خانه English
search icon
  • فرم ورود
  • استرالیا
  • نیوزیلند
  • انگلستان - بریتانیا
  • ایالات متحده
  • کانادا
  • مالزی
  • تحصیل زبان انگلیسی
  • دانشگاه کویینزلند

  • دانشگاه کویینزلند (University of Queensland)

    دانشگاه کویینزلند قدیمی ترین دانشگاه در شهر بریزبین و پنجمین دانشگاه قدیمی در استرالیا است. این دانشگاه در سال 1909 تاسیس شده است. دانشگاه کویینزلند که یکی از 50 دانشگاه برتر دنیا می باشد همیشه در عرصه تحقیق و توسعه پیشرو بوده است و یکی از 3 دانشگاه برتر تحقیقاتی این کشور محسوب می شود. این دانشگاه در حال حاضر عضو دانشگاه های گروه هشت استرالیا است و همچنین در دانشگاه های گروه 21 نیز عضو می باشد.

    بیش از 40.500 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند و حدودا 88000 دانشجو خارجی از 120 کشور مختلف دنیا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

    همچنین نزدیک به 6130 نفر کارمند در این دانشگاه مشغول به کارند که از این تعداد حدودا 2615 نفر از آن ها در بخش آکادمیک دانشگاه و بقیه کارمندان نیز در سایر بخش های عمومی مشغول به کار می باشند.

    فارغ التحصیلان دانشگاه کویینزلند به لحاظ مهارت های کاری بسیار قوی هستند و در هر شغلی دارای درآمد بالاتر از سطح متوسط در استرالیا می باشند.

    دانشگاه کویینزلند دارای یک کلوپ ورزشی با 24000 نفر عضو می باشد همچنین دارای امکانات دیگری از جمله خوابگاه های دانشجویی موزه و گالری های هنری، خدمات مشاوره، خدماتی برای دانشجویان ناتوان جسمی و بیمار و همچنین ارائه خدمات شغل یابی است.

    دانشگاه کوییزلند

    رتبه دانشگاه کویینزلند

    این دانشگاه همه ساله رتبه ی بالایی در سطح دانشگاه های استرالیا و البته در سطح دانشگاه های دنیا را به خود اختصاص داده است. در سال 2019 نیز رده ی این دانشگاه در سه نظام رتبه بندی معتبر دنیا به شرح زیر می باشد.

    QS: 48

    Shanghi: 55

    Times: 69

    دانشکده های دانشگاه کویینزلند

    دانشکده هنر

    دانشکده آموزش

    دانشکده اقتصاد، تجارت بازرگانی، حقوق

    دانشکده معماری و مهندسی IT

    دانشکده علوم بهداشت

    دانشکده منابع طبیعی، کشاورزی، دامپزشکی

    دانشکده علوم پایه

    دانشکده علوم اجتماعی

    موسسات تحقیقاتی دانشگاه کویینزلند نیز به شرح زیر می باشد:

    موسسه تحقیقات ملکولی و علوم زیستی

    موسسه علوم زیست- مهندسی و نانوتکنولوژی

    موسسه پایداری منابع معدنی

    موسسه مطالعات مغزی

    موسسه داروهای متابولیکی، ایمونولوژی و سرطان

    موسسه تحقیقات اجتماعی

    ددلاین پذیرش دانشگاه کویینزلند

    می توان گفت تقریبا اپلای اکثر رشته ها در نیم سال اول تا پایان ماه نوامبر و در نیم سال دوم تا پایان ماه می است.

    شرایط پذیرش دانشگاه کویینزلند

    مدارک پذیرش در مقطع کارشناسی

    برای تحصیل در مقطع کارشناسی، تحصیل در استرالیا و یا گذراندن سال دوازدهم در کویینزلند و یا داشتن مدرک تحصیلی بین المللی معادل با استرالیا الزامی است و گاهی می توان با گذراندن پیش نیازهای درسی در مقطع دوازدهم شرایط پذیرش در این دانشگاه را به دست آورد.

    بعضی از افراد نیز که دارای مدرک کارشناسی و یا در حال تحصیل در این مقطع در یک دانشگاه خارج از استرالیا می باشند می توانند در صورت داشتن شرایط پذیرش و داشتن نمره مورد نیاز برای ورود به رشته مورد علاقه خود اقدام کنند.

    مدارک پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد

    داشتن مدرک کارشناسی از یک دانشگاه مورد تایید و همچنین داشتن الزاماتی که مختص به هر رشته می باشد.

    نمره زبان برای پذیرش در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در مدرک آیلتس 6.5 و در مدرک تافل 570 است.

    مدارک پذیرش در مقطع دکتری

    داشتن یک مدرک کارشناسی ارشد از یک دانشگاه و معدل مورد تایید به همراه  بخش تحقیقاتی  قابل قبول و همچنین داشتن مدرک زبان معتبر با نمره 7.0 در آیلتس و 600 در تافل از الزامات پذیرش در این مقطع می باشد.

