خانه English
search icon
  • فرم ورود
  • استرالیا
  • نیوزیلند
  • انگلستان - بریتانیا
  • ایالات متحده
  • کانادا
  • مالزی
  • تحصیل زبان انگلیسی
  • دانشگاه وسترن استرالیا

  • دانشگاه وسترن استرالیا (University of Western Australia)

    دانشگاه وسترن استرالیا قدیمی ترین دانشگاه مناطق غربی استرالیا که در سال  1911 در شهر پرث تاسیس شده است و تنها دانشگاه این ناحیه که عضو دانشگاه های گروه هشت است دانشگاه وسترن استرالیا می باشد. کمپس اصلی این دانشگاه کمپس کراولی است که دارای 65 هکتار مساحت است و در فاصله پنج کیلومتری شهر پرث قرار دارد و یکی از کمپس های این دانشگاه که در شهر آلبانی  قرار دارد در سال 1999 افتتاح شده است. دراین دانشگاه نزدیک به 19000 دانشجو مشغول به تحصیل می باشند و از این تعداد تقریبا 3985 نفر از آن ها دانشجویان بین المللی می باشند.

    این دانشگاه بخش قابل توجهی از بودجه خود را که حدودا 117 میلیون دلار می باشد صرف تحقیقات می کند و نزدیک به 80 مرکز تحقیقاتی در این دانشگاه قرار دارد که عبارتند از: مرکز تحقیقاتی ارتکاب جرم، مرکز تحقیقاتی دادگاهی، مرکز تحقیقات آب، مرکز تحقیقاتی گاز و نفت.....

    7 کتابخانه که هر کدام به صورت تخصصی هستند در کمپس های مختلف این دانشگاه قرار گرفته اند. همچنین مجتمع ورزشی دانشگاه که شامل مراکز تفریحی و کلوب های ورزشی است و مراکز ورزشی که در این دانشگاه قرار دارند شامل: باشگاه بدنسازی، ایروبیک، مرکز ورزش های آبی، فوتبال، کریکت، راگبی، هاکی، تنیس و... می شود. خوابگاه های این دانشگاه نیز خارج از محوطه ی آن قرار دارند اما فاصله ی بسیار کمی بین خوابگاه ها و دانشگاه وجود دارد.

    دانشگاه وسترن استرالیا

    رتبه بندی دانشگاه وسترن استرالیا

    دانشگاه وسترن در میان دانشگاه های دنیا در جایگاه بسیار مناسبی  قرار دارد و هر ساله جزو 100 دانشگاه برتر دنیا می باشد. رتبه ی این دانشگاه در سال 2019  در سه نظام رتبه بندی معتبر دنیا به شرح زیر است:

    Qs: 91

    Times: 134

    Shanghi: 93

    دانشکده های دانشگاه وسترن استرالیا

    این دانشگاه شامل 9 دانشکده است که عبارتند از:

    دانشکده معماری، فضای شهری، هنرهای تجسمی

    دانشکده هنر، علوم اجتماعی، انسان شناسی، موسیقی

    دانشکده تجارت

    دانشکده رشته های معلمی

    دانشکده مهندسی، کامپیوتر، علوم ریاضی

    دانشکده حقوق

    دانشکده علوم فیزیک

    دانشکده پزشکی، دندانپزشکی، علوم بهداشت

    دانشکده علوم کشاورزی

    ددلاین پذیرش دانشگاه وسترن استرالیا

    اپلای در اکثر رشته ها در این دانشگاه  تا 3 ماه فوریه امکان پذیر می باشد.

    شرایط پذیرش دانشگاه وسترن استرالیا

    پذیرش در مقطع کارشناسی

    برای پذیرش مقطع کارشناسی در این دانشگاه داشتن یکی از مدارک زیر از جمله: دیپلم بین المللی و یا مدرک متوسطه ی تحصیلی در استرالیا و یا نیوزیلند و یا گواهی نامه تحصیلی استرالیای غربی  یا مدارک بین المللی به همراه پیش نیازهای تحصیلی که ممکن است در هر رشته متفاوت باشد. نمره زبان مورد نیاز برای پذیرش در این مقطع نیز در مدرک آیلتس 6.5 و در مدرک تافل 570 می باشد.

    پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد آموزش محور

    برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد آموزش محور داشتن مدرک کارشناسی در استرالیا و یا مدرک بین المللی تایید شده ی معادل با آن و همچنین رفع پیش نیاز هایی که برای هر رشته متفاوت است الزامی است. برای پذیرش در این مقطع نیز نمره ی زبان 6.5 در مدرک آیلتس و نمره 570 در مدرک تافل الزامی است.

    پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد تحقیقاتی

    داشتن مدرک کارشناسی از یک دانشگاه بین المللی معتبر با معدل مورد تایید و همچنین داشتن پژوهش و تحقیقاتی بدیع و تازه که دارای استاندارد های بالایی باشد.

    پذیرش در مقطع دکتری

    داشتن مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه های معتبر با نمرات ممتاز و در صورت داشتن مدرک کارشناسی ارشد آموزش محور داشتن یک بخش تحقیقاتی خوب نیز می باشد.

    برای پذیرش در مقطع ارشد تحقیقاتی و دکتری مدرک زبان آیلتس با نمره 7.0 و در مدرک زبان تافل نمره 570 الزامی است.

    هزینه زندگی در پرث

    همانطور که می دانید هزینه زندگی در هر کشور و برای هر فرد با توجه به نوع زندگی و عادات زندگی هر شخص می تواند متفاوت باشد. حال در ادامه تعدادی از هزینه های روزمره در سال 2019 را شرح خواهیم داد:

    هزینه یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت 20 دلار

    هزینه یک وعده غذا در یک فست فود 11 دلار

    هزینه حمل و نقل عمومی به صورت ماهانه 135 دلار

    هزینه تفریحاتی همچون یک بلیط سینما 18 دلار

    هزینه باشگاه ورزشی برای یک فرد بزرگسال ماهیانه 61 دلار

    اجاره ماهانه یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر1.451 دلار

    اجاره ماهانه یک آپارتمان یک خوابه در خارج از شهر 1.024 دلار

    خوابگاه های دانشگاه وسترن استرالیا

    دانشگاه وسترن استرالیا با داشتن 5 خوابگاه دانشجویی نزدیک به هزار نفر ظرفیت دارد.

    Currie hall

    اتاق های موجود در این خوابگاه مجهز به امکانات لازم زندگی و همچنین خط تلفن و اینترنت در هر اتاق است. امکانات دیگری همچون سالن مطالعه و غذاخوری، سالن ورزشی، زمین تنیس، کتابخانه و... موجود می باشد. در این خوابگاه همچنین تمام وعده های غذایی سرو می شود و هزینه اجاره هر اتاق هفته ای 340 دلار است.

    سنت جورج کالج

    قدیمی ترین خوابگاه دانشگاه وسترن دانشگاه سنت جورج کالج با 180 نفر ظرفیت می باشد. اتاق های موجود دراین خوابگاه تک نفره می باشند که دارای سرویس بهداشتی مشترک و البته در برخی از اتاق ها سرویس بهداشتی خصوصی نیز موجود است. تمام وعده های غذایی در این خوابگاه سرو می شود و امکانات دیگری از جمله ی کتابخانه، سالن غذاخوری، کامپیوتر، سالن ورزش و همچنین زمین تنیس و بسکتبال .... موجود می باشد. هزینه ی اجاره اتاق در این خوابگاه 364 دلار در هفته است.

    سنت کاترین کالج

    این کالج که یک کالج دخترانه می باشد، یکی از بهترین و مدرن ترین کالج های دخترانه در شهر پرث می باشد که فاصله ی کمی با دانشگاه دارد. اتاق های موجود در این خوابگاه به صورت تک خوابه هستند و سرویس بهداشتی نیز به صورت مشترک است. تمام وعده های غذایی در خوابگاه سرو می شود و هزینه اجاره بهای هر اتاق 350 دلار در هفته است.

    ترینتی کالج

    این خوابگاه نیز با ظرفیت 368 نفراز سایر امکانات لازمه برخوردار است و هر سه وعده ی غذایی در داخل خوابگاه سرو می شود. اجاره بها این خوابگاه هفته ای 348 دلار می باشد.

