاه ها و مراکز بهداشت و درمان و همچنين عضو انجمن موسسات آموزش عالي در جنوب شرق آسيا مي باشد.
    اين دانشگاه با داشتن 8 کمپس که دو تا از آن ها در کشورهاي مالزي و آفريقاي جنوبي قرار دارد و همچنين يک مرکز تحقيقاتي در شهر پراتو در کشور ايتاليا يکي از بين المللي ترين دانشگاه ها در ميان دانشگاه هاي استراليا مي باشد.
    نزديک به 60.000 دانشجو که حدودا 20.000 نفر از اين تعداد دانشجويان خارجي هستند مشغول به تحصيل، و همچنين نزديک به 15000 نفر کارمند در اين دانشگاه مشغول به کار مي باشند.
    کتابخانه دانشگاه موناش يکي از کتابخانه هاي پيشرو در استراليا محسوب مي شود و حدود 3 ميليون جلد کتاب دارد.
    موزه هنري دانشگاه در سال 1961 تاسيس شده و ساختمان موزه، هم اکنون در کمپس کلايتون است و ميزبان بيش از 1500 اثر هنري ارزشمند از هنرمندان استراليايي و غير استراليايي مي باشد. همچنين گالري "سويچ بک" و گالري "دانشکده هنر" علاوه بر اينکه محل برگزاري نمايشگاه هاي هنري هستند، ميزبان آثار هنري دانشجويان هنر دانشگاه نيز مي باشند.
    در حال حاضر در اين دانشگاه، نزديک به 47 کلوب ورزشي وجود دارد و رشته هاي ورزش از جمله: کريکت، فوتبال، راگبي، هاکي، تنيس، اسکواش، بدمينتون، استخر، باشگاه بدنسازي و همچنين يک تيم کوه نوردي در حال فعاليت مي باشند. دپارتمان ورزشي دانشگاه نيز بسيار فعال است و بيش از 200 کارمند در حال انجام وظيفه مي باشند. تيم هاي ورزشي دانشگاه در مسابقات داخلي و ملي شرکت مي کنند.
     

    دانشگاه موناش

    رتبه دانشگاه موناش

    طبق بهترين رنکينگ هاي رتبه بندي دانشگاه ها در سال 2019، دانشگاه موناش جزو برترين دانشگاه هاي دنيا است و طبق سه تا از برترین نظام های رتبه بندی جایگاه دانشگاه موناش در آخرین رتبه بندی ها به شرح زیر می باشد:
    Qs: 50
    Times:  84
    Shanghi: 91

    دانشکده هاي دانشگاه موناش

    دانشکده هنر و طراحي
    دانشکده هنر
    دانشکده اقتصاد و بازرگاني
    دانشکده رشته هاي معلمي
    دانشکده مهندسي
    دانشکده فن آوري اطلاعات
    دانشکده حقوق
    دانشکده پزشکي، پرستاري و علوم بهداشت
    دانشکده داروسازي و علوم دارويي
    دانشکده علوم پايه

    ددلاين پذيرش دانشگاه موناش

    زمان اپلاي در دانشگاه موناش در مقاطع مختلف تحصيلي براي دانشجويان بين المللي هميشه امکان پذير است و مختص به زمان خاصي نمي باشد و دانشجويان مي توانند هميشه در هر زمان از سال اقدام کنند.

    شرايط پذيرش دانشگاه موناش

    براي پذيرش در دانشگاه موناش به طور کلي داشتن معدل قابل قبول دانشگاه که ممکن است در هر رشته متفاوت باشد و مدرک زبان الزامي است.
    براي دوره کارشناسي ارائه مدارک چهار ساله دبيرستان با معدل قابل قبول که امکان دارد در هر رشته متفاوت باشد و همچنين مدرک زبان معتبر مثل آيلتس با نمره 5.5 تا 6.0 و يا نمره معادل آن در مدرک تافل الزامي است.
    براي شرکت در دوره کارشناسي ارشد در دوره هاي غير تحقيقاتي مدرک کارشناسي از دانشگاه هاي مورد تاييد با معدل قابل قبول و نمره زبان در مدرک آيلتس 6.5 و در تافل 550
    و براي دوره هاي تحقيقاتي و دکتري نيز علاوه بر مدرک کارشناسي مورد تاييد و معدل خوب، نمره زبان 6.5 تا 7 در مدرک آيلتس و نمره 577 در تافل الزامي است.

