خانه English
search icon
  • فرم ورود
  • استرالیا
  • نیوزیلند
  • انگلستان - بریتانیا
  • ایالات متحده
  • کانادا
  • مالزی
  • تحصیل زبان انگلیسی
  • زندگی در استرالیا

  •  

    زندگي در استرالیا

     

    رفتن به استرالیا به معنای حرکت به سوی موقعیت ها می باشد. استرالیا کشور جدیدی است که جمعیت ،اقتصاد و فرصت ها در آن به سرعت در حال رشد می باشد.

    استرالیا کشوری متنوع ، چند فرهنگی و متشکل از افراد مختلف ، با جمعیتی  بیش از 21 میلیون نفر می باشد، که حدود 22٪ از جمعیت آن در خارج از کشور به دنیا آمده اند. امروزه استرالیا به عنوان کشوری انعطاف پذیر ، با رشد اقتصادی بالا در جهان مطرح شده است . در نتیجه استاندارد زندگی در استرالیا در مقایسه با سایر کشور های جهان بالاتر می باشد، استرالیا یکی از موفق ترین سیستم های اقتصادی جهان را دارد، و این رشد اقتصادی به خوبی در زندگی مردم آنجا منعکس شده است .در سال 1995 ، بانک جهانی، استرالیا را به عنوان یکی از ثروتمند ترین کشورهای جهان معرفی کرد .رشد اقتصادی در این کشور حدود 3.3% در سال می باشد و با توجه به رشد اقتصادی استرالیا ،این کشور نرخ رشد تورم کمی را داراست .دولت استرالیا در زیر ساخت های اجتماعی و بهداشتی سرمایه گذاری بسیاری کرده است. استانداردهای بالای زندگی در استرالیا و امکانات موجود ،دلیل جذب تعداد زیادی خارجی در هر سال می باشد.

    آیا می دانید استرالیا با این حال که تنها 23 میلیون نفر جمعیت دارد، در جذب دانشجویان بین المللی، سومین مقام جهان را پس از انگلستان و ایالات متحده آمریکا به خود اختصاص داده است؟ البته این امری عادی است چرا که هفت عدد از دانشگاههای استرالیا درلیست 100 دانشگاه برتر دنیا قرار دارد. مدارک صادر  شده از دانشگاهها و کالج های استرالیا در سراسر دنیا معتبر بوده و فرصت های بین المللی بیشماری را در اختیار فارغ التحصیلان قرار می دهد. هر ساله حدوداً 150000 دانشجو از 140 ملیت مختلف برای تحصیل در استرالیا به آنجا می روند چرا که دانشگاههای استرالیا بسیار با کیفیت بوده و طیف گسترده ای از دوره ها در تمام مقاطع در پردیس های دانشگاهی استرالیا ارائه می شوند.

    استرالیایی ها دوستدار هنر ،ورزش و تفریحات بیرون از منزل می باشند، این کشور دارای آب و هوای معتدل ،چشم انداز زیبا و ثبات سیاسی و اقتصادی می باشد  و از دیرباز کیفیت زندگی مردمان استرالیا همیشه غبطه برانگیز بوده است.در استرالیا به بیش از 200 زبان و گویش صحبت می شود که شامل 45 زبان بومی می باشد. رایج ترین زبانهایی که در استرالیا به غیر از انگلیسی  صحبت می شود شامل : ایتالیایی، یونانی، کانتونی، عربی وویتنامی می باشد.

     

    شيوه زندگي

    زندگي در استراليا سخت نيست،از هر کس که مي خواهيد بپرسيد! به سادگي بهترين غذا را براي هر سليقه که مي پسنديد تهيه کنيد،به راحتي به هر جا که مي خواهيد سفر کنيد و به راحتي در مراکز خريد متنوع ،خريد کنيد.از همه مهم تر اينکه تمام اين موارد با بودجه يک دانشجو نيز قابل انجام است.

