خانه English
search icon
  • فرم ورود
  • استرالیا
  • نیوزیلند
  • انگلستان - بریتانیا
  • ایالات متحده
  • کانادا
  • مالزی
  • تحصیل زبان انگلیسی
  • دانشگاه سیدنی

  • دانشگاه سيدني (Sydney University)

    دانشگاه سيدني اولين و قديمي ترين دانشگاه استراليا، در سال 1850 تاسيس شده است. اين دانشگاه با داشتن بيشترين دانشجو بعد از دانشگاه مانش دومين دانشگاه بزرگ در استراليا است.
     
    دانشگاه سيدني عضو دانشگاه هاي گروه هشت استراليا است و همچنين داراي عضويت دانشگاه هاي گروه 21،APRU(Association of Pacific Rim Universities)  و نيز شبکه جهاني دانشگاه ها مي باشد و با توجه به موقيعت علمي و توان مالي و تحقيقاتي بالا اين دانشگاه جزو 50  دانشگاه برتر دنيا و يکي از بهترين دانشگاه هاي استراليا  است. اين دانشگاه هر ساله برترين دانشجويان را از 70 کشور مختلف دنيا جذب خود مي کند.
     
    اين دانشگاه داراي يک محيط  فعال و پويا است و با داشتن صدها گروه و کلوب دانشجويي، ورزشي، تفريحي، سالن نمايش و 3 مجموعه جامع ورزشي و کافي شاپ هاي متعدد محيط را فعال و جذاب نگه مي دارد.
     
    يکي از مهمترين موزه هاي جانوري و هنري استراليا در يکي از دانشکده هاي دانشگاه سيدني مي باشد که قديمي ترين موزه آثار باستاني در اين کشور است.
     
    بزرگترين کتابخانه دانشجويي نيمکره جنوبي زمين در اين دانشگاه واقع شده است و داراي 13کتابخانه مجزا در دانشگاه که همگي در قسمت هاي مختلف دانشکده ها قرار مي گيرند.
     
    از ديگر خدمات غير آکادميک در اين دانشگاه مي توان به موارد زير اشاره کرد:
     
    خوابگاه و محل اسکان   
     
    بهداشت و درمان
     
    خدمات خاص دانشجويان خارجي
     
    خدمات خاص دانشجويان بومي
     
    کمک هاي مالي
     
    خدمات آي-تي
     
    مراقبت از کودک
     
    حمايت هاي آکادميکي
     
    خورد و خوراک
     
    خدمات مذهبي خاص مذاهب گوناگون
     
    قديمي ترين روزنامه دانشجويي استراليا " Honi Soit"نيز ابتدا در اين دانشگاه به چاپ رسيد و مختص دانشجويان اين دانشگاه مي باشد.
     

     

     

    دانشگاه سیدنی

     

    رتبه دانشگاه سيدني

    دانشگاه سيدني جزو 42 دانشگاه برتر در دنيا مي باشد و در ميان دانشگاه هاي استراليا نيز سومين دانشگاه برتر است و در ميان برترين نظام هاي رتبه بندي در جهان داراي رتبه هاي:

    QS: 50

    Shanghai: 68

    Times: 59

    نخبگان دانشگاه سيدني

    تاکنون 5  نفر از اساتيد و فارغ التحصيلان دانشگاه سيدني موفق به کسب جايزه نوبل در رشته هاي مختلف شده اند.

    سال 1947 - آقاي رابرت رابينسون؛ رشته شيمي

    سال 1963 - آقاي جان اکلز؛ رشته پزشکي

    سال 1970 - آقاي برنارد کاتز؛ رشته پزشکي  

    سال 1975 - آقاي جان کورنفورث؛ رشته شيمي

    سال 1994 - آقاي جان هارساناي؛ رشته علوم اقتصادي

    دانشکده هاي دانشگاه سيدني

    يکي از ويژگي هاي اين دانشگاه قديمي بودن دانشکده هاي آن مي باشد که براساس معماري کلاسيک بنا شده اند و بسيار مجهز و کامل مي باشند.

    فهرست 16 دانشکده دانشگاه سيدني :

    دانشکده کشاورزي، مواد غذايي و منابع طبيعي  

    دانشکده معماري و نقشه کشي  

    دانشکده هنر

    دانشکده دندانپزشکي

    دانشکده اقتصاد و بازرگاني

    دانشکده رشته هاي معلمي    

    دانشکده مهندسي و آي-تي

    دانشکده هنرهاي زيبا

    دانشکده علوم بهداشتي      

    دانشکده حقوق    

    دانشکده پزشکي

    دانشکده موسيقي

    دانشکده پرستاري و مامايي    

    دانشکده داروسازي

    دانشکده علوم پايه

    دانشکده دامپزشکي

    ددلاين پذيرش دانشگاه سيدني  

    آخرين مهلت براي اپلاي در اين دانشگاه اواخر ماه ژانويه هرسال مي باشد.

