خانه English
search icon
  • فرم ورود
  • استرالیا
  • نیوزیلند
  • انگلستان - بریتانیا
  • ایالات متحده
  • کانادا
  • مالزی
  • تحصیل زبان انگلیسی
  • دانشگاه ملی استرالیا

  • دانشگاه ملي استراليا (Australian National University)

    دانشگاه ملي استراليا که از دانشگاه هاي گروه هشت نيز است، يک دانشگاه دولتي در پايتخت اين کشور، در شهر کانبرا مي باشد. دانشگاه ملي استراليا تنها دانشگاه در اين کشور است که توسط پارلمان استراليا تشکيل شده است و تاسيس اين دانشگاه به سال 1946 مربوط است.
    اين دانشگاه عضو اتحاديه بين المللي دانشگاههاي پژوهشي است. در اين اتحاديه دانشگاه هاي مطرحي در دنيا همچون آکسفورد، کمبريج و برکلي عضويت دارند و همچنين در آخرين رده بندي هاي تحقيقات استراليا، نزديک به 94 درصد از تحقيقات صورت گرفته در اين دانشگاه، داراي سطح بالايي از سطح استاندارد جهاني است. 
    در حومه شهر اکتون، پرديس زيبا و وسيع اين دانشگاه قرار دارد که شامل 7 دانشکده آموزشي و پژوهشي و همچنين داراي چندين موسسه ملي نيز است.
    يکي از ويژگي هاي مورد توجه در اين دانشگاه محيط غير آکادميکي بسيار فعال آن مي باشد، حضور سالن هاي آمفي تئاتر و سالن هاي ورزشي، کلوب هاي تفريحي، انواع کافي شاپ ها و ...موجب شده است که فضاي دانشگاه بسيار زنده و پويا باشد.
    بهتر است بدانيد که اين دانشگاه تقريبا داراي 3874 نفر کارمند است که نزديک به 1578 نفر از آنها کارمندان بخش آکادميکي و همچنين نزديک به 2367 نفر از آنها کارمندان بخش عمومي مي باشند. جالب است که حدود 82 درصد از کارمندان بخش آکادميک، داراي مدرک دکترا مي باشند.
    در حال حاضر نزديک به 16715 دانشجو در اين دانشگاه در حال تحصيل در مقاطع و رشته هاي تحصيلي متفاوتي مي باشند و همچنين نزديک به 30 درصد از دانشجويان در اين دانشگاه دانشجويان خارجي هستند.
    دانشگاه ملی استرالیا

    رتبه دانشگاه ملي استراليا

    دانشگاه ملي استراليا داراي رتبه دوم در ميان دانشگاه هاي اين کشور است و يکي از بهترين دانشگاه هاي نيمکره جنوبي محسوب مي شود.
    اين دانشگاه همچنين براساس معتبرترين نظام هاي رتبه بندي در جهان در سال 2019 داراي رتبه هاي زير مي باشد.
     
    Times: 49
    Shanghai: 69
    QS: 24

    نخبگان دانشگاه ملي استراليا

    نزديک به 6 نفر از دانش آموختگان و اعضاي هيأت علمي در اين دانشگاه از برندگان جايزه نوبل مي باشند که در اين ميان مي توان به نام هاي آقايان: جان اکلز و هاوارد فلوري در رشته پزشکي به ترتيب در سال هاي 1963 و 1945 و همچنين آقاي برايان اشميت در رشته نجوم در سال 2011 و آقاي جان هارساناي در رشته علوم اقتصادي در سال 1994 اشاره کرد.

