خانه English
search icon
  • فرم ورود
  • استرالیا
  • نیوزیلند
  • انگلستان - بریتانیا
  • ایالات متحده
  • کانادا
  • مالزی
  • تحصیل زبان انگلیسی
  • دانشگاه آدلاید

  • دانشگاه آدلايد ( University of Adelaide )
    دانشگاه آدلايد واقع در استرالياي جنوبي، سومين دانشگاه قديمي استراليا محسوب مي شود که در سال 1874 تاسيس شده است. دانشگاه آدلايد که يکي از ممتازترين دانشگاه ها در استراليا و دنيا است، در حال حاضر عضو دانشگاه هاي گروه 8 استراليا است. حدودا ساليانه 22000 دانشجو در اين دانشگاه مشغول به تحصيل مي باشند و نزديک به 5700 نفر از دانشجويان در اين دانشگاه دانشجويان بين المللي هستند.
    همچنين نزديک به 2886 کارمند در اين دانشگاه مشغول به کار هستند که حدودا 1293 نفر از اين کارمندان در بخش آکادميک اين دانشگاه مشغول به کار مي باشند. 
    دانشگاه آدلايد داراي پنج کمپس مي باشد که يکي از اين کمپس ها در شهر سنگاپور واقع شده است.
    کتابخانه دانشگاه آدلايد بزرگترين کتابخانه در استرالياي جنوبي است  که بيش از 2 ميليون جلد کتاب دارد و حدودا 45000 مجله و 20000 مونوگراف نيز موجود است و علاوه بر اين کتابخانه، در داخل هر کمپس نيز يک کتابخانه قرار گرفته است. همچنين در رشته هايي همچون موسيقي و حقوق کتابخانه هايي مختص به رشته مربوطه نيز وجود دارد.
    انجمن ورزشي دانشگاه که در سال 1896 تاسيس شده است، از سال 2010 فعاليت خود را به صورت مستقل و زير نظر دانشگاه ادامه داده و هم اکنون 37 کلوپ ورزشي زير نظر اين مجموعه فعاليت دارند.
    دانشگاه آدلاید

    رتبه بندي دانشگاه آدلايد

    براساس سه نظام رتبه بندي معتبر در دنيا، جايگاه دانشگاه آدلايد در سال 2019 به شرح زير مي باشد:
    Shanghi: 150- 101 
    135 :Times 
    Qs: 114

    دانشکده هاي دانشگاه آدلايد

    اين دانشگاه متشکل از 5 دانشکده اصلي است و هر کدام از اين دانشکده ها از تعدادي دانشکده فرعي تشکيل شده است که عبارتند از:
    دانشکده مهندسي کامپيوتر و علوم رياضي که متشکل از دانشکده هاي فرعي: نفت و گاز، مهندسي شيمي، مهندسي عمران، مهندسي محيط زيست، مهندسي معدن، علوم کامپيوتر، مرکز آموزش و نوآوري در تجارت و بازرگاني، مهندسي الکتريک و الکترونيک، علوم رياضي، مهندسي مکانيک
    دانشکده علوم بهداشت که متشکل از دانشکده هاي فرعي: پزشکي باليني، دندانپزشکي، علوم پزشکي، علوم درماني، پدياتريک، بهداشت جامعه، روانشناسي
    دانشکده جامعه شناسي و علوم اجتماعي که متشکل از دانشکده هاي فرعي: تاريخ، سياست، علوم اجتماعي، انسان شناسي، موسيقي و مرکز مطالعات ويلتو پرو براي دانشجويان بومي استراليا
    دانشکده مشاغل حرفه اي که متشکل از دانشکده هاي فرعي: معماري داخلي، معماري محيط و طراحي شهري، تجارت و بازرگاني، آموزش و پرورش، اقتصاد، حقوق
    دانشکده علوم پايه: کشاورزي، صنايع غذايي، شيمي و فيزيک، زمين شناسي، محيط زيست، علوم دامپزشکي، علوم ملکولي و بيو مديکال

    ددلاين پذيرش دانشگاه آدلايد

    آخرين مهلت اپلاي براي دانشجويان در بيشتر رشته ها در مقاطع کارشناسي و کارشناسي ارشد در ترم اول، تا اول دسامبر امکان پذير است و در ترم دوم، تا ابتداي ماه مي مهلت ثبت نام وجود دارد.

