دانشگاه استرالیای غربی

دانشگاه استرالیای غربی

The University of Western Australia
The University of Western Australia

دانشگاه استرالیای غربی (دانشگاه وسترن استرالیا) - The University of Western Australia

 

دانشگاه استرالیای غربی یک دانشگاه تحقیقاتی در شهر پرث مرکز ایالت استرالیای غربی بوده و قدیمی ترین دانشگاه این ایالت می باشد. این مرکز علمی که در زمره دانشگاه های قدیمی استرالیا (Sandstone) قرار دارد، در سال ۱۹۱۱ تأسیس گردیده و از اعضای دانشگاه های گروه هشت به شمار می آید. پردیس کراولی دانشگاه استرالیای غربی که در نزدیکی رود سوان واقع شده است، در فاصله ۵ کیلومتری مرکز شهر پرث قرار دارد. این دانشگاه سالانه و به طور متوسط، ۱۱۷ میلیون دلار برای پروژه های تحقیقاتی خود هزینه می نماید.

دانشگاه استرالیای غربی دارای ۸۰ مرکز تحقیقاتی فعال می باشد که از آن جمله می توان به مرکز تحقیقاتی ارتکاب جرم، مرکز تحقیقاتی حقوق، مرکز تحقیقات آب و نیز مرکز تحقیقاتی نفت و گاز اشاره نمود. تاکنون، ۱۰۰ نفر از دانشجویان این دانشگاه موفق به دریافت بورسیه رودز (بورسیه دانشجویان غیر انگلیسی برای تحصیل در دانشگاه آکسفورد) شده اند. مجتمع ورزشی دانشگاه استرالیای غربی شامل مراکز تفریحی و کلوپ های ورزشی متعددی استکه از آن جمله می توان به باشگاه بدنسازی و ایروبیک، مرکز ورزش های آبی، فوتبال، کریکت، راگبی، هاکی و تنیس اشاره نمود.

 

رتبه بندی

دانشگاه استرالیای غربی رتبه ۷ را در میان دانشگاه های استرالیا به خود اختصاص داده است و علاوه بر این، رتبه ۱۰۲ جهانی را نیز براساس رده بندی QS World University Rankings در سال ۲۰۱۷-۲۰۱۶ از آن خود کرده است.

 

دانش آموختگان برجسته

دانشگاه استرالیای غربی تاکنون دانش آموختگان برجسته بیشماری را در زمینه های مختلف علمی و هنری معرفی نموده است که از آن بین می توان به یکی از نخست وزیران دولت استرالیا و نیز ۲ برنده جایزه نوبل اشاره نمود:

  • سال ۲۰۰۵ - آقای بری مارشال؛ رشته پزشکی
  • سال ۲۰۰۵ - آقای رابین وارن؛ رشته پزشکی

دانشگاه استرالیای غربی
دانشگاه استرالیای غربی

دانشکده ها

  • دانشکده معماری، فضای شهری و هنرهای تجسمی
  • دانشکده هنر، علوم اجتماعی، انسان شناسی و موسیقی
  • دانشکده تجارت و بازرگانی
  • دانشکده آموزش
  • دانشکده مهندسی، کامپیوتر و علوم ریاضی
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده فیزیک
  • دانشکده پزشکی، دندانپزشکی و علوم بهداشت
  • دانشکده علوم کشاورزی
 
ویدیو مصاحبه با نماینده دانشگاه UWA  آقای پل بویست
آقای پل بویست نماینده دانشگاه UWA وسترن استرالیا ضمن تشکر و اظهار خشنودی از برگزاری این نشست کیفیت این دوره خصوصاً تعداد دانشجویان را برتر از دوره‌های قبل ارزیابی نموده‌اند.در پاسخ به سؤالات مطرح شده آقای پل بویست مدارک قابل قبول زبان انگلیسی در خصوص ویزای دانشجویی در دانشگاه وسترن استرالیا را آزمونهای آیلتس، پیرسون و تافل نام بردند و البته متذکر شدند که در مورد برخی از رشته‌ها و دانشکده‌ها مانند مستر آموزش زبان و MBA فقط مدرک آیلتس مورد تأیید می‌باشد. وی همچنین این نکته را یادآور شد  افرادی که موفق به کسب حدنصاب نمره نشده‌اند نیز می‌توانند در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی  که طول دوره آن از 5 هفته تا یکسال متغییر می‌باشد و در این دانشگاه ارائه می‌شود را بگذرانند.وی همچنین دانشجویان ایرانی را در مجموع بسیار مستعد توصیف نمود و تنها ضعف برخی از دانشجویان  را زبان انگلیسی عنوان کرد.

 

دانشجویان می توانند با مراجعه به خوابگاه های دانشجویی، اطلاعات مفیدی در مورد امکانات اقامتی این دانشگاه به دست آورند.

 


رسانه های اجتماعی استرالیا
فیسبوک 
لینکداین
اینستا
گوگل پلاس
یوتیوب

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر ما تماس حاصل نمایید

 

در صورتی که مایل به دریافت مشاوره‌ی رایگان هستید، اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کرده و منتظر تماس مشاور تحصیلی باشید. در صورت تمایل، می‌توانید فرم کاملتر مشاوره را اینجا تکمیل نمایید.
آخرین بروز رسانی: ۲۳ دی ۱۳۹۷
ویراستار: آقای علی عمانی