    دانشکده هاي دانشگاه ملي استراليا

    دانشکده علوم اجتماعي
    که برنامه هاي اين دانشکده عبارتند از: هنر، جامعه شناسي، علوم اجتماعي و انسان شناسي است.
    دانشکده مطالعات و تحقيقات کشورهاي آسيايي
    برنامه هاي اين دانشکده شامل تمام علوم تحقيقاتي در مورد کشورهاي آسيايي مي باشند که از افغانستان شروع مي شود و تا کشورهاي حاشيه اقيانوس آرام ادامه مي يابد.
    دانشکده اقتصاد و بازرگاني
    دانشکده مهندسي و علوم کامپيوتر
    دانشکده حقوق
    دانشکده پزشکي، زيست شناسي و علوم محيطي
    دانشکده علوم رياضي و فيزيک
    برنامه هاي اين دانشکده عبارتند از: ستاره شناسي، فيزيک نجومي، شيمي، علوم زمين شناسي، علوم رياضيات، فيزيک و علوم ارتباطات.
    اطلاعات خوابگاه ها را در اينجا بيابيد...

    ددلاين پذيرش دانشگاه ملی استرالیا

    زمان اپلاي در دانشگاه ملي استراليا براي دوره هاي کارشناسي و کارشناسي ارشد در نيم سال اول، 15 دسامبر و در نيم سال دوم 26  مي، مي باشد.

    شرايط پذيرش دانشگاه ملي استراليا

    براي پذيرش در مقطع کارشناسي در اين دانشگاه دانشجويان نيازمند همراه داشتن مدارک آموزش عالي خود در دانشگاه مبدا و همچنين مدارک متوسطه خارجي خود مي باشند.
    همچنين برخي از دوره هاي ارايه شده نياز به گذراندن پيش نيازهاي مشخص شده اي خواهند داشت.
    لازم به ذکر است که دانشجويان خارجي که سال دوازدهم خود را در استراليا گذرانده اند، بايد حداقل نمره پذيرش در دانشگاه هاي استراليايي را داشته باشند و دانشجوياني که مقطع متوسطه تحصيل خود را در اين کشور گذرانده اند مي توانند از طريق مرکز پذيرش دانشگاه (UAS) اقدام کنند.
    نمره زبان مورد نياز براي اخذ پذيرش در دانشگاه در اين مقطع:
    دوره آيلتس : 6.5
    دوره تافل : 577
     
    مدارک تحصيلي مورد نياز در مقطع کارشناسي ارشد آموزش محور
    مدارک فارق التحصيلي تا دوره کارشناسي به صورت کامل همراه با، ريز نمرات تحصيلي و همچنين در برخي از رشته ها حداقل معدل که امکان دارد براي هر رشته متفاوت باشد نياز مي باشد.
     
    مدارک تحصيلي مورد نياز در مقطع کارشناسي ارشد پژوهش محور و بالاتر
    مدرک کارشناسي استراليايي با بالاترين نمره و يا يک مدرک کارشناسي ارشد به همراه يک بخش تحقيقاتي قابل توجه، و همچنين مدارک و ريز نمرات به صورت کامل و به همراه داشتن گزارش داوري و يک توصيف از علايق و حوزه تحقيقاتي خود به صورت خلاصه و مشخص مي باشد.
    نمره زبان مورد نياز براي اخذ پذيرش در دانشگاه در مقاطع کارشناسي ارشد و دکتري
    دوره آيلتس : 7.0  
    دوره تافل : 600

    هزينه زندگي در استراليا

    هزينه زندگي در استراليا نسبت به کشورهاي آمريکا، کانادا و انگلستان مقرون به صرفه تر مي باشد و هر فرد براي زندگي در اين کشور در سال 2019 با توجه به سبک زندگي، ساليانه 12000 دلار تا 22000 دلار هزينه خواهد داشت.

    در ادامه برخي از هزينه هاي زندگي در اين شهر را براي شما شرح مي دهيم:
    يک وعده غذا در يک رستوران ارزان قيمت 19 دلار
    حمل نقل با وسايل نقليه عمومي ماهيانه 100 دلار
    هزينه تفريحاتي همچون يک بليط سينما 18 دلار
    اجاره يک آپارتمان يک خوابه در مرکز شهر 1.846 دلار و در خارج از مرکز شهر اين مبلغ به 1.452دلار کاهش مي يابد.
     