    هزینه زندگی در بریزبین

    هزینه زندگی در هر شهر و هر کشور با توجه به کیفیت زندگی و امکانات و همچنین سبک و عادات زندگی هر شخص بستگی دارد ولی به طور کلی هزینه زندگی در سال 2019 در تعدادی از هزینه های عمومی روزانه به شرح زیر است.

    هزینه ی یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت 20 دلار

    هزینه ی یک وعده غذای فست فود 12 دلار

    هزینه حمل و نقل عمومی به طور ماهانه 152 دلار

    هزینه باشگاه ورزشی برای یک فرد بزرگسال به صورت ماهانه 67 دلار

    هزینه بلیط سینما برای یک نفر 15 دلار

    هزینه شهریه دانشگاه کویینزلند

    در دانشگاه کویینزلند هزینه تحصیل در هر رشته متفاوت است اما به طور کلی شهریه دوره ی کارشناسی در همه رشته ها حدودا از 12.500 دلار تا 57000 دلار در سال و در تحصیلات تکمیلی این هزینه 28000 دلار تا 58000 دلار در سال است.

    خوابگاه دانشگاه کویینزلند

    دانشگاه کویینزلند شامل سه دسته خوابگاه می باشد که در ادامه به شرح آن ها خواهیم پرداخت:

    ST Lucia

    خوابگاه سنت لوسیا شامل ده کالج می باشد که تحت نظر دانشگاه و همگی مسکونی هستند و در نزدیکی دانشگاه قرار دارند. این کالج ها شامل اتاق های تکی می باشند و سرویس بهداشتی و آشپزخانه آن به صورت مشترک استفاده می شود. سرو غذا نیز در داخل خوابگاه در سالن غذا خوری در هر سه وعده غذایی وجود دارد. البته برخی از اتاق ها از سرویس بهداشتی خصوصی برخوردار هستند. تمامی اتاق ها از امکانات لازمه برخوردار هستند و سالن مطالعه، کامپیوتر، موسیقی، وسالن و زمین های ورزشی نیز از دیگر امکانات این خوابگاه است.

    این ده کالج شامل اسامی زیر هستند:

    Cromwell college

    Kings college

    International college

    Grace college

    Duchesne college

    Emmanuel college

    Union college

    St Jhons college

    The Womens college

    St Leos college

    Ipswich

    این خوابگاه که شامل سه کالج است و هر کدام دارای امکانات متفاوتی می باشند.

    Brisbane Prestige Property Developments

    این کالج دارای انواع واحد های مسکونی می باشد و هزینه آن ها به صورت ماهانه و پیش از شروع هر ماه پرداخت می شود که شامل: اتاق های تکی کوچک با هزینه ی 170 تا 185 دلار، اتاق های تکی بزرگ با هزینه 195 دلار، اتاق های تکی بزرگ بالکن دار با هزینه 205 دلار، اتاق های دوبل بالکن دار با هزینه 220 دلار، اتاق های بزرگ حیاط دار با هزینه 195 دلار، اتاق های دوبل حیاط دار با هزینه 220 دلار

    Cumquat Student Accommodation

    اتاق های این کالج نیز به صورت اتاق های تکی می باشند که دارای سرویس بهداشتی خصوصی هستند و از کل هفته پنج روز آن غذا در داخل کالج سرو می شود.

    Unilink Village Apartments

    اتاق های این کالج نیز همانند سایر کالج ها دارای اتاق های تکی می باشد که دارای همه امکانات لازمه برای زندگی می باشند و هزینه اقامت در این اتاق ها به صورت هفته ای به مبلغ 115 دلار می باشد.

    Gatton

    این خوابگاه نیز دارای 430 نفر ظرفیت می باشد و شامل اتاق های تکی و سایر امکانات لازمه زندگی می باشد.

    دانشگاه کوییزلند

    بورسیه تحصیلی دانشگاه کویینزلند

    در این دانشگاه بورسیه های تحصیلی به تعداد قابل توجهی ارائه می شود که به شرح زیر می باشد:

    بورسیه های دوره کارشناسی

    بورسیه رئیس دانشگاه:

    این بورسیه که مختص به دانشجویان کارشناسی در تمامی رشته ها است به مدت پنج سال و به صورت سالیانه تا مبلغ 12000 دلار می باشد.

    بورسیه عالی:

    این بورسیه برای دانشجویان دوره کارشناسی در رشته های مختلف می باشد و سالیانه مبلغ 6000 دلار را تا پایان دوره تحصیل می پردازد. البته دانشجویانی که در رشته معدن و انرژی تحصیل می کنند برای دریافت این بورسیه در اولویت قرار می گیرند و همچنین می توانند از بورسیه دیگری به نام (اتحادیه منابع کویینزلند) نیز استفاده کنند این بورسیه شامل پرداخت 4000 دلار در سال به دانشجویان می باشد.