    سنت تامس مور کالج

    خوابگاه سنت تامس مور کالج یک خوابگاه کاتولیگ است که هزینه ی اجاره بها این خوابگاه هفته ای 345 دلار است. البته این خوابگاه بدون توجه به ادیان دانشجویان ظرفیت می پذیرد.

    دانشگاه وسترن استرالیا

    بورسیه دانشگاه وسترن استرالیا

    بورسیه های دانشگاه وسترن استرالیا  بیشتر برای مقاطع ارشد تحقیقاتی و دکتری می باشد.

    بورسیه:  IPRS

    این بورسیه مختص به رشته ی خاصی نمی باشد و تمامی رشته های تحصیلی در دانشگاه وسترن استرالیا در دوره ی تحقیقاتی می توانند از این بورسیه استفاده کنند و شامل پرداخت شهریه دانشگاه به صورت کامل و همچنین بیمه دانشجویی است.

    بورسیه JENKINS:

    این بورسیه که مختص به رشته های محیط زیست در دوره های تحقیقاتی است، سالانه مبلغ 5000 دلار برای هزینه سفر و مبلغ 6000 دلار به دانشجویان است.

    بورسیه SIRF:

    این بورسیه اهدایی از دانشگاه وسترن استرالیا که مختص به دوره های تحقیقاتی است، شامل پرداخت شهریه دانشگاه به صورت کامل و بیمه دانشجویی می باشد. دانشجویانی که بتوانند این بورسیه را در یافت کنند بورسیه( UIS ) نیز به آن ها تعلق می گیرد که شامل پرداخت هزینه های زندگی می باشد.

    بورسیه ICRAR:

    این بورسیه مختص به ایستگاه های رادیویی فضا در دوره های تحقیقاتی است و شامل پرداخت 30.000 دلار برای هزینه های زندگی به مدت سه سال می باشد.

    بورسیه CSIRO:

    این بورسیه نیز مختص به موضوعات مهم و تحقیقات خاص که در طول سال به وجود می آیند و شامل پرداخت 26000 دلار برای انجام این تحقیقات است.

    بورسیه علوم جانوری:

    این بورسیه نیز مختص به دانشجویان در دوره دکتری و برای تعداد بسیار محدود، دونفر در سال در رشته ی علوم جانوری در زمینه ی  نوروکولوژی به تحقیق می پردازند

    بورسیه جنی کلمنتس:

    این بورسیه اهدایی از طرف دانشکده پزشکی، مختص به دانشجویان محقق در رشته سرطان سینه می باشد که در دانشگاه پزشکی در حال تحصیل هستند و شامل پرداخت 26000 دلار برای انجام این تحقیقات می باشد.

    بورسیه دانشجویان موفق:

    این بورسیه نیز پس از پایان تحصیل به دانشجویان برتر اهدا می گردد و به این صورت است که هزینه های پرداختی توسط دانشجو در طول تحصیل به دانشجو بازگردانده می شود.

     

    راهنمای تحصیلی دانشگاه 

    مبادله دانشجو

    تحصیل بین المللی

    کارشناسی ارشد 2012

    دوره های جدید 2012

     

     

    جهت کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر ما تماس حاصل نمایید.

    سازمان آموزش و تعلیم | ایلیاد بین الملل | امید راه آینده | آرمان پرشین خاورمیانه

    ونک: ۸۳۸۷۰-۰۲۱  |  ۴۲۳۴۹۰۰۰-۰۲۱  |  ۸۸۲۰۷۰۷۸-۰۲۱  |  ۸۸۲۰۷۰۷۹-۰۲۱

    نیاوران: ۲۶۱۰۴۲۰۴-۰۲۱  |  ۲۶۱۴۸۲۱۸-۰۲۱  |  ۲۶۱۴۸۵۰۹-۰۲۱  |  ۲۶۱۵۰۱۱۸-۰۲۱
    سعادت‌آباد:  ۲۲۳۸۵۶۳۹-۰۲۱  |  ۲۲۳۸۵۶۷۱-۰۲۱  |  ۲۲۳۸۵۸۹۷-۰۲۱  |  ۲۲۳۸۵۹۸۶-۰۲۱
    آخرین بروز رسانی: 17 شهريور 1398
    ویراستار: Elham Moradi
                                                 Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF
  • این مطلب را به اشتراک بگذارید
    • facebook share google plus share linkedin share telegram share twitter share