    مسکن و خوابگاه دانشگاه ملي استراليا

    اين دانشگاه داراي تعداد قابل توجهي خوابگاه است و خوشبختانه دانشجوياني که متقاضي تحصيل در اين دانشگاه مي باشند با کمترين مشکل روبه رو خواهند شد. در ادامه به معرفي اين خوابگاه ها مي پردازيم:
     
    Bruce Hall
     
    در حال حاضر يکي از قديمي ترين خوابگاه هاي اين دانشگاه مي باشد که ظرفيت آن براي دانشجويان کارشناسي 240 نفر مي باشد و همراه با سرو غذا است.
    در اتاق هاي تک نفره آن سرويس بهداشتي به صورت مشترک است و همچنين امکانات رفاهي و ورزشي ديگري از جمله سالن کامپيوتر، اينترنت، اتاق موسيقي و اتاق بيليارد وجود دارد.
    و براي هر هفته دانشجويان بايد حدودا مبلغ 300 دلار بپردازند.
    اين خوابگاه براي دانشجويان کارشناسي ارشد نيز داراي 66 اتاق مي باشد که يک نفره هستند و 12 اتاق دو نفره که مختص به دانشجويان متاهل است.
    در اين خوابگاه براي دانشجويان دوره ارشد غذا سرو نمي شود اما از امکانات کامل تفريحي و ورزشي برخوردار هستند.
    اجاره بها اين خوابگاه براي دانشجويان حدودا تا 216 دلار در هفته متغير مي باشد.
     
     Burgmann College
     
    در اين خوابگاه براي دانشجويان کارشناسي در هر طبقه 40 نفر ظرفيت وجود دارد و همراه با سرو غذا مي باشد و از ديگر امکانات آن مي توان به تلفن، اينترنت، اتاق براي معلم خصوصي، اتاق موسيقي، سالن مختص به برگزاري جشن و مراسم، پارکينگ و.. اشاره کرد.
    اجاره بها براي دانشجويان حدودا 293 دلار در هفته مي باشد.
    همچنين براي دانشجويان ارشد نزديک به 120 نفر ظرفيت وجود دارد که بدون سرو غذا است.
    براي دانشجويان ارشد آپارتمان هايي به صورت 2 خوابه 3 خوابه و 5 خوابه وجود دارد و دانشجويان متاهل نيز مي توانند در اين خوابگاه ها سکونت داشته باشند.
    اين خوابگاه ها از امکانات رفاهي و ورزشي به صورت کامل برخوردار است. اجاره بها در اين خوابگاه براي دانشجويان ارشد بسته به نوع اتاق از 189 تا 240 دلار در هفته متغير مي باشد.
     
    Jhon XXIII College 
     
    اين خوابگاه روي هم رفته براي مقطع  کارشناسي و کارشناسي ارشد داراي 317 نفر ظرفيت مي باشد و از ساير امکانات همچون اينترنت، تلفن، سالن کامپيوتر، پارکينگ و ساير امکانات تفريحي و ورزشي برخوردار است. اجاره بها در اين خوابگاه حدودا 299 دلار در هفته مي باشد.
     
    Ursula Hall
     
    اين خوابگاه نيز نزديک به 206 نفر ظرفيت براي دانشجويان کارشناسي دارد و از امکاناتي سرويس بهداشتي مجزا براي خانم ها و آقايان، اتاق کامپيوتر، اينترنت، اتاق موسيقي و از ساير امکانات تفريحي و ورزشي برخوردار است. اجاره بها براي دانشجويان در اين مقطع حدودا 300 دلار در هفته است. براي دانشجويان مقطع کارشناسي ارشد نيز آپارتمان هاي يک يا چند خوابه با ظرفيت 70 نفر، به همراه سرويس بهداشتي هاي مشترک و يا  خصوصي و ساير امکانات رفاهي و ورزشي همراه است. امکان سرو غذا براي دانشجويان در اين خوابگاه وجود ندارد. اجاره بها در اين خوابگاه از 220 دلار تا 330 دلار در هفته متغير است.
     