     

    غذا


    همچنان که در استراليا تنوع فرهنگي مي بينيم،تنوع خوراک نيز وجود دارد.هر غذايي که در کشور خود مي خوريد در استراليا هم مي توانيد پيدا کنيد.هندي،ايتاليايي ،ويتنامي ... . از آنجاييکه استراليا ايالتي وسيع و پهناور است،بنابراين از شمال تا جنوب آب و هوا بسيار متفاوت خواهد بود ،بدين معني که در هر زمان از سال انواع مواد خوراکي در دسترس است ،به خصوص محصولات دريايي معروف خاص استراليا.
    برپا داشتن جشنواره هاي غذايي و مواد خوراکي در استراليا از جايگاه خاصي برخوردار است.به عنوان مثال سالانه در شهر ملبورن ، فستيوال هاي شراب و غذا در ماه مارس برگزار مي شود.به طور کلي ،جشن هاي شراب در همه مناطق شراب گيري در استراليا برگزار مي شود.هفته گورمنت(Gourment Weekend) در جنوب استراليا در Clare Valleys سالانه جشن گرفته مي شود .جشن کريسمس، در استراليا در اواسط تابستان است و نحوه برگزاري آن با کشورهاي اروپايي متفاوت است ؛در استراليا آن شام سنتي شب کريسمس،با انواع استيک ها و غذاهاي دريايي جايگزين مي شود.گروه هاي محلي،جشن هاي خاص خود را دارند ؛جشن Diwali مردم هند به همراه شيريني هاي خوش طعم. جشن هاي بهاري سالانه مردم چين در جشن سال نو،و جشن هاي مذهبي مسلمانان مانند عيد فطر.
    فرهنگ رستوران در استراليا بسيار جالب است؛ هر ميزي را که رزرو مي کنيد ،تا پايان شب از آن شما خواهد بود.بهترين رستوران ها ،از نوع کلوب ها هستند که در کنار محيط کلوب، غذا نيز ارائه مي دهند.به اين صورت که پس از سفارش غذا منتظر مي مانيد تا شماره شما را صدا کنند.يکي از انواع رستوران هاي ارزان BYO  است(Bring Your Own  ).در اين رستوران ها نوشیدنی خودتان را مي بريد(انواع آب جو،کيک... ).حتي اگر خود رستوران الکل داشته باشد.البته رستوران هاي BYO نسبت به آوردن شراب محدوديت دارند.در پايان کرايه ميز را با شما حساب مي کنند.قبل از ورود به هر شهر،ابتدا کاتالوگ هاي راهنماي آن شهر را تهيه کنيد و راهنماي بهترين رستوران ها و مراکز ارائه نوشیدنیها را در آن ببينيد.

     

    حمل و نقل


    سيستم حمل و نقل و رفت و آمد ،چه خصوصي و چه دولتي،ساده و در دسترس است.در اينجا بهترين راه براي رفت و آمد در مراکز هر ايالت فهرست شده است:

     

    سيدني


    براي کسب اطلاع در مورد :اتوبوس ها،راه هاي دريايي و قطارها با اين شماره 131500 تماس بگيريد و يا به وبسايت زير مراجعه نماييد:


    http://www.131500.com.au/
     

    • اتوبوس:شبکه اتوبوسراني سيدني به تمام مناطق حومه ايي سرويس دهي دارد.کرايه آنها بستگي به طول مسير شما دارد.به عنوان مثال هزينه يک مسافرت کوتاه 1.60$ و مناطق حومه شهري 2.70$ مي باشد.وبسايت زير را ببينيد:
    • قايق و کشتي:يکي از مهيج ترين و زيباترين روش هاي رفت و آمد استفاده از مسيرهاي دريايي و رود خانه ايست و سه نوع است؛ STA معمولي،Jet Cat  سريع السير که به Manly  مي رود(7.90$ ) و RiverCat  که رودخانه پاراماتا را به مقصد پاراماتا طي مي کند(7.40$).تمام اين مسيرها از مسير مدور Quay  جدا هستند.براي اطلاع بيشتر با شماره 0292073166 تماس بگيريد و يا به وبسايت زير مراجعه کنيد:
    • متروهاي برقي و مونو ريل ها:از بهترين وسايل حمل و نقل داخل شهري مترو هاي برقي و مونوريل ها هستند.مونوريل از دارلينگ هاربر به مرکز شهر مي آيد.MLR ،24 ساعته از ايستگاه مرکزي و پيرمونت،از طريق دارلينگ هاربر و چايناتون ارتباط دارد.براي اطلاع بيشتر در مورد مونوريل ها به 0292855600 تماس بگيريد و يا www.metromonorail.com.au/    را ببينيد.براي اطلاع بيشتر در مورد متروهاي برقي شماره0292855600 را بگيريد و يا به وبسايت www.metrolightrail.com.au/    مراجعه کنيد.
    • مترو هاي زيرزميني:متروهاي زيرزميني شبکه گسترده ايي دارد و به مراتب سريع تر از اتوبوس ها نيز مي باشند.اين شبکه از ساعت 5 صبح تا نيمه هاي شب مشغول به کار مي باشد.براي اطلاع بيشتر به اين سايت مراجعه کنيد:
     

    ملبورن


    جدول زمان بندي و جايگاه ايستگاه هاي قطار،اتوبوس و ترم را در اين سايت ببينيد :www.metlinkmelbourne.com.au  و يا با شماره 131638 تماس بگيريد.