    خوابگاه هاي دانشگاه موناش

    دانشگاه موناش داراي تعداد قابل توجهي خوابگاه مي باشد که هر کدام امکانات و هزينه خوابگاه متفاوتي دارند. البته لازم به ذکر است که اقامت هر دانشجو در خوابگاه در محدوده زماني مشخصي مي باشد به اين صورت که سال تحصيلي در خوابگاه ها از 20 فوريه تا 26 ماه نوامبر ادامه پيدا مي کند.
    دانشجوياني که به هر دليلي نتوانند در خوابگاه هاي داخل دانشگاه اقامت داشته باشند مي توانند در صورت تمايل از خوابگاه هاي خصوصي، اتاق ها و يا منازل اجاره اي و.... استفاده کنند.
    خوابگاه هاي دانشگاه شامل:
    Caulfeild
    Clayton
    Gippsland Residential
    Peninsula
    Berwick
    اين خوابگاه ها که در داخل پرديس دانشگاه قرار دارد امکان دارد به صورت اتاق هاي تک نفره و مجزا به همراه ساير امکانات، که به صورت خصوصي و يا مشترک هستند.
    و همچنين آپارتمان هايي نيز وجود دارند که به صورت دو، سه، چهار و پنج خوابه هستند و ساير امکانات در اين آپارتمان ها به صورت مشترک و يا اختصاصي است.
    هزينه اقامت در اين خوابگاه با توجه به نوع اتاق و امکاناتي که دارند مي تواند متفاوت باشد و بسته به نوع اتاق از 30 دلار تا 250 دلار در هفته متغير است.

    شهريه دانشگاه موناش

    در دانشگاه موناش شهريه رشته هاي مختلف متفاوت است و مي توان گفت بالاترين شهريه ها مختص به رشته هاي داروسازي و پزشکي و در کل رشته هايي که واحد هاي عملي بيشتري دارند مي باشد.

    شهريه ها حدودا از 12000 دلار به بالا براي دوره کارشناسي شروع مي شود که به ازاي هر 24 امتياز اعتبار گزرانده شده که معادل با 4 واحد است، می باشد و در رشته هاي کارشناسي ارشد نيز اين رقم متغير است، در برخي رشته ها براي هر 24 امتياز از 12000 دلار و در برخي از رشته ها اين مبلغ به 22000 دلار نيز خواهد رسيد.

    هزينه زندگي در ملبورن

    به طور کلي هزينه هاي زندگي در کشور استراليا نسبت به ساير کشورها از جمله امريکا و انگلستان پايين تر مي باشد و هر فرد براي زندگي در اين کشور  در سال 2019 ماهيانه نزديک به 1500 دلار استراليا نياز دارد و اين مبلغ شامل هزينه هاي محل اقامت، آب، برق، هزينه هاي خوراک، پوشاک، بيمه و غيره مي باشد.
    تعدادي از موارد مصرفي روزانه به شرح زير مي باشد:
    هزينه ي يک وعده غذا در يک  رستوران ارزان قيمت حدودا 16 دلار است و يا هزينه رفت و آمد با وسايل نقليه عمومي ماهانه نزديک به 150 دلار و  هزينه تفريحاتي مانند يک بليط سينما نزديک به 20 دلار مي باشد.
    دانشگاه موناش