    UniLodge
     
    در اين خوابگاه نيز براي ظرفيت 150 نفر اتاق هاي تک نفره يا دو نفره تا آپارتمان هايي با ظرفيت 5 نفر وجود دارد و همچنين اتاق هاي براي افراد متاهل نيز فراهم است. اين خوابگاه داراي امکاناتي از جمله اينترنت، تلفن، اتاق موسيقي، تلويزيون، پارکينگ و ساير امکانات تفريحي و ورزشي مي باشد. اجاره بها در اين خوابگاه حدودا 200 دلار به بالا در هفته است.
     
    Fenner Hall
     
    اين خوابگاه داراي 510 نفر ظرفيت است و از ساير امکانات رفاهي و ورزشي برخوردار است و اجاره بها در اين خوابگاه حدودا 170 دلار در هفته مي باشد.
     
    Burton & Garran Hall
     
    اين خوابگاه با ظرفيت 516 نفرو ساير امکانات لازمه براي دانشجويان کارشناسي و کارشناسي ارشد مي باشد و اجاره بها در اين خوابگاه حدودا 167 دلار در هفته است.
     
    Graduate House
     
    اين خوابگاه با ظرفيت 150 نفر مختص به دانشجويان ارشد مي باشد و با تقاضاي بالايي براي اسکان در آن همراه است که هم داراي اتاق هاي تک نفره و اتاق هايي براي افراد متاهل است. از امکانات اين خوابگاه مي توان به سرويس بهداشتي خصوصي و يک آشپزخانه کوچک در هر اتاق اشاره کرد. وعده هاي غذايي از جمله شام و عصرانه در اين خوابگاه رايگان سرو مي شود و از ساير امکانات تفريحي و ورزشي نيز برخوردار مي باشد. اجاره بها براي اتاق هاي يک نفره حدودا 150دلار در هفته و اتاق هاي 2 نفره حدودا 222 دلار در هفته مي باشد.
     
    University House
     
    اين خوابگاه مختص به دانشجويان دکتري است که داراي امکانات خاصي براي اين دانشجويان است. همچنين اتاق هاي تک نفره و اتاق هاي دو نفره نيز براي افراد متاهل وجود دارد و در هر اتاق سرويس بهداشتي خصوصي و يک آشپزخانه کوچک قرار گرفته است. سرو غذا در اين خوابگاه صورت نمي گيرد. اجاره بها براي اتاق هاي يک نفره حدودا هفته اي 136 دلار و اتاق هاي 2 نفره حدودا هفته اي 168 است.
     
    Toad Hall
     
    اين خوابگاه نيز با ظرفيت 227 نفر مختص دانشجويان ارشد مي باشد که شامل اتاق هاي تک نفره با سرويس بهداشتي مشترک و ساير امکانات تفريحي و ورزشي است. سرو غذا در اين خوابگاه وجود ندارد و اجاره بها در اين خوابگاه نيز حدودا 165 دلار در هفته است.
    دانشگاه ملی استرالیا

    بورسيه تحصيلي دانشگاه ملي استراليا

    در اين دانشگاه براي هر سه مقطع کارشناسي تا دکتري بورسيه هاي تحصيلي به صورت محدود وجود دارد که شامل:
     
    بورسيه هاي مقطع کارشناسي
     
    اين بورسيه به صورت ساليانه و به تعداد بسيار محدودي از دانشجويان تعلق مي گيرد و شامل:
    پرداخت شهريه دانشگاه و بيمه دانشجويي به صورت کامل که کل دوره تحصيلي را در برميگيرد.
     
    بورسيه مقطع کارشناسي ارشد
     
    بورسيه دانشکده مهندسي و فناوري اطلاعات:
     
    اين بورسيه که مربوط به دوره هاي تحصيلي و تحقيقاتي مي باشد به صورت يک کمک هزينه تحصيلي به مبلغ 5000 دلار استراليا در ترم اول مي باشد.
     