    • دوچرخه:به طور کلي ملبورن به دليل مسطح بودن ،براي دوچرخه سواري بسيار مناسب است.دوچرخه ها خطوط مخصوص دارند.بهترين مسيرهاي دوچرخه سواري عبارتند از:مسير ساحل بندر فيليپ باي،که از ملبورن تا برايتون ادامه دارد و ديگري مسير رودخانه يارا،که از خود شهر تا 20 کيلومتري ادامه مي يابد.
    • اتوبوس:در انتهاي مسيرهاي قطار هميشه ترمينال هاي اتوبوس وجود دارد.که به مناطقي مانند دانشگاه ها، حومه شهري،مراکز خريد و بيمارستان ها سرويس دهي دارند.
    • قطار:متروهاي زير زميني از ترم ها و اتوبوس ها سريع ترند.اما به بسياري مناطق حومه شهري سرويس نمي دهند.ايستگاه اصلي اين قطارها واقع در خيابان فليندر است و در طول هفته از ساعت 5 صبح تا نيمه هاي شب مشغول به کار مي باشند.
    • ترم:ترم ملبورن داخل شهر و اطراف شهر را پوشش مي دهد.ايستگاه هاي ترم از مراکز شهر شماره گذاري مي شود.تعدادي از قطارهاي برقي نيز به اطراف شهر مانند St Kilda حرکت دارند.هنگام سوار و پياده شدن از ترم ها به شدت مراقب باشيد .از لحاظ قانوني در جايي که يک ترم توقف مي کند ، ماشين ها نيز بايد توقف کنند.اما در مواردي نيز اين قانون رعايت نمي شود.
      بريزبين

    براي کسب اطلاع از مسيرهاي آبي،قطارها و اتوبوس ها،با شماره 131230تماس بگيريد و يا به وبسايت

    www.transinfo.qld.gov.au/مراجعه کنيد.

     

    قايق:   nippy blue CityCat catamaran به فاصله زماني 20 تا 30 دقيقه ،از ساعت 5.30 صبح تا 10.30 شب،مسير دانشگاه کويين لند(جنوب غربي) تا برتس وارف(شمال شرقي )را به صورت رفت و برگشتي مي پيمايد.مسيرهاي قايقي مفيدي نيز داخل خود شهر وجود دارد ؛مسير زيگزاگي رفت و برگشتي از شمال Quay ،نزديک پل ويکتوريا،و نوبري پارک.
     

    پرت


    در پرت همه وسايل نقليه يک نوع بليت دارندو با خريد يک بليت مي توانيد از انواع وسايل نقليه استفاده کنيد.براي اطلاع بيشتر با شماره 136213 تماس بگيريد

     

    ادلايد


    مرکز اطلاعات مترو ادلايد(cnr King William & Currie Sts ).جدول زمان بندي و اطلاعات خريداري بليت را از اين مرکز دريافت کنيد .براي اطلاع بيشتر با شماره 0882101000 تماس بگيريد و يا به اين آدرس مراجعه کنيد:www.adelaidemetro.com.au/

     