    شرايط پذيرش دانشگاه سيدني

    مدارک تحصيلي لازم براي پذيرش در دوره کارشناسي:

    اراِيه مدارک تحصيلي دوره متوسطه با حداقل معدل پذيرش.

    البته دانشجوياني که شرايط تحصيلي لازم براي پذيرش در اين مقطع را نداشته باشند مي توانند با شرکت در برنامه ي پيش دانشگاهي در اين دانشگاه شرايط مورد نظر را کسب کنند.

    حداقل نمره مورد نياز در زبان براي اين مقطع در مدرک آيلتس: 6.5 و در مدرک تافل 565 

    مدارک تحصيلي لازم براي پذيرش در دوره کارشناسي ارشد آموزش محور:

    مدرک کارشناسي با حداقل معدل مورد نياز

    مدرک تحصيلي لازم براي پذيرش در دوره کارشناسي ارشد پژوهش محور:         

    مدرک تحصيلي کارشناسي به همراه يک پروپوزال تحقيقاتي

    حداقل نمره مورد نياز در زبان براي مقاطع کارشناسي ارشد به بعد در مدرک آيلتس: 7.5

    و در مدرک تافل: 615 

    هزينه تحصيل دانشگاه سيدني

    هزينه تحصيل در دوره کارشناسي

    هزينه تحصيل در دانشگاه سيدني در رشته هاي مختلف تحصيلي متفاوت است و بين 34000 دلار تا 45000 دلار بسته به رشته تحصيلي متفاوت مي باشد.

    هزينه تحصيل در دوره کارشناسي ارشد

    هزينه تحصيل در اين مقطع نيز با توجه به رشته تحصيلي متفاوت مي باشد و بين 36000 دلار تا 41000 دلار در تغيير است.

    هزينه زندگي در سيدني

    همانطور که مي دانيد هزينه زندگي هر فرد بسته به سبک زندگي آن و نوع هزينه ها متفاوت مي باشد

    برخي از هزينه هاي زندگي در اين شهر به شرح زير مي باشد: 

    هزينه يک وعده غذا در رستوران ارزان قيمت 20 دلار

    هزينه تفريحاتي همچون يک بليط سينما 20 دلار

    هزينه رفت و آمد با وسايل نقليه عمومي ماهيانه 218 دلار

    خوابگاه دانشگاه سيدني

    خوابگاه هاي دانشگاه سيدني هم در داخل دانشگاه و هم خارج از محوطه دانشگاه قرار دارد و خوابگاه هاي داخل دانشگاه داراي متقاضيان بيشتري مي باشند.

    رزيدنتال کالج

    اين خوابگاه ها که داخل دانشگاه  قرار دارند وابسته به رزيدنتال کالج ها در دانشگاه مي باشند و حدودا 8 رزيدنتال در داخل کالج ها وجود دارد. اتاق هاي اين خوابگاه داراي وسايل به صورت   کامل مي باشند و هر سه وعده غذايي در داخل خوابگاه سرو مي شود. هزينه اين خوابگاه ها به صورت هفتگي است و بين 400 دلار تا 550 دلار در هفته متغير مي باشد.

    مجتمع دانشجويي

    خوابگاه هاي موجود در اين مجتمع به صورت اتاق هاي 2 تا 5 خوابه مي باشند. غذا به عهده دانشجويان است و قيمت اجاره اين خوابگاه ها هفتگي بين 200 تا 350 دلار متغير است.

    Darlington House

    اين خوابگاه شامل آپارتمان هايي است که هر کدام 12 واحد به ظرفيت 5 نفر مي باشند. اتاق ها داراي وسايل کامل مي باشد و قيمت اتاق ها به صورت هفتگي بين 170 دلار تا 185 دلار متغير   است.

    Terrace Houses

    اين خوابگاه نيز در نزديکي دانشگاه مي باشد که به صورت مختلط  و شامل اتاق هاي تک نفره است و هزينه اجاره آن بين 120 تا 200 دلار در هفته متغير است.

    Low Cost housing

    اتاق هاي اين خوابگاه به علت قيمت بسيار مناسبي که دارند داراي تقاضاي بالايي هستند. 30 اتاق در اين خوابگاه قرار دارد و هزينه آن که به صورت هفتگي مي باشد و بين 70 تا 90 دلار متغير است.

    دانشگاه سیدنی

    بورسیه های تحصیلی دانشگاه سیدنی

    بورسیه های تحصیلی در دانشگاه سیدنی برای دانشجویان در تمامی مقاطع وجود دارد. البته بورسیه های تحصیلی در این دانشگاه بیشتر برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری می باشد. 