    شرايط پذيرش دانشگاه آدلايد

    مدارک پذيرش در مقطع کارشناسي
    ارائه مدرک پيش دانشگاهي به همراه ريز نمرات و معدل مورد پذيرش که امکان دارد براي پذيرش در هر رشته متفاوت باشد در اين مقطع الزامي است.
    مدارک پذيرش در مقطع کارشناسي ارشد
    براي پذيرش در اين مقطع ارائه مدرک تحصيلي کارشناسي و ريز نمرات و معدل تعيين شده در هر رشته الزامي است. البته ممکن است در هر رشته مدارک ديگري نيز از جمله تحقيقات و مقالات و يا نمره هاي مشخص شده اي در تعدادي از دروس مدنظر باشد.
    مدارک پذيرش در مقطع دکتري
    براي پذيرش در اين مقطع نيز ارائه مدارک تحصيلي دوره هاي کارشناسي و ارشد به همراه ريز نمرات و همچنين ارائه مقالات و تحقيقات قابل توجه در زمينه رشته مورد نظر الزامي است. دانشجوياني که در دوره ارشد آموزش محور تحصيلات خود را به اتمام رسانيده اند به دليل نداشتن بخش تحقيقاتي نمي توانند در اين دانشگاه در مقطع دکتري پذيرش بگيرند.
    نمره زبان در اين دانشگاه در هر مقطع، و در هر مقطع براي رشته هاي مختلف متفاوت است. ولي عموما براي پذيرش در اين سه مقطع، نمره زبان در مدرک آيلتس از 6.0 تا 7.5 و يا معادل آن در تافل الزامي است.

    هزينه زندگي در آدلايد

    همانطور که مي دانيد هزينه زندگي در هر کشور و شهرهاي مختلف، بسته به نوع سبک زندگي افراد مي تواند متفاوت باشد. در سال 2019 هزينه ي زندگي در بخش هايي از زندگي روزمره به شرح زير مي باشد:
    هزينه يک وعده غذا در يک رستوران ارزان قيمت: 17 دلار
    هزينه يک وعده غذاي فست فود: 10 دلار
    هزينه رفت و آمد با وسيله حمل و نقل عمومي ماهانه: 99 دلار
    هزينه ماهانه ثبت نام در يک باشگاه بدنسازي: 58 دلار
    هزينه يک بليط سينما: 15 دلار
    هزينه اجاره ماهانه يک آپارتمان يک خوابه در مرکز شهر: 1.322 دلار
    هزينه اجاره ماهانه يک آپارتمان يک خوابه در خارج از شهر: 971 دلار