    • اتوبوس:مسيرهاي اتوبوس ، به صورت دايره ايي دور شهر مي باشد؛در طول هفته از ساعت 7.00صبح تا 6.00  غروب و به فاصله زماني هر 10 دقيقه.از دوشنبه تا جمعه:از 5 صبح تا 6.00 غروب و به فاصله زماني 10 تا 20 دقيقه و به همين منوال در صبح هاي شنبه (شروع از ساعت 6.00 صبح).به غير از روز هاي گفته شده در مواقع ديگر تعدد اين سرويس ها کمتر است .ساعت 7.00 غروب روزهاي شنبه و نيمه شب روزهاي ديگر اين سرويس ها دست از کار خواهند کشيد.
    • قطار:شبکه قطار سريع السير شهري هفت خط دارد. در سان شاين کوست از شمال Gympie شمال را خط مي دهد و در گلد کوست Nerang  و Robina  جنوب را.تمامي خطوط به خيابان روما و برونسويک ختم مي شوند.
    • اتوبوس:خطوط Bee (شماره 99B )،در ميدان ويکتوريا از ترمينال ترم Glenelg تا شعبه غربي دانشکده وسترن استراليا در يک مسير حلقه مانند حرکت مي کند.خط شماره 99C ،کلاک وايز و آنتي کلاک وايز را از حاشيه هاي مرکز شهر دور مي زند و ازبازارمرکزي نيز مي گذرد.هر دو مسير ذکر شده رايگان مي باشند.
    • قطار:قطارهاي حومه شهري ادلايد را از ايستگاه کازينو ترک مي کنند.براي اطلاعات بيشتر به اين شماره تماس بگيريد:0882101000

     

     داروين

    اتوبوس:خطوط اتوبوسراني داروين،(City Bus Interchange, Harry Chan Ave ) ،سرويس دهي کاملي دارد.براي اطلاعات بيشتر با اين شماره تماس بگيريد:0889247666 .در سطح شهر ميني بوس هاي Tour Tub  ،نيز حضور دارند.در هر جاي مسير که آنها را ببينيد مي توانيد سوار شويد ويا پياده شويد.براي اطلاع بيشتر با اين شماره تماس بگيريد :0889856322

     

    هوبارت


    اتوبوس:در ايستگاه هاي مترو،ترمينال هاي اتوبوس راني وجود دارد.در اداره پست اصلي،در خيابان اليزابت و مک کواري،يک کيوسک اطلاعاتي وجود دارد که ساعات حرکت را به شما مي گويد.کرايه مسيرهاي يک طرفه،بسته به طول مسير طي شده از 1.50$ تا 3.40$ متفاوت است.با 3.90$ ، مي توانيد يک بليت روزانه نا محدود بخريد که از ساعت 9 صبح به بعد در تمامي روزهاي هفته،تعطيلات آخر هفته و تعطيلات عمومي نيز استفاده کنيد.براي اطلاعات بيشتر با شماره 132201 تماس بگيريد و يا به اين آدرس مراجعه نماييد:www.metrotas.com.au

     

    کنبرا

    • اتوبوس:شبکهACT  آمنيبوس داخلي(ACTION )، مسئول سيستم حمل و نقل و رفت و آمد در کنبراست.ترمينال هاي اصلي اتوبوس هاي شهري در خيابان "آلينگا" ،"رو" شرقي و خيابان "مورت" در مرکز شهر است.در "رو" شرقي يک کيوسک اطلاعاتي وجود دارد.براي کسب اطلاعات بيشتر با اين شماره تماس بگيريد :131710 و يا به وبسايت زير مراجعه کنيد:


    www.action.act.gov.au/

    • اتوبوس هاي موسوم به "تورهاي روزانه کنبرا"،در شهر مي گردند.هر جاي مسير مي توانيد سوار يا پياده شويد.قيمت بليت براي افراد بزرگسال 35.00$ است و تا 24 ساعت اعتبار دارند.براي اطلاعات بيشتر با شماره :0418455099 تماس بگيريد و يا به وبسايت زير مراجعه کنيد:
       

    http://www.canberradaytours.com.au/

     

    خريد

    • مردم استراليا خريد را دوست دارند.در شهرهاي بزرگ،بوتيک ها مجلل ترند و رقابت بالايي بين مغازه داران وجود دارد.لباس هاي دست دوم نيز در برخي مغازه ها به فروش مي رسند.در شهرهاي کوچک تر،مغازه ها خورده فروشي دارند به علاوه؛محصولات خانگي،صنايع دستي، هنرهاي بومي .بهترين مراکز خريد عبارتند از:
      Brunswick St, Fitzroy (Melbourne), Oxford St, Paddington (Sydney), Ann & Brunswick Sts intersection, Fortitude Valley (Brisbane) and Oxford St, Leederville (Perth).