    بورسيه نيل ووستن دانشکده اقتصاد و بازرگاني:
     
    اين بورسيه به صورت سالانه به تعداد محدودي از دانشجويان ارشد تحصيلي حدودا 10 نفر، که در دانشکده اقتصاد و بازرگاني در حال تحصيل مي باشند اهدا مي گردد و شامل پرداخت نيمي از شهريه دانشجو تا پايان تحصيلش مي باشد.
     
    بورسيه هاي رابرت اونيل و تي بي ميلر:
     
    بورسيه هاي رابرت اونيل و تي بي ميلر براي دانشجويان رشته هاي آموزش دفاعي مي باشد و شامل پرداخت مقداري از شهريه دانشگاه است.
     
    بورسيه هاي مقطع دکتري:
     
    بورسيه هاي عمومي:
     
    بورسيه IPRS 
     
    اين بورسيه که مختص به دوره دکتري است شامل پرداخت شهريه دانشگاه در اين دوره به مدت سه سال مي باشد.
     
    بورسيه PHD دانشگاه ملي استراليا
     
    اين بورسيه مختص به دانشجويان خارجي در دوره دکتري و به تعداد محدودي از آن ها تعلق مي گيرد که شامل پرداخت شهريه دانشگاه به مدت سه سال است.
     
    بورسيه رشته هاي خاص:
     
    بورسيه RSES 
     
    اين بورسيه مختص به دانشجويان دوره دکتري که در رشته هاي علوم زميني به تحصيل مي پردازند مي باشد و شامل پرداخت سالانه مبلغ  8000 دلار به دانشجويان است.
    همچنين دانشجوياني که اين بورسيه را دريافت مي کنند امکان دريافت بورسيه هاي ديگر را نيز پيدا خواهند کرد.
     
    بورسيه ECCLES 
     
    اين بورسيه مختص به دانشجويان رشته هاي علوم پزشکي در مقطع دکتري مي باشد و شامل پرداخت ساليانه 22500 دلار به دانشجويان مي باشد.
     
    بورسيه  Zinkernagelf 
     
    اين بورسيه نيز مختص به دانشجويان رشته هاي علوم پزشکي در دوره دکتري مي باشد که شامل پرداخت ساليانه 22500 دلار است.
    البته اين بورسيه با اين تفاوت از بورسيه پيشين مي باشد که مکان تحقيقات در رشته مربوطه در دانشکده  پزشکي در دانشگاه کرتين مي باشد.
     
     
     
     
    دانلود راهنماي تحصيلي دانشگاه
     
     
     
     
     
     
     

     

     

     

     

    جهت کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر ما تماس حاصل نمایید.

    سازمان آموزش و تعلیم | ایلیاد بین الملل | امید راه آینده | آرمان پرشین خاورمیانه

    ونک: ۸۳۸۷۰-۰۲۱  |  ۴۲۳۴۹۰۰۰-۰۲۱  |  ۸۸۲۰۷۰۷۸-۰۲۱  |  ۸۸۲۰۷۰۷۹-۰۲۱

    نیاوران: ۲۶۱۰۴۲۰۴-۰۲۱  |  ۲۶۱۴۸۲۱۸-۰۲۱  |  ۲۶۱۴۸۵۰۹-۰۲۱  |  ۲۶۱۵۰۱۱۸-۰۲۱
    سعادت‌آباد:  ۲۲۳۸۵۶۳۹-۰۲۱  |  ۲۲۳۸۵۶۷۱-۰۲۱  |  ۲۲۳۸۵۸۹۷-۰۲۱  |  ۲۲۳۸۵۹۸۶-۰۲۱
    آخرین بروز رسانی: 05 شهريور 1398
    ویراستار: Elham Moradi
                                                 Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF
  • این مطلب را به اشتراک بگذارید
    • facebook share google plus share linkedin share telegram share twitter share