    خوابگاه های دانشگاه آدلايد 

    دانشگاه آدلايد داراي تعداد خوابگاه قابل توجهي است و دانشجويان مي توانند به راحتي در خوابگاه هاي دانشگاه که همگي داراي امکانات لازمه براي زندگي مي باشند، ساکن شوند.
    دهکده دانشجويي آدلايد
    اين دهکده که براي  بيش از 400 دانشجو داراي ظرفيت است در غرب اين شهر واقع شده و فاصله بسيار کمي با کمپس هاي دانشگاه دارد و همچنين دانشجويان مي توانند به راحتي به امکانات شهري از جمله رستوران ها، کافه ها، مراکز خريد و وسايل حمل و نقل عمومي دسترسي داشته باشند.
    خوابگاه ها که به صورت اتاق هاي 2 خوابه تا 5 خوابه هستند همگي مجهز به اثاثيه زندگي به صورت کامل مي باشند و از ساير امکانات، از جمله سالن مطالعه و کامپيوتر و سالن ورزش برخوردار مي باشند.
    قيمت اتاق تک نفره در خوابگاه هاي 4 خوابه  که سرويس بهداشتي مشترک دارند نزديک به 10.495 دلار در سال و در اتاق هايي که داراي سرويس بهداشتي خصوصي مي باشند اين مبلغ به 11.390 دلار در سال مي رسد.
    خوابگاه ماتانيا
    اين خوابگاه نيز شامل ساختمان هايي به صورت 4 خوابه و پنج خوابه هستند که در شمال شهر آدلايد قرار گرفته است و شامل وسايل کامل زندگي در هر اتاق مي باشد و دسترسي کامل به همه امکانات شهري، از جمله مراکز خريد رستوران ها و وسايل حمل و نقل عمومي دارد. هزينه اجاره اتاق هاي تک نفره با سرويس بهداشتي مشترک در اين آپارتمان ها سالانه 9100 دلار است.
    رزورتی رزیدنتال کالج
    این خوابگاه نیز که به فاصله یک ساعتی از شمال این شهر قرار گرفته است دارای فول امکانات از جمله استخر، سالن کتابخانه، سالن ورزش و سرویس حمل و نقل رایگان و همچنین وسایل کامل در هر اتاق می باشد.
    هزینه اجاره هر اتاق که دارای سرویس بهداشتی مشترک می باشند حدودا 5900 دلار برای 40 هفته است.
    سنت ان کالج
    این کالج نیز با داشتن 185 اتاق به همراه امکانات کامل در هر اتاق و سرویس بهداشتی شخصی و امکانات دیگر از جمله سالن ورزش، مطالعه، کامپیوتر، موسیقی، نقشه کشی، زمین تنیس و ... مجهز می باشد.
    سنت مارک کالج
    این کالج دارای 230 اتاق است و از تمامی امکانات رفاهی برخوردار می باشد.
    کلثین لاملین کالج
    در این کالج 68 اتاق وجود دارد با سایر امکاناتی که پیشتر به آن اشاره شد. در این خوابگاه غذا سرو می شود و قیمت اتاق های تکی با سرویس بهداشتی مشترک حدودا هفته ای 195 دلار و اتاق هایی با سرویس بهداشتی خصوصی 205 دلار می باشد. در این کالج آپارتمان های دو خوابه نیز وجود دارد که حدودا هفته ای 590 دلار هزینه در بر خواهد داشت.
    لینکولن کالج
    این کالج نیز که در شمال آدلاید قرار دارد، شامل 24 اتاق مجهز به امکانات لازم زندگی در هر اتاق است و از سایر امکانات از جمله سالن مطالعه، کامپیوتر، ورزش و استخر برخوردار است.