    بورسیه های مقطع کارشناسی

    بورسیه های مقطع کارشناسی توسط دانشگاه تامین می گردد و عبارتند از:  

    بورسیه دانشجویان ورودی دانشگاه سیدنی

    دانشجویانی که در ماه ژانویه وارد دانشگاه می شوند به انتخاب خود دانشگاه شامل این بورسیه خواهند شد و شامل پرداخت 6000 دلار از شهریه سال اول دانشگاه است. 

    بورسیه صلاحیت دانشجو 

    این بورسیه که درخواست آن هر ساله تا پایان ماه سپتامبر مهلت دارد متعلق به دانشجویانی می باشد که صلاحیتشان مورد تایید دانشگاه قرار گیرد که با بررسی سوابق تحصیلی در دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی مورد بررسی قرار میگیرد و شامل پرداخت سالیانه 6000 دلار از شهریه دانشگاه تا پایان دوره تحصیلی است و باید هرساله این صلاحیت دانشجو مورد تایید قرار گیرد تا بتواند از این بورسیه تا پایان دوره تحصیلی استفاده کند

    بورسیه دانشجویان دارای وضعیت نامساعد

    این بورسیه مختص به دانشجویانی است که دارای شرایط نامطلوب مالی و یا شرایط نامطلوب روحی و یا جسمی می باشند و در صورتی که این شرایط نامطلوب برای دانشگاه به اثبات رسد مشمول به دریافت این بورسیه می گردند. این بورسیه شامل پرداخت 6000 دلار به صورت سالیانه تا پایان دوره تحصیلی می باشد و برای دریافت آن تا آخر سپتامبر هر سال می توان اقدام کرد.

    بورسیه ADS

    این بورسیه که از طرف دولت استرالیا تامین می گردد مختص به دانشجویانی است که در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند و قصد ادامه تحصیل در کشور استرالیا را دارند. از آنجایی که این بورسیه براساس سوابق علمی دانشجویان و صلاحیت آن ها اهدا می گردد برای دریافت آن درمیان دانشجویان این کشورها رقابت بالایی وجود دارد.

    دریافت این بورسیه امکان دارد نزدیک به یک سال زمان ببرد و شامل:

    پرداخت شهریه ی دانشگاه و هزینه های زندگی و رفت و آمد به صورت کامل، پرداخت هزینه کلاس زبان قبل از ورود به دانشگاه و سایر هزینه ها می باشد.

    بورسیه دانشکده معماری

    این بورسیه مختص به دانشجویان رشته معماری و نقشه کشی است که به تعداد محدودی از دانشجویان اهدا می گردد و صلاحیت دانشجویان برای دریافت این بورسیه توسط رییس دانشکده مورد تایید قرار می گیرد و شامل پرداخت  1000 دلار به هر دانشجو می باشد.

    بورسیه دکتر مایکل

    این بورسیه مختص به دانشجویانی است که در خوابگاه و در اتاق های یک نفره زندگی می کنند و با توجه به صلاحیت دانشجویان نصف هزینه خوابگاه را برای یک سال تحصیلی و گاها تا پایان تحصیل پرداخت می کند. بورسیه های مقطع کارشناسی ارشد تحصیلی و تحقیقاتی و مقطع دکتری

    بورسیه ADS

    این بورسیه که متعلق به دوره های ارشد و دکتری می باشد توسط  دولت استرالیا تامین می شود مختص به دانشجویان کشورهای در حال توسعه می باشد که خواستار تحصیل در کشور استرالیا می باشند و بر اساس صلاحیت دانشجویان اهدا می شود. دریافت این بورسیه نیز نزدیک به یک سال زمان می برد. برای دریافت این بورسیه رقابت بالایی وجود دارد و شامل هزینه های پرداخت شهریه دانشگاه و هزینه های زندگی و رفت و آمد به صورت کامل، کلاس زبان پیش از شروع دانشگاه و سایر هزینه ها می باشد.

    بورسیه ALA

    این بورسیه مختص به افراد باهوش و یا نوابغ در مقاطع ارشد و دکتری می باشد که بر اساس صلاحیت دانشجو  اهدا می گردد. برای دریافت این بورسیه رقابت بالایی وجود دارد و شامل: پرداخت شهریه دانشگاه و هزینه های زندگی، رفت و آمد، پرداخت هزینه کلاس زبان پیش از شروع دانشگاه، و سایر هزینه های جانبی می باشد.

    بورسیه USydIS

    این بورسیه که مختص به دانشجویان ارشد تحقیقاتی و دکتری است شامل تمام زمینه های تحقیقاتی می باشد که دو بار در سال در ماه اکتبر و نوامبر به دانشجویانی که صلاحیت لازم را داشته باشند اهدا می گردد و شامل:

    پرداخت شهریه دانشگاه تا پایان تحصیل و هزینه زندگی به مدت سه سال است.