    • مغازه ها حتما حراجي خواهند داشت.هر شهري يک بازار دائمي دارد مانند بازار سالامانکا در هوبارت،بازار ملکه ويکتوريا در ملبورن و بازار پادينگتون در سيدني .بازارهاي نيمبون در NSW را نيز امتحان کنيد.
      صنايع هنري استراليا ،مي توانند بهترين سوغاتي باشند.با خريد از مردم محلي،علاوه بر اينکه براي خود يادگاري مي خريد،به اقتصاد مردم محلي نيز کمک خواهيد کرد.اين نوع خريد را مي توانيد از جوامعي که منحصرا، صنايع يا هنرهاي دستي دارند خريداري کنيد و يا از گالري هاي هنري،و يا از خود مردم بومي.فراموش نکنيد،هنگام برگشت به خانه پنجه کانگرو، ،عسل و ماکاداميا را حتما با خود ببريد.(با توجه به قوانين کشور خود).
      کلکسيون هاي مد را ببينيد؛
      Collette Dinnigan, Ty & Melita, Morrissey, Sass & Bide, Tsubi and Akira Isogawa
      مي توانيد بدون اينکه خريدي داشته باشيد،لباس ها را امتحان کنيد؛کت هاي ضد آب Driza-Bone  ،کلاه Acubra ، شلوارهاي Moleskin ، بوت هاي Blund stone .معروف ترين مکان فروش لباس هاي پوستي RM Williams  است.مارک هاي معتبر لباس هاي موج سواري، عبارتند از:
      Curl, Quiksilver, Mambo and Billabong Rip

      www.tourtub.com.au

    • تاکسي:علاوه بر تاکسي هاي معمول،دو سرويس تاکسيراني ديگر نيز وجود دارد:Arafura Shuttleو Unique Minibus ،اين سرويس ها به هر مکان که بخواهيد شما را با کرايه 3.00$(5.00$ براي دو نفر) به مقصد مي رسانند.اين تاکسي ها به مناطق ديگري مانند Fanie Bay  و East Point نيز با کرايه هاي ثابت سرويس دهي دارند.براي تاکسي هاي معمولي،شماره 131008 ،براي Arafura Shutte با اين شماره:0889813300 و براي تاکسي هاي Unique Minibus با شماره 0889281100  تماس بگيريد.


    www.transperth.wa.gov.au/

    • قايق:از 7.00 صبح تا 7.00 غروب به فاصله زماني نيم ساعت از خيابان برک جتري تا باغ وحش حرکت دارد.
    • اتوبوس:اتوبوس هاي CAT به اکثر مراکز شهر از ساعت 6.50 صبح تا 6.20 غروب به صورت رايگان سرويس دهي دارند.در روزهاي تعطيل تعدد اتوبوس ها کمتر است.اتوبوس هاي ديگر کرايه را حساب مي کنند: منطقه يک 3.00$ ،منطقه دو 3.20$ و منطقه سه 5.00$.منطقه يک مناطق حومه شهري را پوشش مي دهد(شامل Subiaco و Claremont ).منطقه 2 تمامي مسيرهاي غرب به فرمنتل را پوشش مي دهد.
    • قطار:سرويس Fastrack ،به مناطق حومه شهري مانند آرامادل،فرمنتل،ميدلند و نواحي شمالي جوندالوپ سرويس دهي دارد.بين کليزبروک و ايستگاه هاي غربي شهر،سرويس هاي رايگان وجود دارد.تمام قطارها پرت را از ايستگاه ولينگتون ترک مي کنند.

       

     

    جهت کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر ما تماس حاصل نمایید.

    سازمان آموزش و تعلیم | ایلیاد بین الملل | امید راه آینده | آرمان پرشین خاورمیانه

    ونک: ۸۳۸۷۰-۰۲۱  |  ۴۲۳۴۹۰۰۰-۰۲۱  |  ۸۸۲۰۷۰۷۸-۰۲۱  |  ۸۸۲۰۷۰۷۹-۰۲۱

    نیاوران: ۲۶۱۰۴۲۰۴-۰۲۱  |  ۲۶۱۴۸۲۱۸-۰۲۱  |  ۲۶۱۴۸۵۰۹-۰۲۱  |  ۲۶۱۵۰۱۱۸-۰۲۱
    سعادت‌آباد:  ۲۲۳۸۵۶۳۹-۰۲۱  |  ۲۲۳۸۵۶۷۱-۰۲۱  |  ۲۲۳۸۵۸۹۷-۰۲۱  |  ۲۲۳۸۵۹۸۶-۰۲۱
    آخرین بروز رسانی: 11 شهريور 1392
    ویراستار: Negar Zandipour
                                                 Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF
  • این مطلب را به اشتراک بگذارید
    • facebook share google plus share linkedin share telegram share twitter share