    دانشگاه آدلاید

    بورسيه دانشگاه آدلايد

    دوره کارشناسي ارشد تحقيقاتي و دکتري   
    بورسیه AFSI:
    اين بورسيه که هر ساله 15 نفر از دانشجويان خارجي موفق به دريافت آن مي شوند، ساليانه پرونده تمام دانشجويان در دوره تحقيقاتي را خود بررسي مي کند و به دانشجوياني که شرايط لازم براي دريافت آن را داشته باشند اهدا مي گردد. البته دانشجوياني که در رشته هاي مدنظر دانشگاه به تحقيقات بپردازند براي دريافت اين بورسيه در اولويت قرار دارند.
    اين بورسيه شامل پرداخت شهريه دانشجويان توسط خود دانشگاه مي باشد.
    دانشجويان مي توانند تا پايان ماه آگوست براي ارسال مدارک خود اقدام کنند.
    بورسیه ASI:
    اين بورسيه که هر ساله به 15 نفر از دانشجويان واجد شرايط، در مقاطع ارشد به مدت دو سال و دانشجويان دکتري به مدت سه سال، اهدا مي گردد و شامل پرداخت شهريه دانشگاه تا پايان تحصيل، بيمه دانشجويي و پرداخت هزينه هاي زندگي تا مبلغ 22.800 دلار مي باشد. دانشجويان مي توانند تا پايان ماه مي براي دريافت آن اقدام نمايند.
    بورسيه AGRS:
    اين بورسيه مختص به دانشجويان بين المللي است که در دوره هاي تحصيلي کارشناسي و يا کارشناسي ارشد از اين دانشگاه فارق التحصيل شده اند و خواهان تحصيل در اين دانشگاه در مقاطع بالاتر هستند، مي توانند براي دريافت اين بورسيه اقدام کنند. اين بورسيه شامل پرداخت هزينه هاي زندگي دانشجو تا مبلغ 22.800 دلار در سال است که براي دانشجويان کارشناسي ارشد به مدت دو سال و براي دانشجويان دکتري به مدت سه سال پردخت خواهد شد.
    بورسيه EMBL:
    اين بورسيه مختص به دانشجويان دکتري در رشته هاي علوم زيستي است. تعداد دانشجوياني که مي توانند از اين بورسيه استفاده کنند محدود است و سالانه سه نفر حق استفاده از اين بورسيه را دارند و دانشجويان در رشته هاي زيست ملکولي پس از دريافت اين بورس به مدت سه سال مي توانند پس از اعزام شدن به اروپا به تحصيل در اين رشته بپردازند. تا پايان ماه سپتامبر دانشجويان مي توانند براي دريافت اين بورسيه اقدام کنند.
    بورسیه IPRS:
    اين بورسيه نيز که سالانه به 15 نفر از دانشجويان اهدا مي گردد شامل پرداخت شهريه و بيمه دانشجويي به مدت دو سال به دانشجويان ارشد، و به مدت سه سال به دانشجويان در مقطع دکتري مي باشد.
    البته دانشجوياني که موفق به دريافت اين بورسيه شوند براي بورسيه ASI  نيز مي توانند اقدام کنند.
    بورسیه NTRB:
    اين بورسيه مختص به دانشجويان در رشته حقوق است.
    بورسيه خانواده ترنر:
    اين بورسيه نيز مختص به دانشجويان در رشته هاي کشاورزي مي باشد.
    بورسيه Endeavour Awards:
    اين بورسيه که شامل پرداخت شهريه دانشگاه تا پايان تحصيل که در هر ترم به مبلغ 12000 دلار، پرداخت هزينه زندگي به مبلغ 4000 دلار، پرداخت هزينه سفر به مبلغ 4500 دلار و بابت انجام کارهاي تحقيقاتي نيز هر ماهه مبلغ 2500 دلار پرداخت مي گردد.
    دوره هاي کارشناسي ارشد آموزشي
    بورسیه MBA:
    اين بورسيه نيز سالانه به سه نفر از دانشجويان اهدا مي گردد و مبلغي نزديک به 5000 دلار به عنوان کمک هزينه تحصيلي به دانشجويان اهدا مي شود.
    بورسيه رشته هاي مديريت منابع آب:
    اين بورسيه نيز به دانشجوياني که در اين رشته و يا در رشته اي مرتبط به آن در حال تحصيل مي باشند اهدا مي گردد و شامل پرداخت قسمتي از شهريه و گاها نيز تمام شهريه تحصيلي مي باشد.
     

     

    جهت کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر ما تماس حاصل نمایید.

    سازمان آموزش و تعلیم | ایلیاد بین الملل | امید راه آینده | آرمان پرشین خاورمیانه

    ونک: ۸۳۸۷۰-۰۲۱  |  ۴۲۳۴۹۰۰۰-۰۲۱  |  ۸۸۲۰۷۰۷۸-۰۲۱  |  ۸۸۲۰۷۰۷۹-۰۲۱

    نیاوران: ۲۶۱۰۴۲۰۴-۰۲۱  |  ۲۶۱۴۸۲۱۸-۰۲۱  |  ۲۶۱۴۸۵۰۹-۰۲۱  |  ۲۶۱۵۰۱۱۸-۰۲۱
    سعادت‌آباد:  ۲۲۳۸۵۶۳۹-۰۲۱  |  ۲۲۳۸۵۶۷۱-۰۲۱  |  ۲۲۳۸۵۸۹۷-۰۲۱  |  ۲۲۳۸۵۹۸۶-۰۲۱
    آخرین بروز رسانی: 12 شهريور 1398
    ویراستار: Elham Moradi
                                                 Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF
  • این مطلب را به اشتراک بگذارید
    • facebook share google plus share linkedin share telegram share twitter share