    بورسیه محققان دانشگاه سیدنی:

    این بورسیه مختص به دانشجویان دوره دکتری است که به طور سالیانه به 20 نفر از دانشجویان بین المللی اهدا می شود و شامل پرداخت 3 سال از شهریه دانشجو، بلیط یک طرفه استرالیا می باشد. برای دریافت این بورسیه رقابت بالایی وجود دارد و دانشجویان برای دریافت آن باید با استاد راهنمای مربوطه خود صحبت کنند.

    بورسیه دانشکده هنر:

    این بورسیه مختص به دانشجویان دانشکده هنر در مقطع ارشد می باشد که دانشجویانی که واجد شرایط پذیرش در این بورسیه باشند آن را دریافت می کنند که از جمله شرایط دریافت داشتن نامه پذیرش بدون شرط می باشد به طور مثال دانشجویانی که قبل از شروع دوره تحصیلی دوره زبان می روند نمی توانند برای این بورسیه اقدام کنند. این بورسیه شامل پرداخت کامل شهریه تا پایان تحصیل می باشد و رشته هایی از جمله تاریخ، مطالعات فرهنگی، حقوق انسانی، رسانه ها، مطالعات موزه ها، مطالعات بین المللی و مطالعات ترجمه در اولویت قرار دارند. برای دریافت این بورسیه هر ساله تا پایان ماه آپریل و اکتبر می توان اقدام کرد.

    بورسیه دانشجویان ممتاز در آسیا:

    این بورسیه که توسط دولت استرالیا حمایت می شود مختص به دانشجویان ممتاز که ساکن در کشور هایی از آسیا و خاورمیانه و حاشیه ی اقیانوس آرام می باشد تعلق می گیرد. البته تعداد بسیار محدودی از دانشجویان اروپایی و آمریکایی نیز شامل این بورسیه می شوند.

    بورسیه IPRS

    این بورسیه مختص به دانشجویان دوره تحقیقاتی در تمامی رشته ها می باشد که از سوی دولت استرالیا حمایت می شود و شامل پرداخت شهریه کامل دانشگاه و کمک هزینه های زندگی و هزینه های رفت و آمد می باشد. برای دریافت این بورسیه هر ساله پایان جولای و دسامبر می توان اقدام کرد.

    بورسیه فورد IFP

    این بورسیه مختص به دانشجویان ممتاز در رشته های اقتصاد، مدیریت و تجارت که می خواهند پس از پایان تحصیل به کشور خود بازگردند می باشد و شامل پرداخت سه سال شهریه دانشگاه است.

    بورسیه تویوتا

    این بورسیه نیز مختص به دانشجویان ممتاز که پس از پایان تحصیل به کشور خود بازمی گردند می باشد و دانشجویان ژاپنی برای دریافت این بورسیه در اولویت قرار می گیرند.

    بورسیه JASON

    این بورسیه پس از بررسی شرایط پرونده و در صورت واجد شرایط بودن دانشجو قابل دریافت می باشد و شامل شهریه دانشگاه یا هزینه زندگی و گاها هر دو می باشد.

     

         

    دانلود راهنمای تحصیلی دانشگاه

    دانشگاه سیدنی 2014    

    کارشناسی ارشد برای دانشجویان بین المللی

    دانشگاه سیدنی 2014

    کارشناسی برای دانشجویان بین المللی

    دانشگاه سیدنی

    تحصیل در خارج از کشور

     

    جهت کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر ما تماس حاصل نمایید.

    سازمان آموزش و تعلیم | ایلیاد بین الملل | امید راه آینده | آرمان پرشین خاورمیانه

    ونک: ۸۳۸۷۰-۰۲۱  |  ۴۲۳۴۹۰۰۰-۰۲۱  |  ۸۸۲۰۷۰۷۸-۰۲۱  |  ۸۸۲۰۷۰۷۹-۰۲۱

    نیاوران: ۲۶۱۰۴۲۰۴-۰۲۱  |  ۲۶۱۴۸۲۱۸-۰۲۱  |  ۲۶۱۴۸۵۰۹-۰۲۱  |  ۲۶۱۵۰۱۱۸-۰۲۱
    سعادت‌آباد:  ۲۲۳۸۵۶۳۹-۰۲۱  |  ۲۲۳۸۵۶۷۱-۰۲۱  |  ۲۲۳۸۵۸۹۷-۰۲۱  |  ۲۲۳۸۵۹۸۶-۰۲۱
    آخرین بروز رسانی: 06 شهريور 1398
    ویراستار: Elham Moradi
                                                 Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF
  • این مطلب را به اشتراک بگذارید
    • facebook share google plus share linkedin share telegram share twitter share