    کمک هزینه تحصیلی:

    این بورسیه برای دانشجویانی است که در ترم یک دانشگاه در حال تحصیل می باشند که مبلغ 6000 دلار را به این دانشجویان پرداخت می کند.

    بورسیه های دوره تحقیقاتی:

    بورسیه IPRS:

    این بورسیه تمامی رشته هایی که در دوره ی تحقیقاتی ارائه می شوند را شامل می شود و خود شامل پرداخت بیمه دانشجویی و شهریه دانشگاه تا پایان تحصیل می باشد.

    بورسیه UQI:    

    این بورسیه مختص به دانشجویان بین المللی در دوره های تحقیقاتی است و هزینه های زندگی دانشجویان به صورت سالیانه تا مبلغ 22500 دلار و در موارد محدودی نیز پرداخت مقداری از شهریه را شامل می شود.

    بورسیه APAI:

    این بورسیه که هر ساله مبلغ متفاوتی را شامل می شود، سقف پرداخت آن تا مبلغ 27000 دلار می باشد.

    بورسیه UQC:

    این بورسیه نیز که مختص به دوره های تحقیقاتی است شامل پرداخت هزینه زندگی دانشجو تا مبلغ 22500 دلار به صورت سالانه می باشد.

    بورسیه UQA:  

    دانشجویانی که قبلا بورسیه ی (APAI) یا (UQC) را دریافت کرده اند می توانند درخواست برای دریافت این بورسیه را نیز داشته باشند که شامل پرداخت هزینه های زندگی دانشجو به صورت سالیانه تا مبلغ 5000 دلار است.

    بورسیه ارشد تحصیلی

    بورسیه نخست وزیر:

    این بورسیه که از سوی نخست وزیر کشور استرالیا به تعداد 20 نفر از دانشجویان ممتازی که در کشورهای آسیایی زندگی می کنند اهدا می شود و شامل پرداخت 10000 دلار به صورت سالانه می باشد

    بورسیه ارشد:

    این بورسیه مختص به دانشجویانی است که صلاحیت لازمه برای دریافت آن را داشته باشند و تعداد محدودی از دانشجویان را شامل می شود که شامل پرداخت 6000 دلار برای دانشجویان ارشد در ترم اول می باشد.

    بورسیه ADS:

    این بورسیه که از سوی دولت استرالیا اهدا می شود مختص به دانشجویان در مقاطع ارشد تحقیقاتی و تحصیلی و دکتری است که در کشورهای درحال توسعه زندگی می کنند که خواهان تحصیل در این کشور می باشند. از آنجایی که تعداد متقاضی برای دریافت این بورسیه بالا است، رقابت بالایی برای دریافت آن وجود دارد که براساس صلاحیت افراد به آن ها اهدا می شود و درخواست و بررسی آن نزدیک به یک سال زمان می برد.

    این بورسیه شامل پرداخت تمامی هزینه ها از جمله هزینه رفت و آمد، هزینه کلاس های زبان و شهریه دانشگاه و دیگرهزینه ها را به صورت کامل است.

    بورسیه ALA:

    این بورسیه رقابتی نیز که مختص به دانشجویان ارشد تحصیلی و تحقیقاتی و دکتری که نابغه و پیشرو در امر تحصیل می باشند و براساس صلاحیت دانشجویان برای دریافت آن اهدا می گردد و شامل پرداخت شهریه دانشگاه تا پایان تحصیل، هزینه های مربوط به کلاس های زبان، پرداخت هزینه های زندگی و هزینه های رفت وآمد و سایر هزینه ها می باشد.

     

    راهنمای تحصیلی دانشگاه کویینزلند

    دانشگاه کویینزلند 2013

    دانشگاه کویینزلند

     

    جهت کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر ما تماس حاصل نمایید.

    سازمان آموزش و تعلیم | ایلیاد بین الملل | امید راه آینده | آرمان پرشین خاورمیانه

    ونک: ۸۳۸۷۰-۰۲۱  |  ۴۲۳۴۹۰۰۰-۰۲۱  |  ۸۸۲۰۷۰۷۸-۰۲۱  |  ۸۸۲۰۷۰۷۹-۰۲۱

    نیاوران: ۲۶۱۰۴۲۰۴-۰۲۱  |  ۲۶۱۴۸۲۱۸-۰۲۱  |  ۲۶۱۴۸۵۰۹-۰۲۱  |  ۲۶۱۵۰۱۱۸-۰۲۱
    سعادت‌آباد:  ۲۲۳۸۵۶۳۹-۰۲۱  |  ۲۲۳۸۵۶۷۱-۰۲۱  |  ۲۲۳۸۵۸۹۷-۰۲۱  |  ۲۲۳۸۵۹۸۶-۰۲۱
    آخرین بروز رسانی: 14 شهريور 1398
    ویراستار: Elham Moradi
                                                 Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF
  • این مطلب را به اشتراک بگذارید
    • facebook share google plus share linkedin share telegram share twitter share