    بورسيه ي تحصيلي دانشگاه موناش

    دانشگاه موناش داراي تعداد زيادي بورسيه در تمامي مقاطع تحصيلي مي باشد و هر ساله نزديک به 100 بورسيه تحصيلي و همچنين 300 کمک هزينه تحصيلي ارائه مي شود.
    بورسيه هاي دوره ارشد و دکتري
    بورسيه سر جيمز مک نيل:
    اين بورسيه که فقط سالانه به يک نفر تعلق مي گيرد و شامل دانشجويان بومي و بين المللي مي باشد با محدوديت رشته ها نيز روبه رو است و فقط دانشجويان در دوره دکتري و در رشته هاي موسيقي، پزشکي، مهندسي و علوم پايه مي توانند براي دريافت آن اقدام کنند و شامل پرداخت هزينه زندگي و همچنين پرداخت حقوق ماهيانه بابت انجام کارهاي تحقيقاتي  مي باشد. براي دريافت اين بورسيه هرساله تا پايان 31 اکتبر مي توان اقدام کرد.
    بورسیه MGC:
    اين بورسيه هر ساله حدودا به 145 نفر از دانشجويان بومي و بين المللي تعلق مي گيرد و شامل پرداخت هزينه زندگي و همچنين پرداخت حقوق ماهيانه بابت انجام کارهاي تحقيقاتي  مي باشد.
    براي دريافت اين بورسيه مي توان هر ساله تا پايان 31 اکتبر اقدام کرد.
    بورسیه MIPRS:
    اين بورسيه نيز هر ساله به 70 نفر از دانشجويان تعلق مي گيرد و مختص به دانشجويان بين المللي مي باشد و شامل پرداخت بيمه دانشجويي و شهريه دانشگاه مي باشد و تا پايان ماه اکتبر مي توان براي دريافت آن اقدام کرد.
    بورسیه MDS و MRS: 
    اين بورسيه که هرساله به تعداد متعددي از دانشجويان تعلق مي گيرد و شامل پرداخت شهريه تحصيل، هزينه زندگي و همچنين حقوق ماهيانه مي باشد و دانشجويان بومي و خارجي مي توانند براي دريافت آن در تمام طول سال اقدام نمايند.
    بورسیه IPRS:
    اين بورسيه که هر ساله به 20 نفر از دانشجويان تعلق مي گيرد مختص به دانشجويان بين المللي مي باشد و شامل پرداخت شهريه دانشگاه و بيمه دانشجويي است. دانشجويان مي توانند براي دريافت اين بورسيه تا پايان ماه اکتبر اقدام نمايند.
    بورسیه JASON:
    اين بورسيه نيز مختص به دانشجويان بين المللي مي باشد و شامل رشته هاي مختلفي است و براي هر رشته هزينه پرداختي متفاوتي دارد.

    دانلود راهنمای تحصیلی دانشگاه

     
     

     

    جهت کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر ما تماس حاصل نمایید.

    سازمان آموزش و تعلیم | ایلیاد بین الملل | امید راه آینده | آرمان پرشین خاورمیانه

    ونک: ۸۳۸۷۰-۰۲۱  |  ۴۲۳۴۹۰۰۰-۰۲۱  |  ۸۸۲۰۷۰۷۸-۰۲۱  |  ۸۸۲۰۷۰۷۹-۰۲۱

    نیاوران: ۲۶۱۰۴۲۰۴-۰۲۱  |  ۲۶۱۴۸۲۱۸-۰۲۱  |  ۲۶۱۴۸۵۰۹-۰۲۱  |  ۲۶۱۵۰۱۱۸-۰۲۱
    سعادت‌آباد:  ۲۲۳۸۵۶۳۹-۰۲۱  |  ۲۲۳۸۵۶۷۱-۰۲۱  |  ۲۲۳۸۵۸۹۷-۰۲۱  |  ۲۲۳۸۵۹۸۶-۰۲۱
    آخرین بروز رسانی: 06 شهريور 1398
    ویراستار: Elham Moradi
                                                 Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF
  • این مطلب را به اشتراک بگذارید
    • facebook share google plus share linkedin share telegram share twitter share